100%,75% eller nattearbeid?

[Hildemor]

Elsker forumet
Hva ville dere valgt om dere hadde muligheten? Jobber 50% natt nå..Liker det at jeg har muligheten til å ta endel ekstra om jeg vil, og at jeg har mye fri, men kunne tenkt meg litt mer stilling egentlig.. nå har det dukket opp både 100 og 75% fast stilling etasjen under der jeg er. De har og en 50% fast som jeg evt kunne ha kombinert med nattestillingen.. Er så usikker[&:]liker meg utrolig godt der jeg er, kjempe arbeidsmiljø, men det kan det jo være den nye plassen og... den nye plassen er den plassen der jeg likte meg best i praksis og jeg har jobbet der en sommer før jeg var ferdig spl.. det er og en kirurgisk avd, som kan være bra å ha i forhold til å komme inn på jordmor.

Så er det det at 100% er hver dag, så det blir lite mulgheter til å ta noe ekstra, og det blir mer kveld ,så vi er avhengig av noe barnevakt (sambo jobber kveld 3 dager i uken). Det er også mer penger i å jobbe natt,men da er jeg jo avhengig av at det dukker opp ekstravakter... valgets kval[:'(]

Så vil gjerne ha synspunkter fra dere jeg[:D]

Søkt om 75% og tatt på meg ekstra om det hjelper på hjemmesituasjonen[:)] Evt Stillingen du har + 50 % utenom.

ORIGINAL: Destiny85

Søkt om 75% og tatt på meg ekstra om det hjelper på hjemmesituasjonen[:)] Evt Stillingen du har + 50 % utenom.

Har helst tenkt 100 eller stillingen jeg har+50 utenom,men vet ikke om det blir stress å jobbe to steder, og ikke kan jeg hjelpe noen av de med noe ekstravakter da.. så begynte jeg å bli så usikker på om 100 er for mye.. hater egentlig å jobbe kveld for da får jeg sett ungene så lite.. er jo det som er perfekt med å jobbe natt..

Har tenkt å si ifra til sjefen da,at jeg er nødt til å få noe utenom de 50 ellers blir jeg nødt til å se meg om etter jobb andre steder.. er nødt å få litt mer inn enn det vi gjør nå.. dyrt med hus[&:][:)] kan ikke bare satse på ekstravakter..

Jobba 75% før jeg begynte på natt da, og tok endel ekstra...usikker på om jeg vil tilbake til det altså[:-] at det skulle være så vanskelig da[:D]

Det er liksom det og, at 50% natt og 75% 3-delt turnus gir like mye ut i lønn... så da svarer det seg å ha nattestillingen og heller ta ekstra utenom.. det perfekte hadde vært 50% natt og hatt 30% utenom..sånn jeg hadde det i sommer, og det var jeg veldig fornøyd med[:)]

Har bare vært der jeg er i 6 mnd og,så dumt å begynne et annet sted nå..

Med små barn,å i turnus så ville jeg valgt 75% og heller tatt ekstra om jeg trengte det.

ORIGINAL: Hilde!

Det er liksom det og, at 50% natt og 75% 3-delt turnus gir like mye ut i lønn... så da svarer det seg å ha nattestillingen og heller ta ekstra utenom.. det perfekte hadde vært 50% natt og hatt 30% utenom..sånn jeg hadde det i sommer, og det var jeg veldig fornøyd med[:)]

Har bare vært der jeg er i 6 mnd og,så dumt å begynne et annet sted nå..

ORIGINAL: Fru Gina

Jeg jobber 100% i turnus og ut ifra det du beskriver hadde jeg valgt det fremfor 50% natt med ekstravakter. Mere forutsigbart både for økonomien og timeplanen.

Det er akkurat det med økonomien jeg tenker på,men med å jobbe mer natt tjener jeg jo enda mer enn ved å jobbe 100%. Har også ektremt mye fri ved å jobbe natt..når jeg jobber 100% jobber jeg jo hver dag...

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Nå kan jeg svært lite om det å jobbe turnus, men vet at min tante fikk store problemer med døgnrytmen etter x antall år med nattskift.
Så jeg ville nok valgt noe som ikke bare er natt...

Det kan jeg tenke meg... det går veldig fint til nå for meg da.. har gått 6 mnd nå,men jeg tar endel ekstra i tillegg og..spesielt dagvakter. Da må jeg jo opp kl 6,og det går veldig fint det altså selv om jeg går mest natt nå...

Er bare så greit å ha så mye fri i forhold til ungene..tenker jo på at celine begynner på skolen til neste år og..veldig greit å være hjemme når hun kommer hjem fra skolen, og kunne levere henne og.. sparer vi sfo utgiftene..

Nei..jeg får rett og slett bare tenke mer på det..blir ikke klok på det..[:D]

Back
Topp