100% sykemeldt..

Lykke til! Tror du at du hadde vært en av dem som måtte gå dersom du ikke hadde vært gravid?

Håper du får slappet av og tatt godt vare på spiren din nå:) Og lykke til i forhold til jobben:) Vet du hvor mange som blir sagt opp? Er ofte de som har blitt ansatt sist som må gå først...

Håper du får slappet av og tatt godt vare på spiren din nå:) Og lykke til i forhold til jobben:) Vet du hvor mange som blir sagt opp? Er ofte de som har blitt ansatt sist som må gå først...
Tusen takk:)
Ja er 25 stykker som må gå, er nok desverre en av den tenker jeg. Men jeg kommer til å gå videre med det OM jeg blir sagt opp... Er veldig mange som har blitt ansatt etter meg, men desverre ikke nok:(

Tusen takk:)
Ja er 25 stykker som må gå, er nok desverre en av den tenker jeg. Men jeg kommer til å gå videre med det OM jeg blir sagt opp... Er veldig mange som har blitt ansatt etter meg, men desverre ikke nok:(
Skummelt da! Skal holde fingrene krysset for deg helt til du får beskjed (om det ene eller det andre) :)

Hva skjer med sykemeldinger om man blir oppsagt? Opphører da sykemeldingen?

Hvis du blir sagt opp kan du da bare levere sykmeldinga di på nav så får du penger uansett

Sikker på det?

De har nok desverre lov til å si deg opp, men de må sannsynliggjøre at det ikke er pga sykemelding. Jeg vil nok uansett tatt en telefon til tillitsvalgt hvis du er organisert, eller hørt med verneombudet på arbeidsplassen din. De er ofte med å setter opp prioriteringslister for hva slags kriterier man skal gå etter ved oppsigelse. Ikke alltid så enkelt som sist inn først ut.

De har nok desverre lov til å si deg opp, men de må sannsynliggjøre at det ikke er pga sykemelding. Jeg vil nok uansett tatt en telefon til tillitsvalgt hvis du er organisert, eller hørt med verneombudet på arbeidsplassen din. De er ofte med å setter opp prioriteringslister for hva slags kriterier man skal gå etter ved oppsigelse. Ikke alltid så enkelt som sist inn først ut.
Går etter ansinitet. Har snakka med tillitsvalgt, de viste jo ingenting! Og snakka med forbundet, han skulle drøfte paragrafen og komme tilbake til meg...:/

Sikker på det?
lleste lenger opp at de nedbemanner så da kan du bli sagt opp pga det, men ikke pga at du er sykemeldt l seg selv. Det må begrunnes godt. Ellers er hovedregelen at man ikke kan sies opp før 1 år altså fra datoen man er sykemeldt. En verneperiode 12 mnd.

Går etter ansinitet. Har snakka med tillitsvalgt, de viste jo ingenting! Og snakka med forbundet, han skulle drøfte paragrafen og komme tilbake til meg...:/

Jeg er tillitsvalgt på min arbeidsplass og vi er da tydeligvis bortskjemt for i alle sånne prosesser er vi godt involvert hele veien. Ser at det blir litt feil for meg å komme med råd, da vi tydeligvis gjør ting på en annen måte enn hos dere :-)

Back
Topp