10 åring -bursdag

Sol & Måne

Forelsket i forumet
Har satt dette inn på generelt, men prøver her også :)

Jeg lurer på om det er noen her som har idéer til hva man kan finne på med en haug med 10 åringer? Hele klassen skal inviteres, men jeg er helt tom for idéer akkurat nå! Det har vært en del bade og bowling bursdager i det siste, men vi har ikke råd til det akkurat nå. Så vi må ta en hjemme bursdag, men vil jo ikke at de andre barna skal synes det er kjedelig i bursdagen til barnet mitt!
Vi har en ganske mørk og skummel skog rett ved huset vårt som vi eventuelt kunne brukt til noe.
Noen som har tips?
 
Hva med discobursdag? Med dansekonkurranser, musikk og ballongleken? (der ballonger en knytt på hvert ben, og den siste som står igjen med en ballong vinner) Kake, pølser, pizza eller taco. Hvis dere bor i et hus med flere etasjer kan barna "fiske", og så får de en pose med godis :) Alltid en favoritt. Så kan dere kjøpe discokule til sønnen i bursdagsgave, koster rundt 300 kr, og tiåringer syntes som oftest de er veldig kule. Trenger ikke bli så dyr bursdag :)
 
Vesla på straks 9 var nettopp i en "jenter-kler-seg-ut-som-gutter-og-gutter-kler-seg-ut-som-jenter"bursdag, og det var UTROLIG populært!! Ellers ville jeg brukt skogen for det den er verdt ja. Skattejakt (finn 3 forskjellige type løv/kongler/pinne som ligner på knerten etc). Evt lage en spøkelsessti? Henge opp skummel pynt, fortelle spøkelseshistorier, få en til å stå bak en stein og skremme feks. :p

Min erfaring er at det enkle ofte er det beste. :)
 
Back
Topp