13 uker og lei. Når avtar kvalmen???

Tiemi

Flørter med forumet
Er 13 uker i dag og er så kvalm, utslitt og lei at jeg har lyst til å legge meg ned og grine! Kaster heldigvis ikke opp ofte, men går med en konstant følelse av at jeg må spy, og det syntes jeg kan gå over snart. Når er det normalt at den avtar?

jeg gikk sånn til uke 20 forrige svangerskap..

Er sånn ennå her, så regner vel med det blir lenger denne gang! :/

Har desverre erfaring med att den varer ei god stund etter 12.uke.
Første gang var jeg kvalm hele svangerskapet og spydde til og med den dagen hun ble født. Forrige gang ga det seg rundt uke.20.Ikke noe morro, men håper det gir seg raskt for deg.

uff så kjedelig! har du prøvd noe som kan hjelpe på kvalmen?

NinaBeate skrev:
uff så kjedelig! har du prøvd noe som kan hjelpe på kvalmen?

har ikke prøvd noe, spurte legen, men fikk beskjed om at det var omgangsyke og at det ikke var noe jeg kunne få. Så ble egentlig litt irritert.. Tenkte jeg skulle ta meg en tur på apoteket å høre om det er noe å få uten resept :)

Jeg fikk resept på afipran pga kvalmen, men blir så usannsynlig trøtt etter å ha tatt de, så jeg måtte bare slutte med det. 

bigmam skrev:
Jeg fikk resept på afipran pga kvalmen, men blir så usannsynlig trøtt etter å ha tatt de, så jeg måtte bare slutte med det. 

hjalp de bortsett fra at du ble trøtt eller? Kanskje det hadde vært noe for meg, for er værst på kvelden og sliter med å få sove fordi jeg er så kvalm når jeg legger meg.

jeg hadde skikkelig kvalme da den var på det værste, så fikk jeg anbefalt ingefærtabletter og de fungerte på meg :)

syns det var rart av legen din å si at det var omgangssyke..når han/hun veit at du er gravid, så er jo kvalme et av de første tegnene en får. kanskje du burde ringe legen på nytt å si at kvalmen ikke har gitt seg ennå..om han/hun kan gi deg noe mot det!

god bedring! håper den snart gir seg, iallefall blir mildere!

Uff.. Sist spøy jeg til jeg var 5 mnd på vei.. Ingenting hjalp meg,  men jeg prøvde ikke akkupunktur, har du prøvd det?

Nei, tenkte jeg skulle prøve ingefær først og se om det går over snart :) varer det lenge så blir det nok akupunktur.

Back
Topp