100 % stilling som assistent, men Barne og Ungdomsarbeider.

~haremamma~

Elsker forumet
Jeg har søkt på jobb i barnehagen, 100 % prosent fast stilling som assistent. Jeg er da utdannet Barne og Ungdomsarbeider, men slike stillinger utlyser de ikke her, av en merkelig grunn.
Men har jeg større sjangse å få jobben når jeg er utdannet? eller står jeg likt med de som ikke er utdannet og har søkt på jobben, siden det faktisk er en assistent stilling som er lyst ut og ikke Barne og Ungdomsarbeider stilling?? :)

håper jeg får jobben, trenger den virkelig.

Du står sterkere med fagbrev enn uten ;) Det er derfor man som regel har flere personer under intervjuet. Altså noen parter som er passive (f eks fra fagforbundet) slik at ingen blir forbigått! :)

De lyser (stort sett? aldri sett, i hvert fall) ikke ut spesielle BUA-stillinger, ettersom man fortsatt går som assistent - bare med litt mer ansvar og litt høyere lønn.
Men ja, du vil nok havne høyere opp i bunken enn ufaglærte. 

Lykke til!!

takk for svar :)
da håper jeg at det går min vei :)

Syns det er synd at barnehagen ikke ønsker å gi deg den lønna du fortjener og har tatt en utdannelse for. Trudde faktisk ikke de hadde lov til å ikke gi deg den lønna du har krav på, men kanskje det er andre rettningslinjer da de utlyser den som assistent. Skuffende at de ikke setter mer pris på deg og dine kvalifikasjoner.Vi har tatt en utdannelse og da syns jeg vi også skal få den lønnen vi har krav på.

Jeg jobber litt p sfo og skole og fik ikke lønn som fagarbeider (og vet at skole og sfo har ligget litt etter der) men barnehager trudde jeg var flinkere.

Uansett lykke til, jeg ville jobbet meg fram til noe hvis jeg hadde fått stillingen.

Gråpus skrev:
Syns det er synd at barnehagen ikke ønsker å gi deg den lønna du fortjener og har tatt en utdannelse for. Trudde faktisk ikke de hadde lov til å ikke gi deg den lønna du har krav på, men kanskje det er andre rettningslinjer da de utlyser den som assistent. Skuffende at de ikke setter mer pris på deg og dine kvalifikasjoner.Vi har tatt en utdannelse og da syns jeg vi også skal få den lønnen vi har krav på.

Jeg jobber litt p sfo og skole og fik ikke lønn som fagarbeider (og vet at skole og sfo har ligget litt etter der) men barnehager trudde jeg var flinkere.

Uansett lykke til, jeg ville jobbet meg fram til noe hvis jeg hadde fått stillingen.

Om hun blir ansatt som assistent så skal hun fortsatt få lønn som barne- og ungdomsarbeider:)

De stedene jeg har jobbet har de lyst ut barne-og ungd stillinger. Dette er veldig ulikt for hva styrere og kommuner er opptatt av. Og det er faktisk forskjell på jobben som en assisten og barne og ungdomsarbeider. Forskjellige stillingsinstrukser.Så vet jeg at andre steder rundt om i norge er mindre flinke til å søke etter det. I Oslo er det mange slike utlysninger.

De stedene jeg har jobbet har de lyst ut barne-og ungd stillinger. Dette er veldig ulikt for hva styrere og kommuner er opptatt av. Og det er faktisk forskjell på jobben som en assisten og barne og ungdomsarbeider. Forskjellige stillingsinstrukser.Så vet jeg at andre steder rundt om i norge er mindre flinke til å søke etter det. I Oslo er det mange slike utlysninger.

Ja det mener jeg også (men ble litt usikker da de lyser den ut som en assisten stilling)

MissVixen skrev:

Gråpus skrev:

Om hun blir ansatt som assistent så skal hun fortsatt få lønn som barne- og ungdomsarbeider:)

Ja det mener jeg også (men ble litt usikker da de lyser den ut som en assisten stilling)

MissVixen skrev:

Gråpus skrev:

Kommer dessverre an på arbeidsplassen, tariffavtaler osv om man vil få fagarbeiderlønn om man søker på en assistentstilling.

I kommunen her får man det, ikke i de private barnehagene lell nødvendigvis.

Jeg fikk en assistentstilling, men sto i min kontrakt at jeg hadde samme lønn som for tilsvarende stillling i kommunen. Siden jeg hadde fått i kommunen, mente jeg at jeg hadde krav på faglønn. Bhg var ikke enig, fagforbundet ga F, etter 2 år hadde de fortsatt ikke behandla saken min, til tross for mange purringer fra min og min tillitsvalgte side.

Begynte å søke i kommunale bhg, da først ble jeg tilbudt faglønn.

Du vil garantert ligge hakket foran og kommer nok i alle fall inn på intervjue, men ikke sikkert du vil få lønn for det. Pass da i så fall på at du følger stillingsbeskrivelsen for assistenter i alle fall;). At ikke bhg gir deg mer ansvar uten at du får noe igjen for det;)

Snakket med mannen min nå, han jobber innen for en fagforening i Oslo, og mener ganske bestemt at så lenge den blir utlyst som en assistent stilling så får man lønn deretter. Men at du antagelig har et fortrinn ang utdannelse. (jeg har vært borti styrere som er veldig for faglig utvikling og de kjemper også for deg, og det hjelper mye) Uansett lykke til.

i alle barnehager jeg har vært borti så er det bare 3 stillinger: pedleder, førskolelærer og assistent. barne og ungdomsarbeidere går innunder assistentstillingen, men blir lønnet som fagarbeidere. noen barnehager skriver fagarbeider som tittel på disse ansatte, men lyser ut stillingen som "assistentstilling" da både faglærte og ufaglærte kan søke på den. man stiller sterkere dersom man viser hva man kan i et intervju, ikke bare fordi man har barne og ungdomsarbeider på papiret.

Back
Topp