.

slik jeg har forstått det er sykemelding likestilt med fysisk arbeid. jeg var sykemeldt 5 mnd, jobbet 2 mnd og så sykemeldt i 5 mnd til, så fødsel. fikk 100 % stilling på permisjon..

ORIGINAL: Moffedilla

slik jeg har forstått det er sykemelding likestilt med fysisk arbeid. jeg var sykemeldt 5 mnd, jobbet 2 mnd og så sykemeldt i 5 mnd til, så fødsel. fikk 100 % stilling på permisjon..
Jo, det er det. Men siden jeg gikk opp i stilling mens jeg var sykemeldt, kommer ikke nav til å godta dette siden jeg ikke faktisk har jobbet 100%[:@]

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: *Sookie*

ORIGINAL: Moffedilla

Jo, det er det. Men siden jeg gikk opp i stilling mens jeg var sykemeldt, kommer ikke nav til å godta dette siden jeg ikke faktisk har jobbet 100%[:@]

Men det er jo riktig av NAV, de gjør jo ikke noe galt.

Nav har rett, du må ha fysisk jobbet i stillingen for å få med deg stillingsøkningen. I teorien er det nok med 1 dag ja, men for å være sikker må du holde ut i minst 4 uker... I regelverket står det "gjennoppta arbeidet" men dette spesifiserer ikke hvor lenge man må ha jobbet og derfor behandles dette med skjønn og kan da gi forskjellige utslag på forskjellige nav kontor..
Dette gjelder jo alle andre ytelser - man tjener opp grunnlaget for ytelsen FØR man får den.. Dermed vil økning av stillingsprosent eller f.eks lønnsøkelse som inntrer ETTER man har blitt sykemeldt/startet på svangerskapspenger eller foreldrepenger IKKE telle med...

Back
Topp