115/55 cm madrass

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Vi har fått en brukt seng og den er 115/55, har hørt at det er vanskelig å finne madrass i denne størrelsen at det er 120/60 som er nye mål.

Noen som har kjøpt til gamle mål?

Det er ikke vanskelig å finne madrass i de målene[;)]
Skeidar og andre møbelbutikker har, men vær obs på at det kan være leveringstid på den siden det ikke lenger er standardmål så har ikke alle butikker de på lager. Men 0 problem å få tak i!

Vi kjøpte på Skeidar, en Westnofa Aero som kostet nesten 1100,-
Skulle egentlig ha Jensen Mini, men de hadde ikke på lager og vi orket ikke vente.

Jeg måtte ha madrass til vogga som ikke var i standard mål (53x100), og da måtte jeg bestille på mål på møbebutikken her (Bohus) De skjærte den til for meg. Tok en 8cm madrass, for jeg syntes 5 cm så litt lav ut. Kostet 200 kroner med skjæring. De nye skumgummimadrassen gir ikke gasser, og babyen er så lett at det skal være helt greit å bruke[:)]

Jeg ga for 15 minutt siden vekk vår seng i samme mål. Vi hadde også arvet, og hadde tenkt å finne ny madrass...
På Barnas Hus, Bohus etc fant vi madrass i gamle mål til ca kr 800,-. Men vår seng var så stygg at jeg ville ha ny [:)] Og da var det ikke så mye mer å investere i IKEA-seng med nye madrass..

Back
Topp