12 timers helger

Hybelharen

Elsker forumet
Heihei. Noen som har erfaringer med å jobbe 12 timers helger i spesielt helsevesenet? Vi skal mest sannsynlg begynne med det, og har årstursnus. Så jeg lurer på om noen har noen gode tips? Tenker litt på ,at det er sikkert lurt å ha ett par dager fri etter en sånn helg. Noen andre lure ideer?

Hei!
Vi har 12 timers vakter i helgene på min arbeidsplass. Det kommer helt an på hvor i helsevesenet du jobber (om det er hektisk eller ikke). Jeg syns det har gått greit nok, men en kan ikke ha noen planer den helgen en har arbeidshelg for å si det sånn. Jeg er mye mer sliten etter 12 timers vakter, enn etter vanlig 8 timers vakter. Pleier å ha fri mandager, før uken starer som normalt på tirsdagen igjen. Regner med at dere skal jobbe hver 4. helg i stedenfor hver 3?
Men man kommer langt med riktig innstilling- altså være mentalt forberedt på 12 timer og ikke 8 :-P

Det kan være litt hektisk, men ikke type magesår :P Alt er roligere i helgene der. Er det nok å ha fri bare mandagen synes du? Eller ville du hatt enda en dag om du kunne? Det er hver 4. ja.

Det kan være litt hektisk, men ikke type magesår :p Alt er roligere i helgene der. Er det nok å ha fri bare mandagen synes du? Eller ville du hatt enda en dag om du kunne? Det er hver 4. ja.

Ta deg fri mandagen. Det tror jeg holder. Det er veldig kjekt å ha en dag fri etter 7 dager med jobb, før man begynner med ny uke og enda mer jobb. Du vil helst unngå å få et strekk på 12 dager uten noe fri. Om det er rolig på jobben i helgen + om du kan strukturere arbeidsdagen din litt selv, så går det helt fint. Har jobbet sånne helger, ikke noe problem når jeg vet på forhånd at jeg skal jobbe i 12 timer, og særlig ikke noe problem om jeg selv kan bestemme hvordan dagen skal se ut/når jeg tar pauser og når jeg skal gjøre hvilke arbeidsoppgaver. Da har du mer kontroll over dagen og kan legge den opp slik at du ikke får død-perioder hvor du kjeder deg,

Hadde jeg fått tirsdagen fri også, så hadde jeg ikke takket nei for å si det sånn, men det har holdt med mandagen for min del :-P Men mye ligger i innstillingen. Det er hektisk der jeg jobber, så selv om man får jobb hver 4. helg i stedenfor hver 3. så skulle jeg helst hatt den gamle ordningen, for da fikk jeg hvertfall noe ut av helgen ved siden av jobb- det gjør jeg ikke nå. Men men, det blir visst mer og mer vanlig med 12 timers vakter i helsevesenet. Lykke til :-)

Takk for svar :) Ble litt sent svar fra meg, men det har vært litt av hvert med både jobb, skole og småtroll. Håper jeg blir fornøyd med turnusen.

Begynner i nyjobb nå i oktober der æ blir å jobbe hver fete helg (har jobbet hver tredje frem til nå og e ganske lei), gleder meg til å jobbe 12 timer og hver femte helg. Synes det e mye bedre å ha flere helge fri også heller jobbe litt lenger når man først e på jobb. Men e jo smak og behag :)

Back
Topp