10 kjappe om tannfrembrudd

Sniker fra september....
I går kom minis første tann gjennom tannkjøttet - han er 4,5 mnd. De to siste ukene har han spist mye dårligere, og slitt med soving på dagtid. Jeg tror det har en klar sammenheng med at han får tenner nå. Han klør nok også veldig i munnen. Alt skal i munnen, og han biter hardt på det meste. Jeg håper det hjelper på ubehaget hans at tannen nå er kommet gjennom.
 
Småen har fått to tenner nede nylig. Klør voldsomt oppe. Noen som vet når tennene oppe pleier å komme? Raskt etter tennene nede?
 
Sniker fra september....
I går kom minis første tann gjennom tannkjøttet - han er 4,5 mnd. De to siste ukene har han spist mye dårligere, og slitt med soving på dagtid. Jeg tror det har en klar sammenheng med at han får tenner nå. Han klør nok også veldig i munnen. Alt skal i munnen, og han biter hardt på det meste. Jeg håper det hjelper på ubehaget hans at tannen nå er kommet gjennom.
Spis dårligere?
Min nekter mme om dagen, han får nesten ingenting. Eg er veldig bekymret men tror eg det er pga tann og...
Kor verre var spisingen av babyen din då før tann komt ut?
 
Spis dårligere?
Min nekter mme om dagen, han får nesten ingenting. Eg er veldig bekymret men tror eg det er pga tann og...
Kor verre var spisingen av babyen din då før tann komt ut?
Mini her spiser sjeldnere gode måltider om dagen. De siste dagene har jeg lagt han til puppen når jeg vet han egentlig er sulten, men ofte drikker han litt også blir han enten veldig opptatt av omgivelsene rundt seg og vil heller se seg rundt og bable, eller så begynner han bare å vræle. Mest det sistnevnte.

Jeg leste et sted at når de spiser så økes blodgjennomstrømmingen i tannkjøttet, noe som kan føre til økt ubehag ved tannfrrembrudd, og som igjen fører til dårligere spising en periode.

Jeg håper ikke denne perioden variere lenge, for jeg kjenner jeg blir temmelig sliten av det.
 
Småen her er òg svært opptatt av omgivelsene rundt ved måltidene. Det gjer at han spiser mindre på dagtid, men spiser godt om natta når han er trøtt og det er mørkt. Kan det være nysgjerrighet som gjør det og ikke tenner? Forsøkt å sette deg på et annet rom uten distraksjoner?
 
Jenta mi på 5 mnd holder på å få tenner nå. Har sikla veldig i mange uker allerede.. Hun har vært veldig urolig nå i helga. Nesten ikke sovet på dagen og vil ikke ha pupp så ofte. Helt utslitt når kvelden kommer. Nå har hun fått feber og har blitt forskjøla attpå til.. Slitsomt..
Har to gutter i fra før og de var også veldig plaget når tennene kom. Alltid feber. :(
 
Min fikk når han var 4.5 mnd. Da hadde han hatt hyletokter hver dag i 3 uker der han var tydelig plaget. :( Alt prøvdes, og jg bar og bar på han. Men ga seg på dagen når tennene hadde kommet ut :)
 
Back
Topp