13+2 vil det si uke 13 eller 14?

Lykke90

Flørter med forumet
Hei alle sammen :)
Jaa, overskriften sier jo sitt. Når noen spørr dere hvor langt dere er på vei, hva svarer dere da?n Jeg er idag 13+2, blir det mest riktig å si uke 13 eller uke 14 da? :)

Du er i uke 14, i og med at uke 13 er over. Men alikevel tenker jeg at det blir mest rett og si 13 uker på vei? Jeg tenker iallefall slik om noen spør meg. :) Er jeg feks 11+5 eller mer runder jeg kanskje opp til. Spørs litt hvem jeg snakker med. Forskjell på en kollega og min gravide veninne feks ;)

Jeg tror det er mer vanlig her i Norge å si at du er i uke 13 helt fram til 13+6. I USA derimot, tror jeg uke 14 hadde blitt brukt fra 13+0 - de bruker også mye av "tjueførste århundre" og slike ting. Gynekologen min bruker også den amerikanske versjonen. Men ja, så du er begge deler :) hehe

Jeg sier jeg er i uke 16, da jeg er fullgått 15uker. Nå har jeg gått gravid i 15 uker og 1 dag, så da har jeg begynt på den sekstende uken. Det er vel opp til hver enkelt tenker jeg, foruten om andre gravide/mødre så er det svært sjeldent at noen vet hva det betyr uansett, så til hvermansen sier jeg at jeg er 4mnder på vei ;)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Jeg pleier si i uke 14 (når jeg er 13+3 f.eks). Men opplever at ALLE da spør, hvor mange mange mndr er det. Med mimdre man selv har gått gravid og telt uker skjønner de visst ikke dette med å telle i uker.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Jeg er 11+1 og sier at jeg er 11 uker. Men hadde vært fint å sagt 12, hihi.. :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Jeg har sagt jeg er i den fullgåtte uken frem til forrige uke, altså 12+4 = uke 12. Men nå er jeg 14+6 og har denne uken begynt å si uke 15. Føler det blir mer riktig nå. I morgon er jeg i uke 16. :) tiden går plutselig litt fort syns jeg!! :-)

Jeg sier at jeg er 10 uker på vei når jeg er 10+5.

Samme som at vi sier at vi fyller feks 20 år, men vi går inn i vårt 21 leveår.. Var det legen min sa...;)

Jeg er 15 uker på vei, men i min 16.uke. Jeg sier 15 uker på vei, legen min bruker alltid 16.uke

Er 13+5, hadde noen spurt i dag, så sier eg øyeblikk 14 uker.. eller 3mnd og 2 uker ;-) eg tenker så lenge eg er i 13 uka så er eg det helt til dagen eg e 14 :-P enkles for meg selv også å telle :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er 13+5, hadde noen spurt i dag, så sier eg øyeblikk 14 uker.. eller 3mnd og 2 uker ;-) eg tenker så lenge eg er i 13 uka så er eg det helt til dagen eg e 14 :-P enkles for meg selv også å telle :-)

Men i følge riktig metode å regne mnd på, så er du bare 3 mnd og 3 dager ;) mnd går ikke hver 4 uke. :)

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Men i følge riktig metode å regne mnd på, så er du bare 3 mnd og 3 dager ;) mnd går ikke hver 4 uke. :)

Åh vet du har ikke satt meg inn i det der :-p
Så enkleste er vel å bare si 13 uker og 5 dager :-)
Jordmor sier eg e 14+ 2 etter mens.. så ja teller litt her og der selv men går utifra korteste selv frem til OUL :-P

Åh vet du har ikke satt meg inn i det der :-p
Så enkleste er vel å bare si 13 uker og 5 dager :-)
Jordmor sier eg e 14+ 2 etter mens.. så ja teller litt her og der selv men går utifra korteste selv frem til OUL :-P

Jeg syntes det er sinnsykt vanskelig å følge med på, men siden jeg leste om det i går, så husket jeg det :P

Jeg syntes det er sinnsykt vanskelig å følge med på, men siden jeg leste om det i går, så husket jeg det :P

Åssen teller man mnd i graviditeten da, viss man ikke teller 4 uker i en mnd?

http://www.mammanett.no/forum/showthread.php?64366-Oversikt-m%E5ned-vs-uker

Hvis en regner 4 uker for en mnd , så går vi gravid i 10 mnd. Og hver mnd har jo mer enn 28 dager i seg :)

Smart den :-) og helt sant mnd e jo 30/31 :-)
Men vi går jo egentlig over 9 mnd da ;-) For er jo vanlig å gå 42 uker :-) men e jo lettest bare å regne vanlig mnd sånn for orden skyld og forvirring :-P haha ;-) trur ikke andre folk setter seg inn i åssen man regner gravid uker.. sånn som 12 uker er jo tre mnd.. men ifølge den så må vi vente til uke 13 :-P

Men den der oversikten var kjekk da :-D

Sniker meg inn her og stiller et spm..jeg er 21+6 i dag (altså i uke 22) men hvor mange mnd er jeg på vei da? Er så fryktelig dårlig til å regne sånne greier, så når noen spør hvor langt jeg er på vei så sier jeg bare at jeg er 21+6 altså 21 uker og 6 dager så veldig straks i uke 22 da:-) ble litt rotete dette her men..haha :)

Venter spent på prinsessen min

Sniker meg inn her og stiller et spm..jeg er 21+6 i dag (altså i uke 22) men hvor mange mnd er jeg på vei da? Er så fryktelig dårlig til å regne sånne greier, så når noen spør hvor langt jeg er på vei så sier jeg bare at jeg er 21+6 altså 21 uker og 6 dager så veldig straks i uke 22 da:-) ble litt rotete dette her men..haha :)

Venter spent på prinsessen min
22+2 er 5 hele mnd.. så da er du der straks :-)

Back
Topp