...

hissigproppen

Forumet er livet
...

Utrolig irriterende - skjønner godt at du er frustrert.
Blandede signaler og uklar kommunikasjon er jo et vanlig problem, og når det gjelder familie er det enda verre - man må jo "leve med" hverandre i lang tid fremover!

Hva om du prøver å ta en "alvorsprat" med ham hvor du minner ham på at dere snakket om dette på forhånd, at dere ønsket å pusse opp og at de sa at det ikke skulle bli noe problem?
Håper dere finner en måte å ordne det på!

synes det har vært mye fram og tilbake med foreldrene dine jeg, og de har vel skuffet deg før?
engang så må du bare lære deg at de er ustabile i sine lovnader og ikke bli så skuffa hver gang de skuffer deg - er jo et mønster[8|]

Forstår frustrasjonen din, når det er sagt så hadde vi et bad som var ca 30 år gammelt og vi renoverte ikke det før det hadde gått godt over 1 år. Det var grelle 70-talls farger, men jeg overlevde! [:D]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

synes det har vært mye fram og tilbake med foreldrene dine jeg, og de har vel skuffet deg før?
engang så må du bare lære deg at de er ustabile i sine lovnader og ikke bli så skuffa hver gang de skuffer deg - er jo et mønster[8|]
Ja, det her er like ille som en fjortisforelskelse... Sett meg blind på at de er foreldrene mine.

Man skulle trodd et ord var et ord, men nei...

Har lært denne gangen satser jeg på.

Jeg må personlig si at jeg hadde ikke forventet at mine foreldre skulle stille opp på den måten, selv om de sier det eller hinter litt om det.

Men det som kanskje kunne vært en ide er å fått ett lite oppussingslån, og fått foreldrene dine til å kausjonere eller noe slikt? Det er jo deres hus og dere som skal betale det...

Er utrolig vanskelig det der, og utrolig kjipt når man får så forskjellige signaler. Men dere dør ikke av å måtte vente med å pusse opp heller! Er mye man kan gjøre på ett kjøkken med å skifte benkeplate og knotter og gi noen strøk maling. Og badet kan man røske ut ett gammelt badekar og sette inn ett godt gammeldags dusjkabinet, slik at dusjing foregår inni der og da vil man med stor sannsynlighet unngå fuktskader (med mindre røropplegget er så dårlig at det er lekasje i rørene da...)
Og ser det for ille psykedelisk syttitalls ut så kan man male veggene... Eller man kan kjøre syttitallsstilen helt ut :-p

Jeg har for vane å stole på noen når de sier de skal hjelpe til [;)] Forventer av voksne mennesker at de mener det de sier.

Klart oppussingen kan vente litt, men etter å ha bodd så godt som 10 år i fuktskadet bad er jeg klar for å bo i et trygt bad.

Kausjonister vil de ikke være, og oppussingslån tror jeg ikke vi får, fordi vi har lånt max av det vi kunne på leiligheten. Vi hadde hatt råd til dyrere leilighet, men man får jo bare så så mye av boligens verdi i lån.

Mannen skal få et overslag på kostnadene ved badet i dag, så skal vi ta det derfra.

Back
Topp