100 % stilling som assistent, men Barne og Ungdomsarbeider.

~haremamma~

Elsker forumet
Jeg har søkt på jobb i barnehagen, 100 % prosent fast stilling som assistent. Jeg er da utdannet Barne og Ungdomsarbeider, men slike stillinger utlyser de ikke her, av en merkelig grunn.
Men har jeg større sjangse å få jobben når jeg er utdannet? eller står jeg likt med de som ikke er utdannet og har søkt på jobben, siden det faktisk er en assistent stilling som er lyst ut og ikke Barne og Ungdomsarbeider stilling?? :)

håper jeg får jobben, trenger den virkelig.

Du står sterkere med fagbrev enn uten ;) Det er derfor man som regel har flere personer under intervjuet. Altså noen parter som er passive (f eks fra fagforbundet) slik at ingen blir forbigått! :)

De lyser (stort sett? aldri sett, i hvert fall) ikke ut spesielle BUA-stillinger, ettersom man fortsatt går som assistent - bare med litt mer ansvar og litt høyere lønn.
Men ja, du vil nok havne høyere opp i bunken enn ufaglærte. 

Lykke til!!

takk for svar :)
da håper jeg at det går min vei :)

Syns det er synd at barnehagen ikke ønsker å gi deg den lønna du fortjener og har tatt en utdannelse for. Trudde faktisk ikke de hadde lov til å ikke gi deg den lønna du har krav på, men kanskje det er andre rettningslinjer da de utlyser den som assistent. Skuffende at de ikke setter mer pris på deg og dine kvalifikasjoner.Vi har tatt en utdannelse og da syns jeg vi også skal få den lønnen vi har krav på.

Jeg jobber litt p sfo og skole og fik ikke lønn som fagarbeider (og vet at skole og sfo har ligget litt etter der) men barnehager trudde jeg var flinkere.

Uansett lykke til, jeg ville jobbet meg fram til noe hvis jeg hadde fått stillingen.

Gråpus skrev: