100% sykemeldt

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Jeg er 100% sykemeldt fra jobben min pga kvalme og slapphet, men har enkelte dager der formen er veldig bra. Idag ser ut til å bli en slik dag, så vurderer derfor å ta meg en tur på kino.
Men det er den kinoen jeg er ansatt og da sykemeldt fra, en annen avdeling en den jeg jobber på, men samme bedrift. Blir det dumt å dra på kino da? :P

GO for it...du fortjener å kose deg også, og er sikker på at de skjønner det. Jobb er jobb, og fritid er fritid. Kos deg du!

Ja helt enig:) du må få kunne leve selv om du er sykemeldt. Jeg tenkte også det samme som deg, jeg er kun sykemeldt fra en av jobbene mine og var litt usikker på om jeg i det hele tatt fikk lov å gå ut dørene pga det hehe:) men så sa søsteren min: du må jo leve og de ansatte vet jo ikke hvorfor du er sykemeldt. Det kan være alt mulig:) så gå og se en film og kos deg:) noen dager er bedre enn andre sånn er det:)

Tusen takk for svar alle sammen! Da skal jeg dra på kino med god samvitighet ikveld :D

Enig med de over! Er selv sykemeldt 100%. Man kan ikke låse seg inne. Har selv ikke hatt en eneste god dag foreløpig, men håper det kommer snart :)
Kos deg! :)

Jeg har vært 100% sykemeldt i 14 dager nå, og har vært heldig og vært i periodevis god form siste uka.
Men har ikke bare vært hjemme, har vært litt her og der og gjort ting. Kommer til å gå på veggen hvis jeg MÅ være hjemme bare fordi jeg er sykemeldt.
Jeg er sykemeldt fordi jeg ikke er oppegående nok til å gjøre jobben min... Men jobben min er ikke hele livet mitt. Heldigvis ;)
Så gå på kino, ta en kafe tur eller liten handletur hvis det er det som føles bra den dagen. Det har hvertfall jeg tenkt

Med førstemann var jeg sykmeldt fra uke 6, men de få dagene jeg følte meg ok kunne jeg ikke stenge meg inne. Jeg dro på babyshopping og cafe og hadde ikke dårlig samvittighet i det hele tatt! :)

Dette minner om min far som ikke gikk ut døra hver gang han var sykemeldt, av frykt for å bli sett av noen fra jobben...

Dette minner om min far som ikke gikk ut døra hver gang han var sykemeldt, av frykt for å bli sett av noen fra jobben...
Kjenner meg igjen i den! Blir fort litt slik at man føler at man må holde seg inne når man er "syk". Selv om man kan være sykmeldt og være frisk nok til å gjøre andre ting.

Har vært sykmeldt noen dager nå, men en dag gikk jeg meg en fjelltur -hadde plutselig DEN energien! Har fortalt det til sjefen, og tenker om noen fra jobb skulle møtt på meg så får de bare snakke eller sladre til sjefen. Akkurat da var det min medisin og jeg hadde veldig godt av det, så får de som evt reagerer vite hvorfor jeg var sykmeldt om noen uker ;) Dagen etter var jeg såklart helt utslitt igjen :P

Har vært sykmeldt noen dager nå, men en dag gikk jeg meg en fjelltur -hadde plutselig DEN energien! Har fortalt at jeg er gravid til sjefen, og tenker om noen fra jobb skulle møtt på meg så får de bare snakke eller sladre til sjefen. Akkurat da var det min medisin og jeg hadde veldig godt av det, så får de som evt reagerer vite hvorfor jeg var sykmeldt om noen uker ;) Dagen etter var jeg såklart helt utslitt igjen :p

Har vært sykmeldt noen dager nå, men en dag gikk jeg meg en fjelltur -hadde plutselig DEN energien! Har fortalt det til sjefen, og tenker om noen fra jobb skulle møtt på meg så får de bare snakke eller sladre til sjefen. Akkurat da var det min medisin og jeg hadde veldig godt av det, så får de som evt reagerer vite hvorfor jeg var sykmeldt om noen uker ;) Dagen etter var jeg såklart helt utslitt igjen :P
Godt å høre at det ikke bare er meg. Tatt meg noen småturer på kjøpesenter, og er helt utslitt dagen etter. Men utrolig godt å komme seg ut litt.
Energien var selvfølgelig ikke bra nok til kino ikveld, så prøver igjen imorgen :)

Sykmeldt betyr ikke husarrest, men kjenner igjen følelsene! Men det skal absolutt ikke være sånn! :) selvsagt kan du gå på kino om du orker det :D

Så godt med gode dager! Hadde en god dag denne uka, vardårlig, men det jeg spiste kom iallefall ikke i retur ;) Nedtur når jeg var backtobasic igjen dagen etter ;)

Godt å høre at det ikke bare er meg. Tatt meg noen småturer på kjøpesenter, og er helt utslitt dagen etter. Men utrolig godt å komme seg ut litt.
Energien var selvfølgelig ikke bra nok til kino ikveld, så prøver igjen imorgen :)

Vært ute å gått tur med en venninne og tatt en kopp te og bittelitt mat på turen...nå ligger jeg langflat...helt utslitt

Hei hei. Sniker fra September. (Termin 29 september så blir mest sannsynlig en oktoberbaby) Jeg har vært sykemeldt siden 4 februar og frem til nå. Og har prøvd meg ut på cafe og på kino innimellom. Til og med en konsert. Formen er veldig opp og ned, så de gangene jeg har følt at jeg har kunnet dra ut på noe har det vært som medisin. Og så får jeg plutselig en dag jeg bare må ligge på sofaen :) Har tenkt masse på hvordan folk sladrer om at de som er sykemeldte har vært ute og jobbet i hagen osv. Skjønner følelsen, men dette er jo noe ingen har noe med. For noen år siden var jeg faktisk sykemeldt pga et samlivsbrudd og en føflekk med dårlige celler, begge deler inntraff på likt. Så legen valgte å sykemelde meg i to uker pga den psykiske påkjenningen. Og da hjalp det faktisk for meg å gå på treningsenter. Føltes rimelig hyklersk å være 100% sykemeldt og jogge 5km på mølle og løfte vekter etterpå :) Men sånn er det innimellom. Og ingen på jobbe som har noe med hvorfor vi er sykemeldt.

Back
Topp