Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tok alle nylig, og jern var inkludertHvilke blodprøver er det som tas ved 12-ukers kontroll?
Føler meg ekstra slapp, så lurer på om feks jern sjekkes.
Men de finner nok ut av eventuelle mangler Takk jeg skulle tatt blodprøvene sist uke, men måtte flytte jordmor-timen så har ikke time før om noen uker. Tenkte bare på om jeg skulle komme meg til legen denne uken for blodprøvene hvertfall .Jeg tok alle nylig, og jern var inkludertDet er en laaang liste med ting som sjekkes, inkl en haug med vitaminnivåer (D, B12, folat, magnesium osv). Orker ikke ramse opp alt
Men de finner nok ut av eventuelle mangler
![]()
Det kan nok være lurt. Bare ring og si at du er gravid og skulle tatt prøver ifm det. Ikke sikkert du må inn til legen.Takk jeg skulle tatt blodprøvene sist uke, men måtte flytte jordmor-timen så har ikke time før om noen uker. Tenkte bare på om jeg skulle komme meg til legen denne uken for blodprøvene hvertfall .
Blodprosent og jernlagre sjekkes samtidig med blodtype, HIV status osv., (de første blodprøvene i svangerskapet) men det er ikke standard å sjekke andre ting som vitaminer etc. Så hvis du føler deg slapp og ønsker å sjekke mer enn jern må du sannsynligvis spørre konkret om du kan få med de vanligste vitaminene (vitamin D, folat, vit B12), event stoffskifte og f.eks. magnesium ol.Hvilke blodprøver er det som tas ved 12-ukers kontroll?
Føler meg ekstra slapp, så lurer på om feks jern sjekkes.
Åja, antok at det var standard i og med at jeg ble sjekket for alt det der. Men jeg har nok en lege som liker å sjekke sånt, for det har blitt gjort på meg en del ganger før også.Blodprosent og jernlagre sjekkes samtidig med blodtype, HIV status osv., (de første blodprøvene i svangerskapet) men det er ikke standard å sjekke andre ting som vitaminer etc. Så hvis du føler deg slapp og ønsker å sjekke mer enn jern må du sannsynligvis spørre konkret om du kan få med de vanligste vitaminene (vitamin D, folat, vit B12), event stoffskifte og f.eks. magnesium ol.
Ok, kanskje jeg skal fikse meg en legetime daBlodprosent og jernlagre sjekkes samtidig med blodtype, HIV status osv., (de første blodprøvene i svangerskapet) men det er ikke standard å sjekke andre ting som vitaminer etc. Så hvis du føler deg slapp og ønsker å sjekke mer enn jern må du sannsynligvis spørre konkret om du kan få med de vanligste vitaminene (vitamin D, folat, vit B12), event stoffskifte og f.eks. magnesium ol.
Det kan hende lab damene kan legge det til for deg. Det gjør de for meg, men det er ikke nødvendigvis sånn alle steder. Ring og spør!Ok, kanskje jeg skal fikse meg en legetime da