10 ting du ikke sier til en guttemamma!

Vært på ultralyd og nettopp fått vite at vi venta gutt NR.2... Fikk da reaksjoner som "jaja, det går vel bra det å" Gud så sinna jeg var... Oooog, "ja å blir det vel enda ett forsøk" ja tenk det blir det, men ikke fordi vi vil prøve på jenta, men fordi vi vil ha 3barn uansett kjønn:)

da jeg fortalte på jobben at vi skulle få ei lita prinsesse til var det en som klarte å komme med kommentaren:

*ja da kommer det vel en tredjemann også?"

jeg har jente fra før, og ønsker meg egentlig bittelitt jente denne gangen også jeg.....
(mest fordi jeg ser på meg selv som jentemamma, pluss at det er praktisk mtp klær osv.)
Har egentlig ikke fått noen spesielle kommentarer enda, bortsett fra den klassiske "gøy med en av hver da"..

herregud så gammeldagse holdninger. er det rart gutter blir mer bråkete, aggressive og motorisk flinke når det er det som forventes av dem? er det rart de er senere ute med andre ting når det ikke forventes av dem? er det rart jenter blir mindre atletiske hvis det bare er gutter som MÅ drive med idrett? jeg tror det absolutt er biologiske forskjeller altså!! men om noen av disse forskjellene blir et problem for mammaen, så bør hun kanskje gå i seg selv som årsak og ikke ungen. 

mammatil2prinsesser skrev:
Jeg er jentemamma og er sååå lei av og høre"Dere kommer virkelig til og slite når de kommer i tenårene, for jenter er MYE verre enn gutter"  "og jenter er mye lettere enn gutter som barn" Vel, trokke det, nei. Har 2 jenter og de er som natt og dag. Førstemann er rolig og har alltid vært det. Frøken nr 2 er så bråkete som det går ann og bli døgnet rundt, er bare sånn hu er, men hu er ei såkalt "guttejente", så kanskje derfor?!Og sist, men ikke minst. Når folk fikk vite vi skulle ha nr 3"Ååh, som jeg håper dere får en gutt, for det hadde vært så gøy og ha en av hver" Som  vi sier på godt dansk, sånt pisser meg for vildt af. Er liksom ikke babyen like mye verdt uansett om det er jente eller gutt? Nå får vi gutt denne gangen da, men hadde blitt like glad for jente igejn. Og det sårer mye at folk er så glade for at det blir gutt, for er ikke jentene mine like mye verdt? Er bare glad babyen i magen er frisk, kunne ikke brydd meg mindre om kjønnet!!!! Litt hormonell kanskje, men sånn jeg føler det!

Kjenner meg igjen der! I den at alle skal kommentere hvor vannskelige jenter blir i puberteten osv..

Også er jeg lei av at alle sier " Åh, så heldig du er som fikk jente. Det er liksom noe spesielt med det, da kan du pynte ho opp som du vil".. Hvorfor kan man ikke pynte opp gutter også? De kan jo ha på seg fine klær de også, fine sko, dress, vester osv... Skjønner ikke det med at man kan "pynte" opp jenter så mye, man kan jo gjøre det med gutter også.

Så har jeg hørt hundre og femti ganger at min jente kommer til å bli en "guttejente" , fordi ho er så rett fram nå og liker høye lyder , full fart, bli kasta i lufta osv. Men hva så om ho blir det.. Gjør meg ingenting:)

Nå er jeg tydeligvis en av de "heldige" som har en av hver. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå at man er like heldig for alle barna, uavhengig av kjønn.

Og ja, jeg synes det er topp med en av hver selv. Like topp som det å ha to av samma kjønn regner jeg med

Folk lirer nå av seg mye rart uansett hvilke unger man har.

Selv fikk jeg beskjed fra en venninne og guttemamma at; ja nå kan du bare vente deg da jeg fortalte at lillebror skulle komme. Men han har vært rolig hele tiden. Storesøster derimot er fem år og har fått armen ut av ledd to ganger og blitt sendt med blålys til sykehuset en gang Pga klatring i stativ, stillaser og trær...
Ingen som tror meg når jeg sier at slikt ikke er kjønns men personavhengig...

Var mye der som traff spikeren på hodet.
Nå er jeg heldigvis velsignet med et rolig sinn, så jeg lar meg ikke irritere nevneverdig over dumme kommentarer eller tankeløst snakk. 
Men klart, jeg synes jo det blir for teit noen ganger.

"Når skal dere få ei jente da"?

(kommer fra svigers som aldri bryr seg om å besøke sønnen vår....hvorfor i all verden skal de bry seg om at vi skal få ei JENTE da???)

3. Lekevåpen gjør gutter mer aggressive... (eeeehhm... NEI!)
4. Han er for følsom... (ungen min for lov å ha de følelsene han har! punktum!)
6. Gutter må spille fotball!...(Min vil heller gå på dansing og musikk, men deeet går vist ikke ann)
8. Vil du at han skal bli homo, eller?...(Jepp, det er min store plan i livet, og gjøre han homo, for det er jo tross alt ikke noe man er født som)
10. Ikke oppdra ham til å bli en drittsekk...(åjoda, det er akuratt det jeg prøver på!)

Jeg hører ikke så mye på den lista..
Da jeg var gravid så håpet jo alle(!) at det var en jente, MÅ jo ha en av hver. Og når folk ikk vite at det var gutt / etter at han ble født, ja etter at alle skuffende "åh..." hadde lagt seg så vr det litt "Jaja, bedre lykke neste gang" "Dere får prøve igjen da, så dere får jente og"

Back
Topp