12+5, høyt stoffskifte

tyren86

Forelsket i forumet
I dag var vi på svangerskaps kontroll og alt var fint. utenom stoffskriftet som var blitt enda høyere siden sist. Tok nye prøver i dag også skal han ringe meg så fort han har svaret. Så blir det mest sannsynlig inn på sykehuset for å snakke med en spesialist gynekolog og begynne på medisiner.

Har i det siste hatt så høy puls om kvelden at jeg ikke har fått sove. Og har frysetokter uten like.mså er jo greit at de finner ut av det :)

ellers var alt fint, jeg veier nå 50,7 så er tilbake der jeg startet i uke 3 :)

Så godt at alt ellers står bra til ❤ :)
Og ja,det er jo kjempe bra om de finner ut av ting og tang :) det viktigeste er jo at du og lille nurk i magen har det bra ❤ :) lykke til ! ;)

(Så fin vekt du har da! ;) )

Ja viktigste er at vi har det bra :) jo føler jeg bare lengter etter å legge på meg å bli ^tjukk^ :)

Uff vet hvordan du har det! Håper det går over fort :)

Uff vet hvordan du har det! Håper det går over fort :)

Var det du som var på sykehuset!? For du hadde vel heteToKTer? jeg fryser som harde livet. Iskald hele dagen lang. Gjør vondt i margen :(

Jeg vet hvordan du har det fordi mitt stoffskiftet har veldig høyt før den krasjet og sank ned til bunnen. Etter at jeg fikk nr 2 dro jeg til lege fordi jeg hadde hjertebank som var veldig ubehagelig. Da fant legen ut at stoffskiftet mitt hadde blitt veldig høyt og dermed ble jeg henvist til spesialist.
Skulle ta blodprøver 1-2 uker før avtalen med spesialisten, men sykehuset ringte dagen etter og sa at jeg måte komme samme dag fordi den hadde sunket veldig mye at jeg måte begynne på medisiner med en gang.
Legen økte dosen etter graviditeten og siden har den vært veldig regulert.

Det viktigste at babyen har det bra, tror du må spørre lege om henvisning til ekstra oppfølging med ul.

Lykke til :)

Jeg vet hvordan du har det fordi mitt stoffskiftet har veldig høyt før den krasjet og sank ned til bunnen. Etter at jeg fikk nr 2 dro jeg til lege fordi jeg hadde hjertebank som var veldig ubehagelig. Da fant legen ut at stoffskiftet mitt hadde blitt veldig høyt og dermed ble jeg henvist til spesialist.
Skulle ta blodprøver 1-2 uker før avtalen med spesialisten, men sykehuset ringte dagen etter og sa at jeg måte komme samme dag fordi den hadde sunket veldig mye at jeg måte begynne på medisiner med en gang.
Legen økte dosen etter graviditeten og siden har den vært veldig regulert.

Det viktigste at babyen har det bra, tror du må spørre lege om henvisning til ekstra oppfølging med ul.

Lykke til :)

tusetakk for svar. Hadde du fryse tokter? Jeg er sååååååå kald :(:( syns dette er litt skummelt, men tror ikke det kan gå utover barnet? :/

Jeg var hos legen idag ettersom jeg har gått å fryst mye den siste tiden, og hadde hvilepuls på 110. Fikk bare beskjed om å ta det med ro og ligge å slappe av, så gikk det over. Kanskje jeg skulle bedt de sjekke stoffskifte mitt?! Jeg har gått veldig ned i vekt de siste 2mnd,og kommer meg ikke over 48kg samme hva jeg gjør. Men er normalt veldig tynn, og aldri veid over 55 da..men synes fortsatt detta er litt for lite :oops:

Ja låg lenge med EKG, hjertet hoppet i hytt og pinevær føltes det ut som. Jeg fikk slappet mye av og etter hvert som ukene gikk stabiliserte det seg mer, har enda forhøyning men ikke så kraftig hjertebank og svette tokter. En stund var hjertebanken så galen at jeg tastet inn 113 på tlf på hurtigtast. Skikkelig ekkelt

Kanskje du burde ta det opp med legen? Han såg jeg var dårlig når jeg var der. Blek, skalv og svetter og raste ned i vekt, så ble lagt inn umiddelbart. Jeg er 11 kg lettere men det går oppover nå!

tusetakk for svar. Hadde du fryse tokter? Jeg er sååååååå kald :(:( syns dette er litt skummelt, men tror ikke det kan gå utover barnet? :/
Jo det hadde jeg også, men de forsvant etter at stoffskiftet ble lavt.

Jeg har hørt at det er farlig for forstre kun de førte 10 ukene for da er forstre avhengig av morens stoffskifte, men ettervert vil den få sitt eget stoffskifte og dermed har morens stoffskifte ikke noe å si. Det er kun du som blir påvirket av det ikke fostre har jeg hørt.

Husk å spørre spesialisten om alt du lurer på, skriv ned spørsmålene for å ikke glemme det.

Håper du forstår hva jeg skiver, er utlending vettu ;)

Jeg var hos legen idag ettersom jeg har gått å fryst mye den siste tiden, og hadde hvilepuls på 110. Fikk bare beskjed om å ta det med ro og ligge å slappe av, så gikk det over. Kanskje jeg skulle bedt de sjekke stoffskifte mitt?! Jeg har gått veldig ned i vekt de siste 2Ind,og kommer meg ikke over 48kg samme hva jeg gjør. Men er normalt veldig tynn, og aldri veid over 55 da..men synes fortsatt detta er litt for lite :oops:
K

Kne de sjekke stoffskiftet. Det endrer seg jo i svangerskap.mda har vi det likt og jeg føler virkelig med deg

Jo det hadde jeg også, men de forsvant etter at stoffskiftet ble lavt.

Jeg har hørt at det er farlig for forstre kun de førte 10 ukene for da er forstre avhengig av morens stoffskifte, men ettervert vil den få sitt eget stoffskifte og dermed har morens stoffskifte ikke noe å si. Det er kun du som blir påvirket av det ikke fostre har jeg hørt.

Husk å spørre spesialisten om alt du lurer på, skriv ned spørsmålene for å ikke glemme det.

Håper du forstår hva jeg skiver, er utlending vettu ;)

tusen takk for svar :) jeg forstod alt sammen :)

Kanskje du burde ta det opp med legen? Han såg jeg var dårlig når jeg var der. Blek, skalv og svetter og raste ned i vekt, så ble lagt inn umiddelbart. Jeg er 11 kg lettere men det går oppover nå!

Æja jeg venter på at han skal ta kontakt etter de siste blodprøver i går. Vet ikke hvor lang tid det tar å få svar jeg

Jeg fryser masse jeg oxo og er slank person.. alltid vært slank! :)
Jeg har gott med mye ulljakke etter jeg ble gravid, men kan enda fryse??
Kan ha det godt å varmt inne i leiligheta min.. men kryper fort under dyna.. mer godt å varmt til trekker jeg meg!

Kansje jeg har noe med stoffskifte mitt??

Du har det akkurat som meg. Jeg sitter meg ull klær ull pledød og varme pute hver kveld. Legger meg med ull og varme pose i sengen. Er så kald. Er også veldig slank. Kan jo be de sjekke stoffskiftet ditt.

Er det når jeg er på ultralyd jeg får sjekket stoffskiftet mitt??

Ikke noe godt å fryse :(
Veldig godt å få varmen igjen i dusjen..

Nei fast legen tar blodprøve :)

burde jeg be om fosterdiagnostikk?

Jeg har tatt noen blodprøve hos legen.. trur det var i uke 10..
Da sjekket dem gjermangel om jeg hadde det også var det noen andre prøver oxo veide jeg meg..
Kan jeg ha allerede tatt stoffskifte mitt???
Gjør ikke legen dette automatisk?
Eller må jeg spørre om dette selv?

Back
Topp