.....

Marthz

Andre møte med forumet
Snart er det tid for konfirmasjoner, 17. mai osv igjen..
Lurer derfor på hva har dere julijenter har tenkt å ha på dere i en slik anledning? [:)]

Vil jo så gjerne bruke bunaden min, men måtte innse at den var litt veeel trang med magen inni [:'(]

skjørt, topp, tunica og tights, mammabukse og en fin topp..

ikke godt å si.. heldigvis bare 17 mai og et bryllup dette året.. hehe

Å gud, d har æ ikkje tenkt på engang. 17.mai OG brodern sin konfirmasjon, aff.. Finn vell ut etterhvert^^

her blir det nok tights og en finere tunika på 17.Mai (satser på fiiint vær[8D]), og så skal jeg i bryllup to helger på rad 2 og 3 uker før termin, så da må jeg vel kjøpe inn en passende fin kjole for anledningen! iallefall glad for at det er så tett at magen ikke rekker å vokse ut av kjolen mellom bryllupene.. så slipper jeg å kjøpe flere finkjoler i flodheststørrelse!! [;)] hihi

her blir det nok ei mamma bukse, skjørt, tunika eller finere topp, får se om jeg drar å finner noe før konfirmasjonene. vi skal i 2 konfirmasjoner 8 og 9 mai, 17 mai, og bryllup 22 mai. så mai er en hektisk mnd, men syns det er greit, for da går det fortere mot sommer sol og BABY <3 <3 <3

Har to sorte mammakjoler, så blir nok til å bruke en på 17 mai og en i en barndåp vi skal i[:)]

Skal bare feire 17. mai vi .. så det blir vell ikke noe problem.
Heldigvis ingen konfirmasjoner i år.Var invitert i bryllup 17 juli, men der måtte man nokk takke deg.
For der er i Bosnia, og da er det bare 2 uker til termin ca, så da drar vi ikke noen veier :)

off har dåkke begynt å tenka på 17 mai allerede hehe..den tid den sorg..hvis veret e dårlig så holde eg meg hjemma..hvis veret e ok eller bra så tar eg d fysta og besta som eg klare å ta på meg haha

På 17 mai må det bli no romslig og behagelig å gå i...kanskje en enkel kjole og tights eller no. Ikke tenkt så langt enda[8D]
Skal i bryllup i slutten av juli. Noen uker etter termin. Så får håpe lille jenta i magen har meldt sin ankomst, og at jeg ikke er så altfor stor enda til å komme inn i en litt ålreit kjole![:D]

ORIGINAL: JenteOgSnartEnGutt

Men-eh, hvor finner man finere topper/tunika eller kjoler da? Syns H&M har mest hverdagsklær på mamma-avd?
Hvor handler dere? [:)]

Hennes har jo endel mammatøy ja. Men kjøler og tunikaer som er romslige, kan man jo finne endel andre palsser også. Gina Tricot har endel tøy som er litt løs i formen. Har handlet endel der jeg. Tunikaer osv. Ba kjøpe de en størrelse større enn vanlig gjerne![8D]

Ingen konfirmasjoner i slekta i år. Er noen år siden sist, og neste blir ikke før om 2-3 år. Har ikke tenkt så mye på 17. mai ennå. Har jo vanligvis brukt å spille i korps 17. mai, men de siste årene har jeg ikke det. Har ingen som helst mulighet til å få på meg kystdrakten, men det sier vel seg selv. Har et par mammakjoler fra forrige gang (en fra H&M og en fra mammahuset.no), men de er litt enkle. Men får funke om jeg ikke finner noe annet. Mulig det blir tights og tunika her også. Verre er det med pensko, of bena vil jo være litt hovne, pluss at det er tungt å gå i høye heler med den ekstra vekta.

Vi er invitert i bryllup (festen) 19. juni, men vet ikke om vi får barnevakt. Om det blir så vi kan dra, har jeg fått låne litt mammaklær av søsteren min, deriblant en kjempefin, svart mammakjole. Ca. knelengde, og med svake folder fra under bysten og ned. Litt sånn silkeaktig stoff.

litt vanskli kansje å se, meen denne kjolen brukte jeg i jula, å trur den fint skal passe meg til sommern, meen vi skal ikke i noe bryllup eller noe stort, einast konfirmasjon, blir kansje litt for pent, Får se.. Vist ikke blir det nok sikkert en tunika som passer til en svart mammatights[:D]

17 mai har jeg ikke tenkt så mye på enda, men håper det er fint vær og at jeg kan bruke en sommerkjole med høyt liv. Ellers blir det nok svart mammabukse og en topp.

Heldigvis ingen konfirmasjoner i år. Var invitert i bryllupet til en kompis av sambo, men jeg kan ikke fly da så da drar sambo mens jeg feirer bursdagen til bestemor her.
Så da er det eneste andre bryllupet i år vårt eget og der har jeg jo alt måttet skaffe ny brudekjole fordi den jeg fikk skreddersydd ikke var sydd med nok vidde til babymagen. Så for sikkerhets skyld har jeg prøving med skredder dagen før bryllupet så denne kjolen skal passe.

Til nå har jeg klart meg med 3 mammabukser og håper jeg ikke må kjøpe altfor mye gravideklær nå på slutten. Spennende å se hvor stor man blir. Selv om man satser på flere babyer så føler man liksom det er litt dumt å kjøpe en helt ny garderobe for bare noen få måneder om det ikke er nødvendig...

Vi skal i to konfirmasjoner i år, heldigvis har jeg en helt grei gravidkjole fra sist gang jeg var gravid så jeg bryr meg ikke om å bruke enda mer penger på mammaklær. Men jeg kommer nok til å kjøpe meg noen nye sommersko som passer til og muligens noe pynt for å stæsje meg opp litt extra [:D]
Gleeder meg så innmari til Mai for da er det så mye som skjer å da går tiden extra fort [:D][:D][:D]

Back
Topp