10 ting du ikke sier til en guttemamma!

"Får håpe det blir gutt neste gang da!" Toppen av kransekalen var denne kommentaren jeg fikk før vi visste kjønnet andre gangen. ( hadde jente fra før.) " får håpe det blør gitt denne gangen da, så slipper dere å få flere!" .......

jeg har en av hver da, og veldig mange som må kommentere at jeg er sååå heldig som har en av hver. og da trenger vi ikke flere !!! hva pokker har folk med det å gjøre da? 

oooog jenter er enkelere enn gutter 

jeg har en av hver da, og veldig mange som må kommentere at jeg er sååå heldig som har en av hver. og da trenger vi ikke flere !!! hva pokker har folk med det å gjøre da? 

Mitt første barn var gutt og alle søskna mine hadde gutter. Da jeg skulle ha nr 2 fikk jeg hele tida høre at nå kommer sikkert jenta så slipper dere å få en til! Det er bedre med 2 jenter enn 2 gutter for de bråker sånn osv. Er visst veldig viktig å ha en av hver virker det som... Nr 2 ble ei jente og nå sier alle til meg at nå er dere vel ferdige dere som er så heldige at dere har en av hver!!

|Frosken| skrev:
"Får håpe det blir gutt neste gang da!" Toppen av kransekalen var denne kommentaren jeg fikk før vi visste kjønnet andre gangen. ( hadde jente fra før.) " får håpe det blør gitt denne gangen da, så slipper dere å få flere!" .......

Er så lei av å høre 1,2, 7 og 8. Går å drømmer om et barn til, men får da beskjed om: herregud- tenk om du får enda en gutt da!! TRE gutter er vel ikke akkurat drømmen?!? - drømmen min er å ha tre nydelige vakre barn som jeg elsker over alt på jord- samme om de er gutter eller jenter!!

Myshild Bergsprekken skrev:

Hehe, se der ja!
Jeg tror personlig jenter er enklere i småbarnsalderen, sånn gjennomsnittlig, men tror det er guttene som er enklest i fjortistia... :P

Blossom83 skrev:
Mitt første barn var gutt og alle søskna mine hadde gutter. Da jeg skulle ha nr 2 fikk jeg hele tida høre at nå kommer sikkert jenta så slipper dere å få en til! Det er bedre med 2 jenter enn 2 gutter for de bråker sånn osv. Er visst veldig viktig å ha en av hver virker det som... Nr 2 ble ei jente og nå sier alle til meg at nå er dere vel ferdige dere som er så heldige at dere har en av hver!!

Ja, hvis man får to gutter så må man få en til liksom for å se om man får jente, mens hvis man får en av hver så har man liksom oppnådd det man skulle ifølge enkelte :P

Ønsket meg fælt ei jente da jeg venta andremann husket jeg, og ble faktisk skuffet da det ikke var det. Skuffelsen varte etter han var født, selv om jeg aldri ville bytta han for alle jentene i verden, men jeg var sikker på at jeg skulle ha flere når jeg møtte mannen i mitt liv, for jeg måtte jo ha en jente og! Etter litt over et år ga det seg, og nå er jeg så glad jeg har to gutter, og nå trenger jeg ikke flere barn.

Nr. 6. Hvorfor  MÅ alle gutter drive med fotball???? Argh!!! Mannebeinet er veeeeldig på at mini skal begynne med fotball, mens jeg er litt sånn "la oss se hva han selv vil begynne med heller, enten det er dansing, fotball eller trommer, i det hele tatt".... 

Nr.8: Oooooh yes, hørt denne et par tusen ganger allerede ja... Mini liker å se på programmer om brudekjoler (litt påvirket av mora som ser på, ha ha), han elsker å leke med dukker og steller så fint med de atte, han digger å danse og synge og han leker med drillstavene mine.
Når jeg får kommentarene om at han blir jo tvunget til å bli homo (som er en teit ting å si uansett...) så svarer jeg bare at det er sønnen min uansett hva han viser seg å være. Enkelt og greit!

"Hvor mange ganger skal dere prøve før dere gir opp å få en liten gutt da?"  Ja, jeg har 3 jenter og jeg er fornøyd faktisk!

Jeg blir ikke fornærmet om folk sier slikt. Ikke noe av det. Før jeg fikk mine to gutter ønsket jeg meg jenter. Men tenk om jeg hadde fått jenter, grøss og gru. Da hadde jeg jo ikke hatt de fantastiske guttene mine. Jeg har fortsatt lyst på et barn til fordi jeg har så lyst på ei jente, men samtidig gjør det ingenting om det kommer en gutt. Den som kommer er det meningen at skal komme.

Jeg er jentemamma og er sååå lei av og høre"Dere kommer virkelig til og slite når de kommer i tenårene, for jenter er MYE verre enn gutter"  "og jenter er mye lettere enn gutter som barn" Vel, trokke det, nei. Har 2 jenter og de er som natt og dag. Førstemann er rolig og har alltid vært det. Frøken nr 2 er så bråkete som det går ann og bli døgnet rundt, er bare sånn hu er, men hu er ei såkalt "guttejente", så kanskje derfor?!Og sist, men ikke minst. Når folk fikk vite vi skulle ha nr 3"Ååh, som jeg håper dere får en gutt, for det hadde vært så gøy og ha en av hver" Som  vi sier på godt dansk, sånt pisser meg for vildt af. Er liksom ikke babyen like mye verdt uansett om det er jente eller gutt? Nå får vi gutt denne gangen da, men hadde blitt like glad for jente igejn. Og det sårer mye at folk er så glade for at det blir gutt, for er ikke jentene mine like mye verdt? Er bare glad babyen i magen er frisk, kunne ikke brydd meg mindre om kjønnet!!!! Litt hormonell kanskje, men sånn jeg føler det!

.. har en gutt + en i magen..

Men du måååå jo få en til??? Du vil vel ha ei jente også`? 

Svigermor har fire sønner, og hun fortalte meg en gang at da hun hadde fått den yngste, for 16 år siden, hadde hun pratet med en av sine tanter på telefonen og denne tanten hadde da spurt: Ble du veldig skuffet?

Jeg har aldri hatt inntrykk av at det gjør henne noe å ha en flokk gutter, men jeg tror hun koser seg med at barnebarnet ble ei jente da, for hun er glad i å shoppe, og det er ekstremt mye rosa og jentete og greier som kommer derfra, mye unødvendige pene kjoler og slikt. Det hadde sikkert kommet mye flott likevel da, om vi fikk en gutt, men jeg har tenkt tanken. :)
`
Det som er greia er at sambo er vokst opp med sine søskenbarn som naboer. Det var 11 søskenbarn fordelt på 4 hus, og ALLE var gutter. De har noen flere søskenbarn, der har det kommet til et par jenter da, men de er ikke en del av denne kjempetette flokken. 
Av de barna som har kommet til i  neste generasjon er det 4 jenter, sistemann som kom var en gutt da. Men vi får se av de som  har blitt boende og danner neste generasjons bygdegjeng, kanskje det blir bare jenter denne gangen. ;)

Jeg har en av hver og irriterte meg grønn på "alle" som håpet at det ble en gutt neste gang siden vi hadde jente. Selv ønsket jeg meg helst en jente til for jenter var MYE enklere å ha med å gjøre også kunne jeg ta vare på alle klærne.

Vi fikk gutt og alle sa at det var så fint med en av hver. Hvorfor det????
Ser mer fordeler med to like kjønn jeg da, masse positivt der da :)

Jenter er helt klart enklest å ha med å gjøre synes jeg, og den guttetissen....den skulle helst hvert innovertiss for det blir mye gris på do eller stellebord med gutt.

Lurer på hva folk vil si om kjønn om vi hadde gått for en nr 3. Hvilket kjønn er best?

Jeg og mine to søsken fikk en gutt hver på 6 mndr. 

Så når jeg skulle ha min nr 2 var det veldig mye mas om at nå måtte det komme ei lita tuppe. De maset og maset, men til mamma måtte jeg si i fra. 

Ut kom jo ei jente, og det viste vi selv, men sannelig mye mas ja, da vi holdt kjønn hemmelig for alle andre. 

Sinnsykt mye mas på at det måtte komme ei jente, men i ettertid har det ikke blitt så mye oppstyr med kjoler og sånt, hun var jo barnebarn nr 4 på min side, og nr 8 på mannen sin side, så hun gikk bare rett inn i flokken uansett om hun var ei etterlengta jente :P

Selv hadde vi blitt veldig glad for gutt også, og var veldig innstilt på det =) :D Da jeg hadde gutt først, og syntes selv jeg var en guttemamma ;) <3 Veldig fornøyd med en av hver, men selv om vi har det ønsker vi oss en til <3 

Jeg og mine to søsken fikk en gutt hver på 6 mndr. 

Så når jeg skulle ha min nr 2 var det veldig mye mas om at nå måtte det komme ei lita tuppe. De maset og maset, men til mamma måtte jeg si i fra. 

Ut kom jo ei jente, og det viste vi selv, men sannelig mye mas ja, da vi holdt kjønn hemmelig for alle andre. 

Sinnsykt mye mas på at det måtte komme ei jente, men i ettertid har det ikke blitt så mye oppstyr med kjoler og sånt, hun var jo barnebarn nr 4 på min side, og nr 8 på mannen sin side, så hun gikk bare rett inn i flokken uansett om hun var ei etterlengta jente :P

Selv hadde vi blitt veldig glad for gutt også, og var veldig innstilt på det =) :D Da jeg hadde gutt først, og syntes selv jeg var en guttemamma ;) <3 Veldig fornøyd med en av hver, men selv om vi har det ønsker vi oss en til <3 

Har fikke høre fra dag en han var født, at jeg måtte være glad det ble en gutt, de er jo så mye enklere å ha med å gjøre.

Mange lurer på om det blir fotballspiller av han, bare fordi pappaen ser på fotballkamper.
Selv har jeg et stort ønske om at han skal spille trommer, siden jeg selv er en gammel korpstraver ;) Men vil han ikke spille, så skal han slippe, likeså med fotball og annen idrett.

Back
Topp