13 uker og SLITEN !

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jaja, så var jeg 13 uker idag.. Glemmer helt å glede meg, for nå er jeg så sliten å lei. I snart en uke har jeg hatt hodepine, i forskjellige former. Våkner med hodepine om morgenen, men den er til å leve med utover dagen som regel. Idag er det ille.. Sånn "sliten-hodepine", og kjempevondt i øynene. Kan liksom ikke være så mye synet hellet, for jeg våkner jo med dette. I tillegg har lillegutt smittet både meg og sambo med forkjølelse, så jeg er enda mer sliten.. Det er liksom ikke snakk om å få en pause !
TROR kvalmen begynner å bedre seg.. Er fortsatt småuggen i magen osv, men har ikke kastet opp på noen dager.
Ønsker så virkelig at ting kan bedre seg snart, så jeg kan nyte svangerskapet. Jeg kan ikke engang huske hvordan det er å leve normalt. Ta en klesvask uten å være utslitt etterpå, nyte maten min, uten å bli stappmett og kvalm etter få biter.. For å ikke snakke om å LAGE mat. Det går bare ikke.. [:(]

Huff, dagens klageinnlegg fra meg.. Sambo er i tillegg på jakt idag, å jeg har bare lyst til å legge meg, men det funker dårlig med en aktiv 2 åring som springer rundt her.. [&o]
 
Uffdå [&:] Hørtes ikkje mye godt ud :(

Syns du ska forklare det til legen og få deg en redusert sykemelding så du får litt overskudd til andre ting sånn som sønnen din?! Hadde jeg gjort.
 
ORIGINAL: s_lady85

Uffdå [&:] Hørtes ikkje mye godt ud :(

Syns du ska forklare det til legen og få deg en redusert sykemelding så du får litt overskudd til andre ting sånn som sønnen din?! Hadde jeg gjort.



Jeg signerer denne [:)] Jeg har utrolig lite energi selv, men jeg vet det at når jeg kommer hjem etter jobb så har jeg kun meg selv å tenke på.. Du har jo tross alt en sønn på 2, som jeg vil tro krever sitt? [:)]
 
Vi er i samma båt, sitter nesten å griner over å ikke få gjort det jeg vil... Nå må det snart gi seg!

Energi og overskudd kom tilbaaaaaaakeeeee, Nååååååååh!
 
Der ser du - DU ER IKKE ALENE SOM ER I DEN SITUASJONEN [:)] Vi er flere så du må bare klage til oss.

Heldigvis er gullet mitt i barnehagen 4 dager i uken. Så når jeg har levert han så har jeg og sofan en skikkelig date som varer i fleeeere timer. Er lite som blir gjort i huset for å si det sånn, men mystisk nok får jeg endel energi på kvelden da blir det rydding å legge seg. Føler at natten bare varer 2-3 timer for er like trøtt når jeg våkner som når jge legger meg.

Om du er ut i arbeid så ta kontakt med legen. Ser det er flere som skriver det så kanskje det ikke er en så dum en ide?
 
uffda..
det hørtes absolutt ikke noe koselig ut. kjenner jeg ikke har det helt store med energi jeg heller.
og det meste er et ork.
men er jo ikke på langt nær så dårlig som deg..
Så en god klem til deg.
Håper du snart blir bedre og kan nyte mat,liv og svangerskapet.
Og her inne er detlov å tømme seg for frustrasjon og alt som er kjedelig.
for det er flere i samme båt.

prøve slappe av så godt som mulig.

klemme på..[:)]
 
Ja jeg begynte med akkurat den samme hodepinen du forklarer for 2 dager siden...utholdelig...Paracet hjelper ikke, vann hjelper ikke, søvn hjelper ikke....Ja slitsomt...[8|]
 
God bedring...Snart bedre tider...ikke altid man kommer i form selv om man har passert 12 uker desverre...[:)]
 
Først av alt: GRATULERER SÅÅÅ MYE MED 13 UKER!!!![:D][:D][:D][:D]

Det kommer til å bli bedre, og eg signerer samtlige over her. Kom deg til legen visst du fremdeles jobber [:)]

Viktig å ta vare på seg selv vettu [:)]
 
ORIGINAL: *SusieQ*

Vi er i samma båt, sitter nesten å griner over å ikke få gjort det jeg vil... Nå må det snart gi seg!

Energi og overskudd kom tilbaaaaaaakeeeee, Nååååååååh!

 
Sånn har jeg også hatt det... føler meg ikke som meg selv. Har vært nedtrykt pga manglende energi og kvalme lenge nå. Men de siste par dagene syns jeg at jeg merker en viss bedring, er også ca. 13 uker på vei og tror det er ca. nå det begynner å snu[:)]! Så gled deg til tida som kommer, for det blir bedre. Jeg gleder meg til magen min blir mer synlig, til ultralyd, til å kjenne liv... til å få tilbake energien (i forrige svangerskap kom den tilbake i 2. trimester:)
Lykke til!!
 
jeg har også slitt endel med hodepine... gikk fra tirsdag til fredag forrige uke med konstant hodepine fra jeg stod opp til jeg la meg... har heldigvis dabbet av nå da =D weii!!
 
Går bare hjemme med AAP, men er blitt sykemeldt nå fordi jeg skulle egentlig begynt på et kurs i morgen. Men det nytter ikke slik som formen er nå.

Enda gubben er på jobb, og lillegutt er i bhg hver dag, så er jeg helt kake.. Gleder meg til å bli mer meg selv igjen.. Forhåpentligvis snart !
 
Apropo hodepine, jeg slet veldig med hodepine i begynnelsen av forrige svangerskap,men så fant jeg ut at jeg ikke tålte koffein etter at jeg ble gravid og kutta ut kaffe, te og colaprodukter og hodepinen ble borte gitt, bare et tips [:)]
 
ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Jaja, så var jeg 13 uker idag.. Glemmer helt å glede meg, for nå er jeg så sliten å lei. I snart en uke har jeg hatt hodepine, i forskjellige former. Våkner med hodepine om morgenen, men den er til å leve med utover dagen som regel. Idag er det ille.. Sånn "sliten-hodepine", og kjempevondt i øynene. Kan liksom ikke være så mye synet hellet, for jeg våkner jo med dette. I tillegg har lillegutt smittet både meg og sambo med forkjølelse, så jeg er enda mer sliten.. Det er liksom ikke snakk om å få en pause !
TROR kvalmen begynner å bedre seg.. Er fortsatt småuggen i magen osv, men har ikke kastet opp på noen dager.
Ønsker så virkelig at ting kan bedre seg snart, så jeg kan nyte svangerskapet. Jeg kan ikke engang huske hvordan det er å leve normalt. Ta en klesvask uten å være utslitt etterpå, nyte maten min, uten å bli stappmett og kvalm etter få biter.. For å ikke snakke om å LAGE mat. Det går bare ikke.. [:(]

Huff, dagens klageinnlegg fra meg.. Sambo er i tillegg på jakt idag, å jeg har bare lyst til å legge meg, men det funker dårlig med en aktiv 2 åring som springer rundt her.. [&o]


huff føler med deg der...
trøtt og sliten her også. har ei 8 mnd datter som er helt vill i huset og er så aktivt at d går ann[&o][&o]
hun er så oppmerksomhets sjuk at jeg kan ikke sitter i ro et sekund...
hun er søt og snill, men mamma trenger en liten apuser også...
jaja hun forstår ikke helt at jeg er ekstra sliten siden d er en til i magen. vanskelig å forsklarer henne d når hun er så lita[8D][8D]

så her vil jeg si at du skal bare sykemelder deg ei stund til du får samler opp krefter igjen. ikke noe arti å kommer hjem og er helt klar og sliten.
 
Dette hørtes virkelig ikke ut som dagen for deg... ikke nok med graviditetsplager av en annen verden- en forkjølelse oppå det topper ganske godt!

Her har det gått en smule varmt de siste ukene på overlevelsesbluss. Snuppa begynte først innkjøring i ny bhg forrige uke så har hatt henne rundt beina litt vel lenge og huset har måttet bøte. og den stakkars mannen min da, som skal ha henne etter jobb, lage middag og varte opp meg.

Sender over mange gode tanker. Hold ut, når forkjølelsen slipper taket tar den kanskje med seg hodepinen også!

OG så er det lov å legge ut et nytt innlegg her dersom du føler for å tømme litt frustrasjon en annen gang. Vi er mange som sitter i samme båt og forstår godt.
 
ORIGINAL: *SusieQ*

Apropo hodepine, jeg slet veldig med hodepine i begynnelsen av forrige svangerskap,men så fant jeg ut at jeg ikke tålte koffein etter at jeg ble gravid og kutta ut kaffe, te og colaprodukter og hodepinen ble borte gitt, bare et tips [:)]


Ja, hadde jeg bare hatt noe å kutta ut så [8|] Har hverken drukket koffein, røkt, spist godteri/snacks ellers feit mat på flere uker ! Jeg klarer bare ikke.. Her går det i massevis av vann, knekkebrød med leverpostei, enkle middager (når jeg orker), og halspastiller.. [&o]

Å NÅ er jeg seriøst sliten.. La meg ca halv ti, da orka jeg ikke være oppe mer. Etter det så har jeg vært våken 9857 ganger, å hodet eksploderer snart av den dårlige søvnen. Nesa renner, leppene er tørre å jeg finner ikke den forbanna leppepomaden min ! [:(] Om noen bare kunne slått meg i svime så jeg fikk noe sammenhengende søvn..
Blir mye klaging nå, men jeg synes så synd på meg selv ! Fikk i meg ett lite pizzastykke i hele går, første gangen jeg prøvde så ble jeg akkurat ferdig med å spise før alt kom opp igjen. Øya mine er så hovne at det ser ut som om de er på tur ut av hodet mitt snart.. Ååååh ! Hva jeg hadde gitt for å fått en "fridag" fra alt dette så jeg kunne henta meg inn igjen !
 
Ser at denne diskusjonen ikke har vært aktiv på en god stund, men kjenner meg dessverre veldig igjen i trådstarters plager og frustrasjoner. Om jeg skulle hatt en to-åring å ta vare på i tillegg, måtte jeg ha fått moren min til å flytte inn. Slik det er nå, greier jeg knapt nok å ta meg av kattene, og arbeid er helt uaktuelt for tiden. Selv om svangerskapet har vært nøye planlagt og svært etterlengtet, begynner jeg å bli mektig lei allerede, og jeg er bare kommet til uke 12+5! Går hver dag og venter på at symptomene skal begynne å lette, men er det ikke det ene, så er det det andre, og både søvn og adekvat matinntak byr på store daglige ufordringer. Har også mistet helt lysten på kaffe, sjokolade og fet mat, i tillegg til at jeg unngår sterk mat pga. halsbrann. Er normlat altetende, men nå har jeg nesten ikke lyst på noen ting, samtidig som jeg må spise jevnlig for ikke å bli enda dårligere. Blir svimmel og kvalm når jeg står oppreist, og når jeg går, begynner underlivet å murre. Om natten holdes jeg våken av kramper i leggene og hyppig vannlating. Spenningshodepinen kommer og går mer eller mindre hele tiden. Men femfor alt er jeg fullstendig utmattet, og når det er sol og fint vær, føler jeg at jeg holder på å besvime. Det hører med til historien at jeg bærer på to spirer.
 
Det er en stor utfordring å gå i dusjen fordi jeg har problemer med å stå oppreist. Tannpuss byr også på problemer fordi det utløser brekninger og i verste fall oppkast. Har fått råd om å la være å pusse tennene rett etter et måltid, men den ene gangen jeg kastet opp som en direkte følge av brekninger utløst midt i tannpussingen, hadde det gått to timer siden jeg hadde spist, så det ser ikke ut til å ha så mye å si.
 
Back
Topp