11+5 eller 12+4...

Bimse

Glad i forumet
... Plutselig var ikke det o store 12 ukersmålet der lenger, da legen sa at vi tar utgangspunkt i mensterminen inntil ord.UL, for den er mer nøyaktig. Gyn. sa motsatt, at jo tidligere i sv.skapet man er, jo mer nøyaktig er det, og jeg må ærlig innrømme at det er jo mye mer logisk det! At jo tidligere man er, og jo mindre spiren er, jo mer eksakt kan man si hvor langt man er på vei. Noen babyer er jo bare små, mens andre er store, og det avviket blir jo større jo lenger man er på vei.

Så selv om legen sier jeg er 12+4 (Som vil si at jeg har misset 12ukersmarkeringen)så føler jeg at 11+5 er MYE mer riktig. Det stemmer bra med andre ting også, som det at jeg testet positivt 16 DPO, i motsetning til 10 DPO før jeg hadde SAen. Det er jo 6 dagers forskjell, noe som stemmer på en prikk med avviket i menstermin og UL. Og jeg hadde jo ikke en vanlig mensen heller. Det var jo SAen. Jeg ble jo gravid igjen med en gang. Hadde det vært en vanlig mensen hadde jeg nok tatt utgangspunkt i den.

Så vi sier 11+5 enn så lenge, og skåler (i julebrus) for 12 på fredag! :) Uansett hvor langt jeg er på vei, så har disse ukene vært laaaaange! Fra 8 til nå har gått supersakte! Fremover kommer jeg nok ikke til å henge meg så opp i ukene, så er det jul, og så er det ny jobb i januar, så det kommer nok til å gå fortere fremover ;) Hurra!

Og det KAN jo nevnes at dagene har en tendens til å gå fortere forbi når man ikke er kontant kvalm og... :P

Jeg også syns det er vanskelig å vite hvilken termin man skal følge. Derfor sier jeg at jeg er en plass mellom 11-12 uker ;-) ble satt tilbake ca en uke på tidlig ul, og tror nok det stemmer siden jeg har lange sykluser og vet når jeg hadde eggløsning. Men de følger jo mensterminen frem til ordinær ul. Med barn nr 2 så ble jeg også satt tilbake 4 dager på tidlig ul, men flyttet frem igjen noen dager på ordinær. Så kan være vanskelig å ta mål når ting er så lite også. Skal på ny ul om 1 uke, for da mener gyn jeg er 12 uker, så blir spennende å se hvordan det ligger an da!

:) Synes du skal tenke du e så langt på vei, som du føler deg og mener er riktig :)
Er jo bestandig arti å krysse 12 ukers "grensen", så kan kan jo være i uke 11 fram til fredag i hverfall, så kan du "hoppe" fram etter de om du føler for de.. Hihi ;)

Back
Topp