100% sykemeldt

Søtnos*

Glad i forumet
Flere som er det? Jeg har vært det i ca 6 uker nå og det ser ut som jeg blir det frem til fødsel. Dette er noe jeg ikke hadde sett for meg altså Men en får gjøre det beste at av det, det positive er jo at det nærmer seg sommer og forhåpentligvis fint vær..

Jeg er også 100% sykmeldt, ble det da jeg var ca 10 uker på vei. Og kommer til å være det fram til fødsel. Som du sier,heldigvis går vi mot sommer nå!!

Får jeg spør om hvorfor dere er sykmeldt?

Med meg er det totalt omvendt.. Jeg var sikker på at jeg kom til å bli sykmeldt ganske tidlig. Har en krevende jobb der jeg er høyt å lavt med barn hele dagen, men likevel så fungerer kroppen min helt fint. Eneste jeg kjenner på er at jeg er litt mer sliten enn vanlig når jeg kommer hjem, og trenger kanskje en strekkis på sofaen. Merklig hvordan alle svangerskap er ulike altså, men jeg var sikker på at jeg kom til å bli dårligere enn jeg er nå på dette tidspunktet. Jeg får vel bare krysse fingrene å håpe på at det holder så lenge som mulig!!

Jeg har aldri vært sykmeldt før jeg ble gravid, og har kun vært sykmeldt fra uke 6 til uke 8 pga kvalme

Bekkenløsning og blødninger er grunnen her

Jeg var sykemeldt i neste 3 mnd. Først pga kvalme og svimmelhet.
Så fordi jeg har en fysisk krevende jobb, og det er et risikoyrke.
Men nå har jeg bedt om tilrettelegging, noe de ikke kan gjennomføre.Så derfor går jeg hjemme og får svangerskapspenger.
Det er jo ikke positivt å være sykemeldt over lenger tid.
(Selv om ved et evt jobb intervju vil jo enhver forstå at svangerskap ikke er noe som gir varige meen, som feks en ryggskade)

Hvis det ikke er en alvorlig grunn til at dere er hjemme, vil jeg anbefale dere på det sterkeste å søke om tilrettelegging.
Du og legen/JM diskuterer hva du klare og ikke klarer og fyller det inn i et skjema.
Så fyller jobben ut sin del, og sender det til NAV.
Kan de ikke tilrettelegge, får du full lønn, og du slipper å ha "sykemeldt et år" på papiret =)

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 6 p.g.a ekstrem kvalme, bekkenløsning og depresjon... Har et krevende fysisk yrke (treningsinstruktør), men hadde ikke klart noen form for jobb i denne tilstanden.

Jeg har også vært 100% sykemeldt lenge nå, siden uke 8.
Først pga kvalme og svimmelhet, nå fungerer jeg ikke i bekkenet... 

Har vært 100% sykemeldt fra uke 6 til uke 18. Har nå begynt i 20% på jobb. Måtte bare komme meg ut å være litt sosial. Er 20 uker i morgen. Men tviler jeg klarer å jobbe så mye lenger. Jobber i barnehage på småbarns avdeling. Så jeg blir egentlig bare sittende på gulvet(på en sånn vippe krakk for gravide). Forje gang var det heilt annerledes. Var sykemeldt til uke 12. Pga kvalme. Så holdt jeg ut til permisjonen startet. Så er veldig stor forskjell på svangerskap til svangerskap.

Bekkenløsning og kraftig migrene med aura er årsaken her. Som sykepleier har jeg ikke noe på jobb å gjøre når formen er så elendig...

Det er ikke mulig med tilrettelegging for meg. Skulle vært på dialogmøte med lege, arbgiver og nav i juni, men fikk brev om at møtet var avlyst. Sjefen kan ikke tilrettelegge for meg, legen anbefaler meg å ikke jobbe. Jeg ser ikke på det som noe problem at det "står" sykemeldt på meg, jeg er borte for en grunn.

Back
Topp