11-åring på LAN

*Meya*

Elsker forumet
Er det så gale da

Guttungen på 11 er på LAN i helgen, med mannen min selvsagt. Har fått noen indikasjoner på at dette er så utrolig feil, og at barn ikke har noe der å gjøre... Det er lov i henhold til reglene for LAN-et, fordi mannen min er med som foresatt, og de skal bare være til i morgen (fra i går).

Alt er selvsagt alkoholfritt, det er ca 100 påmeldte pluss crew, gubben er med som crew da. Det skal være kurs i dag han ikke vil gå glipp av, og mye annet gøy...

Er det sååå ille da?

Om man ikke deler den hobbyen, så kanskje det virker litt drøyt hehe...

Det er blandt annet flere fra jobben som er der, og de er jo også voksne... Han har det kjempegøy, så gøy at jeg heller lar være å dra til en venninne i dag siden Khadilusken er blitt syk, for at mannen min og gutten skal få være på LAN til i morgen.

Det er så stort for oss at han ikke trakk seg, så jeg lar de være til de blir så lei at de spyr goblins...

Synes ikke det er ille jeg...

Her i bygda er mannen med å driver en frivillig aktivitetsklubb for ungdommer.
De har arrangert mange lan på ungdomshuset, og det har vært barn der som er yngre, men i følge med foreldre, og at de passer på at de får i seg mat, drikke og litt søvn. Helt topp.
Mye heller det enn at de løper gatelangs og finner på fant ;)

Jeg ser ikke problemet med det. Men jeg er fra Bergen jeg og, kanskje vi er litt "uansvarlige" foreldre vi som er fra Bergen emoticon  

Jeg synes ikke det er noe galt i det når foreldrene er med, siden mange glemmer at man faktisk trenger både mat, drikke og søvn. Og de som er litt yngre bør vel kanskje sove litt mer enn de hardcore spillerne som er der. 
Ellers synes jeg LAN party er en like grei samling for unge som noe annet, ikke alle har interesse av sport, korps osv, så det er en fin måte å treffe likesinnede på. Og disse arrangementene er jo alkohol- og rusmiddelfrie, selv om noen prøver seg, men slik er det jo på andre arrangement også da. 

Ikke noe problem det, vel :-) LAN er morsomt og sosialt, og høres ut som en hyggelig felles aktivitet for far og sønn :-)

En 11 åring har ingen ting på en LAN å gjøre - ALENE. Når det er med en mor eller far ser jeg ikke problemet. Håper han koser seg masse.
Hilsen mammaen til en annen,og noget eldreemoticon datanerd.

Han hadde jo aldri dratt alene, det er jo gubben som står bak hele ideen hehe. Dessuten må alle under 13 være der med foreldre, og de mellom 13 og 16 sammen med en som er over 21.

De koser seg de altså, kommer hjem i kveld siden vi skal på jobb i morgen da. 

Back
Topp