,

jentami*

Elsker forumet
[:D]

Tror ikke foreldrepener gir feriepenger....

Jeg tror det.. Mor får iallefall feriepenger av foreldrepengene, og det kan vel ikke være ulikt der vel?

Aner ikke??[8D]

Rart om han ikke får når mor får? Jeg ser jaffall på det som en selvfølge[:)]

ORIGINAL: Tjukkelabb

JA

Det var ett tydelig ja[:D]
Hvordan regner de ut de da?

Etter som jeg har skjønt så får man feriepenger for 12 uker hvis man har 100% permisjon og for 15 uker om man har 80 % permisjon og det er da fordelt på mor OG far.

Men hvordan de fordeler det og utbetaler det vet jeg ikke. Det må ihvertfall vi vente å se i juni. Blir lite utbetalt her den mnd...

Blir spennende å se da[:D]
Tusen takk for svar jenter[:D]

Synes sambo skal ordne seg bruker her inne, og stille spm selv jeg.. Jeg NEKTER å svare før han kommer inn hit.

Det mener jeg han ikke får. Mor får slik som beskrevet over her. Far får ikke. Jeg er temmelig sikker på dette. Og jeg VET at det var slik for fire år siden.

ORIGINAL: Rattatai

Jeg tror det.. Mor får iallefall feriepenger av foreldrepengene, og det kan vel ikke være ulikt der vel?

Hvis hun får utbetalt av nav så gjør hun vel ikke det?[8|] Slik jeg har hørt og forstått det, så får hun ikke det. Men dersom du får pengene utbetalt av arb.giver, som igjen får betalt av nav, så får du feriepenger. Er det ikke sånn da?

Han får mest sannsynlig ikke..

Man får feriepenger får de første 12 (15) ukene av foreldrepermisjonen, og det vil si at siden mest sannsynlig mor har disse ukene vil ikke far få..

Men om f.eks far starter sin permisjon 1jan vil jo han få sine feriepenger, da NAV regner kalendeår.. (feriepenger får 12 uker i år 2011, men også 12 uker i 2012 om permen går over 2 kalenderår)!!

Og dette er jeg nokså sikker på [:D]

Arbeidstakere har også rett til feriepenger av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger. Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene.

Han får ikke det nei [:'(]

ORIGINAL: MammaKarri82

ORIGINAL: Rattatai

Hvis hun får utbetalt av nav så gjør hun vel ikke det?[8|] Slik jeg har hørt og forstått det, så får hun ikke det. Men dersom du får pengene utbetalt av arb.giver, som igjen får betalt av nav, så får du feriepenger. Er det ikke sånn da?

Feriepenger får du uansett.. Men noen arb.givere betalt ut feriepenger får hele perioden, fremfår bare de 12 (15) ukene NAV dekker! Om du ikke får feriepenger  er det gjort en feil [8|]

ORIGINAL: lykkepillen

Synes sambo skal ordne seg bruker her inne, og stille spm selv jeg.. Jeg NEKTER å svare før han kommer inn hit.

Det skjer nok ikke, for det er jo bare damer her.. som han selv sier[8D]
Har prøvd![:D]

Signerer PetCoke

Fra nav.no

Arbeidstakere har også rett til [link=http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/198714.cms]feriepenger[/link] av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger. Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene.
Dersom bare én av dere er arbeidstaker, får denne alle feriepengene.

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: baby feb 10

Etter som jeg har skjønt så får man feriepenger for 12 uker hvis man har 100% permisjon og for 15 uker om man har 80 % permisjon og det er da fordelt på mor OG far.

Men hvordan de fordeler det og utbetaler det vet jeg ikke. Det må ihvertfall vi vente å se i juni. Blir lite utbetalt her den mnd...

jo, men om arb giver forskutterer lønnen får man feriepenger for alle ukene. Det er det som er så kjipt med å få pengene fra nav. Jeg taper maaange tusen på å ha permisjon

Gjør man?? det hadde vært utrolig deilig...jeg som trodde jeg får minimalt med penger i juni. Så da er det kanskje bare mannen her som får mindre pga han får rett fra nav. Jeg har fått fra arbeidsgiver jeg.
Da skal jeg ikke blande meg opp i det, for da vet jeg i grunn ikke hvordan det helt fungerer [8|]

Back
Topp