Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Min mann var i millitæret i mange år, som militær så får man dekket husleie om man har familie. samt at man får penger som skal dekke mat og regninger i hjemmet når en er ute, så jeg tror ikke du behøver være så bekymret:-)Eneste er jo at du må ta det meste å hjemmebane en periode da men det klarer du sikkert kjempebra
De dekker husleie og evt andre regninger som er kritiske mens han er borte, men jeg tror ikke de dekker ditt og AN sitt livsopphold, altså mat og klær.. Skal ikke si det sikkert, men tror som sagt ikke det er grunn god nok at du ikke har jobb.. Du kan jo skaffe jobb og sende AN i bhg. kommer til å være argumentet da..
At hun er halvannet år nå, er ikke grunn god nok til å slippe heller. Kanskje attesten fra arbgiver kan være medvirkende til at han slipper, men ikke ha forhåpninger..
Hadde det ikke vært like greit at han ble ferdig med det da?
Mannen min er fritatt nå, men han gjennomførte førstegangstjenesten for 18 år siden da.. [;)]
Når dere er samboer med felles barn eller gifte så får dere forsørgertillegg.
Dere blir regnet som en økonomisk enhet, og stønadene forøvrig er behovsprøvde.
Eksempler på stønader er: Dekning av husleie, renter på boliglån, en del forsikringer, renter på lån til yrkesnødvendig utstyr (kan og være bil) osv
Dette står på Forsvaret sine sider (jaffal Madla rekruttskole sine sider) [:)]
De med forsørgeransvar for barn har rett på tjeneste nærme hjemme (eller turnus hvis det er best) slik at de kan være pappa mest mulig. Dettte gjelder etter rekruttskolen (som er nitti dager)