10 ting du ikke sier til noen som sliter med å bli gravide

Jeg hadde faktisk en som sa til meg at det å adoptere var jo ikke det samme og at vi ville gå glipp av noe. Var ikke kjekt det heller. Ellers tror jeg at vi fikk høre 8 av de 10 når vi slet.

Vi slapp heldigvis unna dette for det var egentlig ingen som visste at vi sleit. Vi kom jo aldri så langt som til hormoner og slikt. Men da jeg endelig ble gravid etter å ha fjernet en cyste og en eggstokk fikk jeg høre denne: var ikke det litt dårlig planlagt, da? Jeg hadde akkurat startet ny butikk med tante og kusine og flere påpekte at de syns det var teit å bli gravid på et slikt tidspunkt. Var ikke veldig hyggelig å få den servert heller!

Har hørt flere av dem ja.

Har lånt bort babyklær til gravid svigerinne nå og svigermor sier: kan hun ikke bare få de da, ser vel ikke ut til at dere kommer til å bruke dem igjen?

(Skal snart fortelle henne at vi venter på ivf)

Fått høre mange av dem, uheldigvis :(

Sier faktisk folk slike ting? Blir helt sjokkert jeg!

Vi slapp heldigvis unna dette for det var egentlig ingen som visste at vi sleit. Vi kom jo aldri så langt som til hormoner og slikt. Men da jeg endelig ble gravid etter å ha fjernet en cyste og en eggstokk fikk jeg høre denne: var ikke det litt dårlig planlagt, da? Jeg hadde akkurat startet ny butikk med tante og kusine og flere påpekte at de syns det var teit å bli gravid på et slikt tidspunkt. Var ikke veldig hyggelig å få den servert heller!

For en forferdelig ting å si til noen!

Så dårlig gjort å slenge ut en sånn kommentar! :( Fins mange ufølsomme mennesker!

Har hørt flere av dem ja.

Har lånt bort babyklær til gravid svigerinne nå og svigermor sier: kan hun ikke bare få de da, ser vel ikke ut til at dere kommer til å bruke dem igjen?

(Skal snart fortelle henne at vi venter på ivf)
Å herlighet så frekt! Hadde blitt skikkeleg lei meg. Tippar ho kjem til å føle seg dum når dykk fortel om ivf planane:)

Har egenlig sluppet unna en del, men en kommentar som går igjen:
"Det er bare å slappe av og stresse ned så skjer det" Niks!
"Kan du ikke bare gå ned i vekt da?" Ja, for det har jeg ikke prøvd? For det er bare å knipse så blir jeg slank:P

Ja det gjør de. Tror jeg har fått servert omtrent samtlige av de 10 kommentarene som var nevnt.
Helt utrolig! Folk har jo tydeligvis ikke sosiale antenner

Vi brukte 2,5 år på andremann og har hørt flere av dem.
Det er ikke vondt ment, men føles slik der og da...

Har ikke fått så mange kommentarer nettopp fordi veldig få visste at vi prøvde, men mim søster ha maset i flere år om at hun vil jeg skal bli gravid. Hun holdt kjeft da jeg hadde SA etter å ha prøvd 1 år.
Har også fått fra en etter SAen at det er så mye man kan gjøre når man ikke har barn...

Back
Topp