13-14 mnd gammel

Småbarnslivet

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
Hvordan ser dagen deres ut for dere som har barn i alderen 13/14 måneder? Både dere som er hjemme og har barn i barnehage. En eller to dupper? Hvor mange timer går det mellom duppene og/eller fra dupp til natten?

Vet at det er veldig individuelt, men spennende å høre likevel :-)

Mine to er 12 mnd, men tillater meg å svare.
Står opp 06 ish
Frokost, lek
Dupp rundt 09 ish
Lunsj, lek
Dupp 13 ish
Middag, lek
Natta kl 18 ish.

Alt fra 2,5-3 t mellom duppene.

Tre dager i uka går vi i åpen bhg.
Er hjemme i ulønnet perm.

Mi på nå 16 måneder har siden hun var ca 1 år sovet en dupp ila dagen. Duppen varer fra 30 min til 2 timer. Vi legger henne som oftest 4-5 timer etter at hun har våknet fra duppen. Sover gjennom natta, rundt 11 timer. Går ikke i barnehage.

Vår gikk fra to lurer til én lur omtrent på den tiden. Da var det umulig å få ham til å sove siste luren. Da gikk han over til å sove fra ca 11:30-13:30. Han sover omtrent to timer. Nå er han 2,5, og sover fremdeles som regel halvannen time fra rundt 11:30. Leggetid kl 19.

Vi gikk fra to til en dupper rett før hun ble et år. Sov da bare en times tid, men natta ble trøblete om det ble en dupp til. Hun var aldri en sånn baby som sov i lengre strekk på dagtid, hadde heller en lengre natt. Nå som hun har startet i barnehage er søvnbehovet større og hun sover i 2 timer (er 18 mnd nå).

Min er nettopp blitt 15 mnd og gikk til en dupp for noen uker siden.
Står opp mellom 8-9, spiser frokost. Leker på gulvet, enten med oss eller alene. Prøver å ta med på trilleturer eller lekeplass litt også.
Lunch rundt kl 12. Så er det dupp fra ca 13:00 og i alt fra en time til to og en halv. Så er det middag nære 16. Deretter er det lek, kos, hva enn hu trenger.
Så er det kvelds fra 19:00, legger seg etter grøten. Vi dusjer ca hver 3-4 dag, kommer an på hu. Sover alltid natten gjennom.
Nå har vi begynt å sette hu på dosete etter grøt, og 2/3 ganger så bæsjer hu da.
Blir hu ukomfortabel gir vi oss.

Frøkna mi er 13 mnd.
Våkner ca 6:30
Leker og gjør oss klare for dagen
Drar i bhg kl. 8 og spiser frokost der
Lunsj i bhg 10:30
Dupp ca 11:15-12:30
Frukt kl. 14
Hentes kl. 15
Leker, leser bok etc. hjemme
Middag kl. 17
Pleier nesten alltid å bade før legging, bruker en halvtimes tid på det
Leggetid kl. 18:15

:)

13, 5mnd her :)
Opp 07 for litt stell og lek, frokost 08, bhg 09, dupp kl 12, sover 1,5t stortsett, frukt 14, hentes 15, lek før middag mellom 16-17, lek før TV og kveldsgrøt kl 1930 før tannpuss og en bysse sang før natta kl 19 :)

Back
Topp