12-ukers kontrollde

Nillo

Forelsket i forumet
Juligull2021
Hei,
Det er mulig det allerede finnes en tråd på dette, men hvor lenge varer en vanlig 12-ukers/1. gangs-kontroll?

Legen min nevnte da jeg var innom i uke 6 at det var mulig hun ville gjøre glukosebelastningstest, men etter hva jeg har lest er det vanlig å gjøre først mye senere, og bare måle HbA1c ved 12 uker? Har noen av dere andre gjort gluklsebelastning så tidlig?

Jeg tok glukosetest i uke 10 sist, (mor som er diabetiker). Fått ny lege nå å og beskjed om uke 26 denne gangen om ikke utslag på andre tester før den tid.

Når jeg skulle bestille første svangerskaps-kontroll hos legen satte de av en dobbelt time hos meg. Husk å ta med urinprøve :)

Jeg skal på første time i morgen, men skal til jordmor da legesenteret har dette. Aner ikke hva som skal skje da jeg er førstegangs, men skjønt det skal taes noe blodprøver i allefall. Fikk ikke noe info når jeg bestilte, men skjønte at man skal ta med urinprøve også. Spurte i dag og fikk beskjed om å ta med morgenurin, men har time først halv 2 og skal på jobb først :p noen som har erfaring med hvordan den burde oppbevares i mellomtiden?

D
Jeg skal på første time i morgen, men skal til jordmor da legesenteret har dette. Aner ikke hva som skal skje da jeg er førstegangs, men skjønt det skal taes noe blodprøver i allefall. Fikk ikke noe info når jeg bestilte, men skjønte at man skal ta med urinprøve også. Spurte i dag og fikk beskjed om å ta med morgenurin, men har time først halv 2 og skal på jobb først :p noen som har erfaring med hvordan den burde oppbevares i mellomtiden?

Den må stå i kjøpeskap, ellers blir den for gammel. Jobber selv med tilsvarende :)

Skal oppbevares i kjøleskap. Hadde lagt den i en matboks eller noe i kjøleskapet på jobb hvis du ikke har anledning til å svinge hjemmom å hente den før legetimen:)

Jeg skal på første time i morgen, men skal til jordmor da legesenteret har dette. Aner ikke hva som skal skje da jeg er førstegangs, men skjønt det skal taes noe blodprøver i allefall. Fikk ikke noe info når jeg bestilte, men skjønte at man skal ta med urinprøve også. Spurte i dag og fikk beskjed om å ta med morgenurin, men har time først halv 2 og skal på jobb først [emoji14] noen som har erfaring med hvordan den burde oppbevares i mellomtiden?
Morgenurin oppbevares i kjøleskapet frem til den skal leveres [emoji4]

Første kontroll hos lege er som regel dobbeltime, altså 30 minutter. Da fylles helsekort ut, det søkes om fødeplass, ofte tas blodprøver [emoji4]

Det er dobbeltime, altså en halvtime. Blodprøver, morgenurin og blodtrykk. Vekt, høyde.
Helsekort og sjenerelt info en måtte ha behov for å snakke om :)

Jeg hadde ikke med men klarte heldigvis å presse ut noen dråper mens jeg var der [emoji23] kjøper man beger til urinprøver på apoteket?

Jeg hadde ikke med men klarte heldigvis å presse ut noen dråper mens jeg var der [emoji23] kjøper man beger til urinprøver på apoteket?
Jeg spør bestandig lege/jormor om urinprøvebeger. Da er det gratis :P men hvis ikke kjøpes det på apotek

Jeg spør bestandig lege/jormor om urinprøvebeger. Da er det gratis [emoji14] men hvis ikke kjøpes det på apotek
Tenkte kanskje legen min skulle gi med beger til neste time når jeg var der sist. Fikk ikke det så da tenkte jeg det sikkert var vanlig at man kjøper selv og at de ikke gir ut. Alt man ikke vet når man ikke har levert jevnlige urinprøver før[emoji23]

Tenkte kanskje legen min skulle gi med beger til neste time når jeg var der sist. Fikk ikke det så da tenkte jeg det sikkert var vanlig at man kjøper selv og at de ikke gir ut. Alt man ikke vet når man ikke har levert jevnlige urinprøver før[emoji23]
Jeg spør bestandig.

Back
Topp