100 dager siden jeg startet med prøving

RangLa<3

Elsker forumet
Junilykke2018
I dag tok jeg siste pillen av folsyre boksen[emoji3] (Jordmor sa at jeg kunne fullføre boksen) Selvfølgelig med mulig noen dager der jeg har glemt ei pille, men tenk at det har gått minst 100 dager siden vi bestemte oss for å virkelig prøve og i dag er jeg 13+4 [emoji1][emoji173]
Går dere fortsatt på folsyre tablettene? [emoji5]
1d9a97a8c44d95b467f7306f5239aa33.jpg

Jeg er 12+5 dager på vei, og tenker å bruke opp boksen :) har en god del igjen... så kommer til å gå på det en stund til :)

Jeg har noen få igjen i boksen jeg tar fra nå - og en nesten urørt en som jeg kjøpte da jeg glemte å ta dem med på helgetur (hjernekapasitet er ikke noe jeg skryter av å ha i svangerskapet :-P ). Kommer derfor til å ta folat nesten til 3. trimester tror jeg - men jordmor sa at det bare var positivt, og at de andre steder i Europa anbefaler at man tar folat gjennom hele svangerskapet, så jeg slo meg til ro med det :-)

Jeg har så dårlig samvittighet for hvor lite flink jeg har vært til å ta folat dette svangerskapet!

Sist tok jeg fra vi begynte å prøve, mens nå begynte jeg jo da jeg var 4 uker på vei. I tillegg har jeg vært ganske dårlig på å huske det, og det har hendt at jeg glemmer det flere dager på rad. Sist var jeg kjempeflink...

Håper virkelig alt står bra til med lille selv om jeg ikke har tatt folaten helt perfekt!

Jeg bruker et kosttilskudd for gravide som inneholder folat. Kommer nok til å fortsette å gå på det resten av svangerskapet.

Jeg har så dårlig samvittighet for hvor lite flink jeg har vært til å ta folat dette svangerskapet!

Sist tok jeg fra vi begynte å prøve, mens nå begynte jeg jo da jeg var 4 uker på vei. I tillegg har jeg vært ganske dårlig på å huske det, og det har hendt at jeg glemmer det flere dager på rad. Sist var jeg kjempeflink...

Håper virkelig alt står bra til med lille selv om jeg ikke har tatt folaten helt perfekt!
Kjenner meg så igjen :/ :( men med all kvalmen også så
Har det vært såååå vanskelig :(

I dag tok jeg siste pillen av folsyre boksen[emoji3] (Jordmor sa at jeg kunne fullføre boksen) Selvfølgelig med mulig noen dager der jeg har glemt ei pille, men tenk at det har gått minst 100 dager siden vi bestemte oss for å virkelig prøve og i dag er jeg 13+4 [emoji1][emoji173]
Går dere fortsatt på folsyre tablettene? [emoji5]
1d9a97a8c44d95b467f7306f5239aa33.jpg
Tar til det er tomt :) Gar glemt en og annen jeg også :hilarious: Er 12+3 i dag:)

Går på det ennå. Men har snart tomt for "en sort"kan man blande så lenge det heter det samme? Er ikke samme etikett å boks..

Har vel slurva litt siste uka, men tenker å ta ut boksen ja :) har vært så vanskelig å finne rett tid å ta den på, sånn mht å ikke spy det opp igjen rett etterpå. Men går da litt bedre nå :)

Jeg var på folat hele prøveperioden 1,5 år. Er idag 12+5 og siste 5uker var på nycoplus gravid. Skal forsette med det gjennom hele svangerskap :)

Jeg har noen få igjen i boksen jeg tar fra nå - og en nesten urørt en som jeg kjøpte da jeg glemte å ta dem med på helgetur (hjernekapasitet er ikke noe jeg skryter av å ha i svangerskapet :-P ). Kommer derfor til å ta folat nesten til 3. trimester tror jeg - men jordmor sa at det bare var positivt, og at de andre steder i Europa anbefaler at man tar folat gjennom hele svangerskapet, så jeg slo meg til ro med det :-)
Ja rart det der med at hjernekapasiteten liksom forsvinner litt under svangerskap [emoji23]

De jordmødrene sier forskjellig [emoji28] Jeg fikk beskjed om å ta ut boksen og bare fortsette på multivitaminen som også inneholder litt folsyre. Men ikke kjøpe ny. Er nok ikke farlig den ene eller andre veien [emoji1]

Tenker lille er i fin fin form uansett [emoji8]

Går på det ennå. Men har snart tomt for "en sort"kan man blande så lenge det heter det samme? Er ikke samme etikett å boks..
Skulle vel tro det gikk greit [emoji6] folsyre er vel folsyre? [emoji28]

Back
Topp