120? *Oppdatert*

Livets små under

Forelsket i forumet
Tidligere denne uken hadde jeg min første time hos JM (var da 16+2)
Jeg var hos fastlegen på første kontroll i uke 12, men bestemte meg for å prøve JM.
Gjorde ingenting egentlig, annet enn å måle blodtrykk og vekt.
"vi skal ikke se etter hjertelyd" sa hun.
Jeg synes det var litt rart etter å ha passert uke 16, så jeg spurte allikevel om hun
kunne høre etter den.
Hun prøvde en god stund uten å finne noe, og under veis kom hun med spm som "når skal du ha UL?" og "synes du magen har vokst noe da?"
Etter en stund mente hun at hun kanskje hadde funnet den. Hun greide liksom ikke skille mellom min og babyens hjertelyd.
Hun brukte klokken på veggen for å telle og mente hun fant en puls på 120 slag i min.
Er ikke det veldig lavt? På UL i 10+4 lå hjertelyden på nesten 170 (var vanlig i den uken sa hun som tok UL)

Hva har den vært hos deres baby?

------------

Var en snartur innom JM i dag pga noen spm jeg hadde. Pga at hun strevde med å finne hjertelyd sist lurte hun på om hun kunne prøve igjen. Det var jo selvfølgelig OK for meg og i dag fant hun en klar hjertelyd (for første gang) Nå lå den på ca 140 i min. Litt vanskelig å tekke skikkelig for den lå rett under min puls, men kom frem til ca 140 :)

120 slag i minuttet er ikke uvanlig, men når du er kommet så langt skal det ikke være noe problem å finne den. 

Første jeg tenkte når jeg leste det var bytt jordmor.. Vel gjerne en privatpraktiserende, de er ofte flinke..

Når jeg var på kontroll sist var hjerteslagene på 128.. Så tror det er normalt..

Når jeg var på kontroll sist var hjerteslagene på 128.. Så tror det er normalt..

DinaF skrev:

Godt å høre :)

Nå er vell det meste vanlig? Begynte å lure på om min baby hadde litt høy nå som jeg leser deres.. Min var 150 +/-

Jeg tror det er vanlig at pulsen til babyen skal ligge mellom 120 til 160. Min lille jente har hatt jevn puls på ca 140 nå en god stund :)

Mine to andre lå mellom 140 og 160, derfor jeg synes 120 høretes så lite ut, men håper det er normalt da :)

Er det 2 jenter du har fra før?? Jeg har hørt at jentene ofte har høyere puls enn guttene. Vet ikke om det er en myte eller om det er fakta..

Skinnende Perle skrev:
Er det 2 jenter du har fra før?? Jeg har hørt at jentene ofte har høyere puls enn guttene. Vet ikke om det er en myte eller om det er fakta..

En av hver. Han lå rundt 140, hun rundt 160

Back
Topp