100% puppe-slutt...

Lehcar

Elsker forumet
Ja da er det første dagen uten pupp for Lotte.
Har i de siste ukene bare gitt henne pupp tidlig tidlig om morgenen.
Men i går bestemte jeg meg for å slutte helt med ammingen.
Hadde ikke så mye melk uansett, så....
I morrest var jeg på nippe til å gi henne morras-puppe-kosen, men klarte å ta meg i det i siste sekund.
Synes det er ganske vemodig å slutte, for det betyr jo at hun ikke er så avhengig av meg mer....[&:][&o]
Men er også ganske stolt over at jeg har klart å amme et helt år. Har jo hatt så mye styr med å få Lotte
til å amme...hvorav jeg har ligget å ammet henne i et stille og noenlunde mørkt rom i vell 8 av de 12 månedene
Lotte er blitt ammet. Nå, bare den siste måneden har hun tatt pupp uten at jeg har ligget..[8|]
Uansett, jeg har gjort mitt, og melkeriet er stengt...t.o.m. kanskje for alltid.[:-][&o][;)]
Jeg har heldigvis ikke hatt noe melkespreng, men regner nesten med å kjenne litt i kveld, men det går nok raskt over
med litt håndhjelp.[:D] 
 
....bare et lite hjertesukk fra meg....[:D][;)]
 
Du har vært fantastisk flink som har ammet så lenge, lehcar! Husker jo at vi slet i samme periode og det er jo mange måneder siden.
 
Lotte er kjempeheldig som har fått MM så lenge!
 
Og se det positive i det, det er jo ikke bare negativt at hun er mindre avhengig av deg nå!
 
Lykke til de neste dagene!
 
Klem, M
 
ORIGINAL: monicabebe
Du har vært fantastisk flink som har ammet så lenge, lehcar! Husker jo at vi slet i samme periode og det er jo mange måneder siden.

Lotte er kjempeheldig som har fått MM så lenge!

Og se det positive i det, det er jo ikke bare negativt at hun er mindre avhengig av deg nå!

Lykke til de neste dagene!

Klem, M

Tusen takk for det. Er bare litt spent på om jeg klarer å motstå..tihi...
Er jo også så lett å hente Lotte tidlig tidlig på morgenen å gi henne pupp, sånn at hun sover en halv time til.[;)]
Men ja, det er nok også positivt at Lotte ikke er så avhengig av meg lengre... men det er jo alltid godt å "kunne noe annet enn pappaen"[:D].
Nei jeg får prøve å bare glede meg over min "ny-vunnede" frihet.
 
Men du monicabebe...?
Ammer du Maja fortsatt, eller gikk det bare ikke?
 
så utrolig flott at du har ammet så lenge[:)]hadde sjøl og som mål å amma lengst mulig,men det ble bare 4mnd me amming på mg då.håper og tror avvenningen går kjempefint[:D]
 
ORIGINAL: Lehcar

ORIGINAL: monicabebe
Du har vært fantastisk flink som har ammet så lenge, lehcar! Husker jo at vi slet i samme periode og det er jo mange måneder siden.

Lotte er kjempeheldig som har fått MM så lenge!

Og se det positive i det, det er jo ikke bare negativt at hun er mindre avhengig av deg nå!

Lykke til de neste dagene!

Klem, M

Tusen takk for det. Er bare litt spent på om jeg klarer å motstå..tihi...
Er jo også så lett å hente Lotte tidlig tidlig på morgenen å gi henne pupp, sånn at hun sover en halv time til.[;)]
Men ja, det er nok også positivt at Lotte ikke er så avhengig av meg lengre... men det er jo alltid godt å "kunne noe annet enn pappaen"[:D].
Nei jeg får prøve å bare glede meg over min "ny-vunnede" frihet.
 
Men du monicabebe...?
Ammer du Maja fortsatt, eller gikk det bare ikke?

 
Jeg gav meg da Maja var 5 måneder. Da orket jeg ikke styre mer med det. Både Maja og jeg slet jo i to måneder før jeg gav opp. Har ikke angret selv om det var hardt å gi seg der og da!
 
Skjønner GODT du synes det er vemodig.
I natt skal ikke jeg amme heller, så da får vi se [;)]
 
Du avslutter et kapittel, men samtidig så starter du et nytt - og etter å ha ammet i ett helt år skal du være bra stolt. Det går mot slutten her også, for det er mye tulling med denne puppingen nå.... men jeg lar det gå en liten stund til
 
Forstår det er trist ja, det gjør jeg virkelig, men det er jo litt befriende også da - hvertfall når tristheten og melken er borte og det ikke er noen vei tilbake. Du skal være stolt av deg selv som har holdt ut så lenge tross at du slet sånn med ammingen. Et år er jo kjempebra!
 
Ja da var det som sagt puppe-slutt. I går kveld måtte jeg lette litt på trykket...tihi...
Tidlig tidlig i morrest, før 5, våknet Lotte og ville ikke sove igjen. Vi tok henne inn til oss også sier mannen min
"gi henne nå da litt pupp"....NEI VET DU HVA - utbrøt jeg... slutter man så slutter man!!!
Lotte ville altså ikke sove videre, så her måtte det stås opp før kl. 6 i morrest.[&:]
Heldigvis var det min mann som tok seg av det, også overtok svigermor igjen kl. ni, så da sov vi til nesten kl. 10 i dag.
DEILIG!!!![:D]
 
Back
Topp