Svigermor har fire sønner, og hun fortalte meg en gang at da hun hadde fått den yngste, for 16 år siden, hadde hun pratet med en av sine tanter på telefonen og denne tanten hadde da spurt: Ble du veldig skuffet?
Jeg har aldri hatt inntrykk av at det gjør henne noe å ha en flokk gutter, men jeg tror hun koser seg med at barnebarnet ble ei jente da, for hun er glad i å shoppe, og det er ekstremt mye rosa og jentete og greier som kommer derfra, mye unødvendige pene kjoler og slikt. Det hadde sikkert kommet mye flott likevel da, om vi fikk en gutt, men jeg har tenkt tanken. :)
`
Det som er greia er at sambo er vokst opp med sine søskenbarn som naboer. Det var 11 søskenbarn fordelt på 4 hus, og ALLE var gutter. De har noen flere søskenbarn, der har det kommet til et par jenter da, men de er ikke en del av denne kjempetette flokken.
Av de barna som har kommet til i neste generasjon er det 4 jenter, sistemann som kom var en gutt da. Men vi får se av de som har blitt boende og danner neste generasjons bygdegjeng, kanskje det blir bare jenter denne gangen. ;)