100% permisjon?starte på jobb når?

Curious

Betatt av forumet
Når har du planer om å starte på jobb igjen? Her får jeg 3 mnd uten penger pga 100% permisjon med uttak. Så jeg lurer fælt på når jeg skal starte på jobben...skal snakke med sjefen min i morgen da. Jeg får siste utbetaling 23.07....

Snuppa får ikke barnehage før september, men jeg ønsker ikke at hun skal starte i barnehage før hun er 1 år. Er det feil av meg? Hvordan gjør dere det? starter de i barnehage når de får plass eller?

men hva med dere andre,hva gjør dere? lever 3 mnd uten penger? Starter på jobb?

Godt å høre hva dere andre gjør :)

Jeg begynner på jobb 30.juli, da har kjære pappaperm frem til 22.oktober og da går jeg ut i 75% permisjon (jobber 3. hver helg) ut året. Har søkt barnehageplass fra 1. januar 2013 :)

Vi hadde heller ikke lyst til at gullet skulle starte i barnehage før han var 1 år, også tenkte jeg at det blir kos å være hjemme i desember også :)

Det blir litt trangere i de månedene, men absolutt verdt det! Vi er uansett flinke til å spare :)

Jeg starter på jobb 1 august.. Da har jeg også tatt ut ferien. Mannen blir hjemme til slutten av oktober, så blir det ulønnet permisjon til vi får barnehageplass. Vi fikk avslag på søknaden, men står på venteliste. I verste plass må vi klare oss på en lønning fram til august 2013

Jeg begynner å jobbe man 18.juni. da går min kjære ut i permisjon. Tar sine 12uker.
Vi har ikke fått barnehageplass.... såå vet ikke helt hva vi skal gjøre.
Får ikke til å leve på en lønning, da vi har både huslån og billån!
Må i værste fall ordne dagmamma. Noe vi er ganske skeptisk til!!

Med mindre jeg søker meg en annen jobb (noe jeg tviler på) starter jeg 23.okt, starter da 80% og er hjemme en dag. Mamma og svigermor vil gjerne ha henne en dag i uka og pappaen tar henne resten frem til 1.januar:) Dette er den beste økonomiske og praktiske løsningen for oss. Sparer ca 20 000 på det. (bhg-utgifter + kontantstøtte desember og januar)

Vi vel helst ikke at hun skal begynne i bhg før hun er 1 år, men er heller ingen krise om hun hadde måttet starte før... 

Jeg begynner egentlig 17 august men siden det var mitt av oppstart med nye barn (jobber  i bhg) så ville de at jeg skulle begynne før så jeg begynner mandag 13 august og får de dagene seinere...

da har pappaen begynt pappa permisjonen siden han er vikar så har vi sikret oss at han begynner permisjonen når jeg har ferie og lillegutt begynner i barnehagen i oktober 10 mnd gammel, har barnehageplass fra august....

StineChr. skrev:
Jeg starter på jobb 1 august.. Da har jeg også tatt ut ferien. Mannen blir hjemme til slutten av oktober, så blir det ulønnet permisjon til vi får barnehageplass. Vi fikk avslag på søknaden, men står på venteliste. I verste plass må vi klare oss på en lønning fram til august 2013

Samme her... Men mulig vi vil vurdere dagmamma. Om det er å få tak i.

Jeg begynner å jobbe igjen mandag 10 juni!! Det er ikke lenge til, da tar pappaen ut sine 12 uker, så tar jeg ut ferie etter der.. Har ikke fått svar på bhg plass enda, så hvis vi ikke får da må en dagmamma til, og det er jeg også veldig skeptisk til :( så håper han får plass i bhg'en til storebror..

Permisjonen min er ferdig 29. juni, men siden skolen har ferie da og jeg er lærer, begynner ikke jeg på jobb før skolestart i august (om jeg får meg jobb da..) Skal ringe Nav og overføre siste uken min til mannen siden skolen har ferie fra 22 juni. Han tar sine 12 uker fra august av, så da skal lille være hjemme til november hvertfall. Vi har foreløpig ikke fått bhg-plass, men håper vi får i løpet av høsten. Om ikke vi får plass må jeg jobbe redusert stilling evt vi må se etter dagmamma... om ikke noen besteforeldre kan hjelpe oss da (min mor har fri 2 dg i uken og svigerfar off-shore så han har fri i 4 uker i slengen).

Back
Topp