1 uke gammel, amming hvor ofte?

1Baby2023❤️

Blir kjent med forumet
Hei!
Førstegangs mamma her:) jeg føler jeg har kommet nogenlunde godt i gang med ammingen men fortsatt så redd når lille bolla ikke alltid vil ha hver time:dummy1:
Når begynte dere å amme med lengre mellomrom ?

Hver time?
Er førstegangsgravid men tror ikke du må amme så ofte.
Jeg har lest 8-12 ganger maks?
Og mindre ofte når vektoppgangen er bra.

Har fått beskjed om at hver time til hver andre er bra, det skal minimum gå 3 timer mellom hver sa de til meg på helsestasjon i går:)

Inntil fødselsvekt er tatt igjen har jeg pleid å passe på at det blir minst 3 timer mellom måltidsstart - ikke mellom slutten av en ammeøkt og starten på an annen, men fra du begynner å amme så setter du på alarm 3 timer senere. Da blir det uansett alltid mindre enn 3 timer ammepause hvis du skjønner.
Dra til helsestasjonen og veie henne på mandag eller når du får hjemmebesøk. Når man vet at fødselsvekt er passert og man ser god økning, kn de fint styre ammingene selv. Men før dette må man, så du har fått beskjed om, vekke dem for å amme 3 timer etter forrige måltid startet :)

Inntil fødselsvekt er tatt igjen har jeg pleid å passe på at det blir minst 3 timer mellom måltidsstart - ikke mellom slutten av en ammeøkt og starten på an annen, men fra du begynner å amme så setter du på alarm 3 timer senere. Da blir det uansett alltid mindre enn 3 timer ammepause hvis du skjønner.
Dra til helsestasjonen og veie henne på mandag eller når du får hjemmebesøk. Når man vet at fødselsvekt er passert og man ser god økning, kn de fint styre ammingene selv. Men før dette må man, så du har fått beskjed om, vekke dem for å amme 3 timer etter forrige måltid startet :)
Okey, tusen takk for god forklaring, jeg teller alltid fra slutten av amme økten.. men jeg tror kanskje vi opplever økedøgn, hun var veldig på brystet i går natt hver time gjerne litt tidligere også. På dagen i dag gikk det litt lenger tid men tror hun var sliten av natten men nå har det tatt seg opp igjen, vil gjerne ha mat etter 3 kvarter etter avsluttet amming men hvis jeg teller fra amme start så blir det jo noe annet :)

Hei!
Førstegangs mamma her:) jeg føler jeg har kommet nogenlunde godt i gang med ammingen men fortsatt så redd når lille bolla ikke alltid vil ha hver time:dummy1:
Når begynte dere å amme med lengre mellomrom ?
Så ofte babyen har lyst, ellers hver 3. time. :)
Når du ser at babyen legger godt på seg trenger du ikke å våkne henne for mat, hun får styre selv.

Husk babyen også ammer når hun trenger nærhet og trøst, så noen ganger vil du oppleve at babyen er "sulten hele tiden" og det betyr ikke at du ikke har nok melk.

Back
Topp