10 Foreldreløgner, er du enig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Det er mulig det florerer mange "løgner", men hvorfor skal det være så negativt hele tiden? Hvorfor kan man ikke fokusere mer på alt det positive med barn og eventuelt "pynte" litt på sannheten for seg selv og andre? Jeg er førstegangs og jeg synes jeg omtrent bare får høre de negative historiene, alle "råd" og meninger folk kommer med er hvor slitsomt, dyrt, vanskelig, frustrerende og annerledes hverdagen og livet mitt vil bli. Ja, jeg vet at livet blir annerledes, jeg har tross alt valgt det! Kan ikke de positive historiene også få plass? Livet er kort, plutselig tar det slutt, la oss dele gledene med hverandre istedenfor å hele tiden henge oss opp i det slitsomme og negative!

Ja, det krever jo energi å ha barn. Mn ærlig talt.. Tror det kommer an på hvilke forventninger en har til livet jg. Jg var ikke verken husmoremne eller hadde supermomambisjoner, likevel har storebror bare gitt mg lykke!

Selvf er han utfordrende noen ganger, og selvf er jg sliten innimellom - mn dét hadde jg vel vært uten barn også? Og dessuten skriver jg jo på cv'en at jg liker utfordringer! ;)

Nei! Carpe Diem (litt slitt, mn godt ordtak!) og takk for at livet er så godt som uproblematisk her oppe i nord! :) Apropos.. Takk for lønn selv om jg er sykemeldt, og takk for laaang mammaperm som venter :)

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

Back
Topp