100% eller 80% perm?

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Sitter å leser om permisjonen og ble brått usikker på hva jeg burde velge... Om jeg burde ha 100% og heller ha 1-2 mnd ulønnet perm eller om jeg burde ta 80%. Hva kommer dere til å velge, og hva mener dere er mest økonomisk lønnsomt/for og mot? Jeg er så usikker. :(

Jeg har tenkt å ta 100%, for jeg har ikke råd til noe annet. Tenkte kanskje og ta en dag med jobb i uka, men får se .

Tar 80%, for å dra det lengst mulig pga eldste barnet vårt skal begynne på skolen neste høst og jeg ønsker å være hjemme store deler av hans første skoleår! :) Har heldigvis muligheten til å ta det sånn økonomisk :)

Regner med jeg burde ta 100% siden jeg kun er ekstrahjelp og ikke jobber fullt, tror ikke jeg har råd til noe annet...

Jeg vurderer også 80%. Det skal visst økonomisk sett lønne seg å ta 100% og ulønna permisjon i etterkant. Men da mister man endel rettigheter i forhold til sykedager osv..

Tror det blir 80% her, så ulønnet ett halvt år/år ekstra. Vi har økonomi til at jeg tar laang permisjon, og ønsker å oppleve så mye jeg kan før den lille må i barnehage og jeg i jobb :)

Vi kommer til å velge 100% denne gangen, og så prøve å spare litt ekstra der vi kan hvis jeg eventuelt må ut i ulønnet permisjon. Vi har nettopp kjøpt oss hus, så blir langt flere utgifter fremover. Føler det er tryggest økonomisk sett å derfor velge 100% denne gangen :)

Så lenge samboer kommer seg ut full jobb igjen etter endte studier nå i vår, tar jeg 80% og blir borte året og mulig ulønnet lengere enn det også. Vi har klart oss delvis på en av lønningene nå mens han studerer og kan fint klare oss med 80% og også ulønnet en tid. Vil bruke så mye tid jeg kan med babyen.

Her blir det 80 %, har lyst å være hjemme lengst mulig. Så er jeg nok ikke strukturert nok til å spare for å ta ulønnet permisjon etterpå. Mannen jobber på sjøen, så han skal ha permisjonen sin i friperiodene sine etter jeg er ferdig med min del, så tar jeg ferie de dagene han er på sjøen, så regner med mummitrollet begynner i barnehage når han/hun er 1 1/2 år. Jeg kommer sikkert til å jobbe en og annen dagen underveis også.

100%
Hadde sikkert hatt råd til å ha 80%, men man får faktisk utbetalt mer penger tillsammen om man velger 100%, for så å ta noe ulønnet perm etter dette.
Jeg har ikke begynt å telle uker ennå, men satser på at vi blir hjemme ca ett år inkl permukene og ferieuker til både meg og mannen.

Jeg tar 100 %, for da får jeg mest penger :P Og så sparer jeg sånn at jeg kan være hjemme lenger, ulønnet :) Hadde jeg ikke vært flink å spare hadde jeg heller tatt 80% for å være hjemme lengst mulig, det er det beste :)

Tror nok det blir 100 % som sist. Mannen min og jeg jobber begge turnus og har mye fri, så vi får det til å gå opp tror jeg uansett. Får se litt etterhvert.

Jeg tar 80 %. Vi tjener såpass greit at vi klarer oss uansett, bare omprioriterer litt :-) Kunne vurdert 100 % og 1-2 måneder ulønnet permisjon, men da mister man enkelte rettigheter ift. sykedager og sånt tror jeg.. Så syns jeg det går ut på det samme om jeg får 100 % lønn og legger av noen tusenlapper i måneden, eller om jeg tar 80 % lønn og ikke trenger legge av noe i det hele tatt.

Har også regnet på at jeg slipper unna en del utgifter når jeg ikke jobber.. Mellom 1500-2000 kr/mnd i reiseutgifter til og fra jobb f.eks.

I tillegg har jeg regnet og fundert på hvordan vi gjør det med barnehageplass etter pappaen er ferdig med sin permisjon. Med 80 % lønn (59 uker permisjon) og ferieukene vi skal ta ut på sommeren, så er pappaen ferdig med sin permisjon siste uka i november.. Da satser vi på å få til en ordning med å ta ut litt resterende feriedager, flexitid og ulønnet permisjon i desember, sånn at vi kan være hjemme med lillemann frem til over juleferien. Da kan vi søke barnehageplass fra og med januar 2015 :-)

Jeg synes hele greia er vanskelig å regne på, men jeg tenker 80% og 59 uker.
Da får jeg vært mye hjemme med snuppa. Så får pappa de siste 14 ukene, og når de er over tar jeg mine 5 uker ferie med henne. Sliter med å regne ut det økonomiske, men det er vel egentlig bare å ta seg i nakkeskinnet og begynne å regne.. eheheh

Back
Topp