10 uker og rhodos

Steinbukken90

Forelsket i forumet
På søndag reiser jeg og samboer til rhodos for en uke, og da er jeg 10 uker på vei. Som gravid for første gang er det ikke mye jeg vet om dette! Så jeg lurer på om det er noen som har tips om hvordan jeg skal leve der nede? :) med mat osv.

Jeg er en enkel syden-sjel, jeg spiser kun pizza med ost og skinke eller chips når jeg er der ;p Men om du er glad i biff og sånne ting, sørg for å få kjøttet GJENNOMstekt. Og grønnsaker må også være veldig godt vasket, men det er jo litt vanskelig for deg å kontrollere, så salat er kanskje ikke det beste å spise der? Ikke drikk vann fra springen, og for guds skyld, hold deg unna shottefylla, haha ;-) og ikke kos med villkattene... Kan hende noen som er litt mer altetende har andre råd, da :-)

så deilig!
var i karibien, usa og mexico sist svangerskap og det gikk veldig bra :) det viktigste er at du setter deg inn i alle anbefalingene som ligger på matportalen. Toxoplasmosesmitte er mye vanligere i sydlige strøk enn her så ville vært ekstra nøye på kilder til toxoplasmose. I tillegg være obs på at ikke alle oster nødvendigvis er pasteuriserte (ost på pizza er uansett safe siden den er varmebehandlet), ligg unna ekstra parmesan ;)

ellers er det bare å kose seg glugg :D  god tur!

Biffen som blir vanskeligst tror jeg, det er jo så godt! :-D gresk salat er jo også nydelig, men får vel styre mest mulig unna slike ting :-/ formen er egentlig tipp topp, så gleder meg masse til å slappe heeelt av!

Back
Topp