---

Kaysa86

Elsker forumet
...

skal ikke du snart til jordmoren da?

jeg har angelsound, men sjekker ikke hver dag.. mer i begynnelsen selvfølgelig, men nå er det kanskje en gang i uka!

Sikkert fort gjort å stresse om man ikke finner hjertelyden ja=)
Jeg har kjøpt og jeg finner ikke min egen hjertelyd engang, så tror jeg trenger litt trening=)

Men du er jo kommet over uke 14, så vil jo tro at du finner den på babyen din!

har hørt så mye frem og tilbake om sånn angelsound, så jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe det...
er sikkert ikke farlig, men for å være heeeeelt sikker så lar jeg vær!

Tar heller en ekstra time hos JM for å høre :) og nå er det jo ikke lenge til vi skal begynne å gå til kontroll 1 gang i mnd, minst, så da holder det for min del hvertfall :)

Jeg tør ikke i frykt for å bli livredd hvis jeg ikke finner hjertelyden[;)]
Men jeg skal få tett oppfølging hos jordmor fram til jeg kjenner liv, fordi jeg er litt hysterisk[8|] Så da får jeg høre hjertelyden der[:)]

Skal sikkert til jordmor om ikke så alt for lenge, men har ikke fått noe innkalling ennå. Håper den kommer snaaaart[;)]
Jeg tror faktisk jeg skal kjøpe en angelsound[;)] hører jo bare mest positivt om den så

ORIGINAL: Kaysa86

Skal sikkert til jordmor om ikke så alt for lenge, men har ikke fått noe innkalling ennå. Håper den kommer snaaaart[;)]
Jeg tror faktisk jeg skal kjøpe en angelsound[;)] hører jo bare mest positivt om den så

får man innkallelse til jordmor da? bestiller man ikke det selv? gjorde vaffal jeg....

jeg måtte ringe jordmor selv jeg.. tror ikke man får noe innkallelse til det. du kan bestemme din egen jordmor og hvor i kommunen du vil ha det.. jeg skal til jordmor til tirsdag. da er jeg 13+6 de fleste går til jordmor i uke 12-15 føler jeg

Jeg har, er ivrig bruker[:D]

så ikke at det hadde kommet inn det andre innlegget..! :)

legen sa til meg at nå hadde han sendt inn alle papirer, så nå skulle jeg bare vente på brev i posten om time til UL[;)]

Jeg kjøpte meg en Angelsound og har prøvd en del ganger å finne hjertelyden. Fant den først i går når jeg var 13+5 uker på vei, de andre gangene har jeg bare funnet min egen. MEN jordmødre og leger pleier si at det ikke er lurt å bruke et slikt billig apparat, da bølgene fra den kan virke forstyrrende på fosteret. Jeg bestemte meg for lenge siden at jeg ikke skulle bruke den, hvis det er av unødvenige grunner. Måtte bruke den i går for var så bekymret etter at jeg datt i foregår. Heldigvis fant jeg lyden, men skal ikke bruke den mer. Har ikke noe behov for å høre den hver uke eller hver måned, jeg vet jo at alt står bra til [:)]

legen sa til meg at nå hadde han sendt inn alle papirer, så nå skulle jeg bare vente på brev i posten om time til UL[;)]

Men UL (ordinær) og jordmor er ikke det samme [;)] Ordinær UL får du i posten, men det er ikke før uke 18-20 du får time der. Jordmor må du kontakte selv.

Okei. Som du hører så vet jeg svært lite, føler at jeg ikke får nok informasjon hos legen nå.
Men han sa jeg skulle få innkallelse for ultralyd, å det er jo i uke 18ca. Så det vet jeg jo. Men han har ikke sagt noe som helst om at JEG må ta kontakt med jordmor[:@]

ordinær UL time får man brev om i posten[:D]

time til jordmor må man bestille selv. Man kan jo selv velge om man vil gå til jordmor eller lege, eller kombinere disse to. Så du må få kastet deg på tlf og ringe til jordmor og bestille time :)

ser det er noen av dere som finner hjertelyden til bebien rett under navelen. Min ligger ikke der, er over 13 uker nå og min ligger fortsatt veldig langt ned. Den ligger der jeg har bikinisnittet, er det normalt da?

ORIGINAL: Lava86

ser det er noen av dere som finner hjertelyden til bebien rett under navelen. Min ligger ikke der, er over 13 uker nå og min ligger fortsatt veldig langt ned. Den ligger der jeg har bikinisnittet, er det normalt da?

samme her.. kjenner ikke kanten på livmora en gang .. er nok helt normalt..

Var å lånte en av ei venninne igår, så har bare prøvd den en gang, men tror ikke jeg kommer til å bruke den så ofte. bare innimellom for å høre den skjønne lyden

Back
Topp