1. Trimester og trening

Spirenummerfire

Blir kjent med forumet
Maiblomstene 2020
Er det mange her inne som trener? Trening er en viktig del av hverdagen min.
Dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid skulle jeg løpe 10km på Trondheim maraton. Formen min har sjeldent vært så elendig som den dagen :banghead: dog mitt første løp med Startnummer, mye adrenalin men sinnsykt kortpust. Det har jeg kjent på siste ukene også at jeg er veldig kortpust når jeg løper.

Håper jeg greier å vedlikeholde treninga litt under svangerskapet, sliter allerede med 3(!!!) kg som har sneket seg innpå allerede pga konstant sult, laber trening, vann i kroppen og treg mage :happy093

Jeg er forresten 6+3.

Har dere merket stor forskjell på formen?

Sliter også veldig med dårlig form...har blitt lite trening de siste ukene, men i går var jeg i gang igjen. Her har nesten 2 kg sneket seg på å det liker jeg ikke! Er bare 6+1... Stykt treg mage oppblåst og vann i kroppen her å.... Satser på at det bedrer seg snart.

Men har som mål denne graviditeten å trene så tett opp mot termin som mulig og ikke legge på meg 20 kg sånn som sist:hilarious:.

Formen ble dårligere veldig tidlig, sliter allerede med kvalme og brekninger som kommer i tidsnok utide (er 4+4 idag). Så tar det rolig på trening og holder meg unna de tyngste øvelsene.

Sliter også veldig med dårlig form...har blitt lite trening de siste ukene, men i går var jeg i gang igjen. Her har nesten 2 kg sneket seg på å det liker jeg ikke! Er bare 6+1... Stykt treg mage oppblåst og vann i kroppen her å.... Satser på at det bedrer seg snart.

Men har som mål denne graviditeten å trene så tett opp mot termin som mulig og ikke legge på meg 20 kg sånn som sist:hilarious:.
Oi, din erfaring høres veldig lik ut som min :cat: jeg har også som mål å prøve å vedlikeholde treninga så godt det lar sæ gjøre gjennom svangerskapet, og være mer påpasselig med vekta :happy: gikk opp 25 kg første, og 15-20i de to andre. Jeg løp på meg en "skade" i hofta igår idet jeg løp ned en bakke på 1 km, løper sjeldent bakker, så jeg aner ikke om det er overbelastning eller bekken/hofteproblemer pga hormoner :smiley-ashamed005

Jeg har måtte kutte styrke/høypulstrening pga jeg får migrene med en gang jeg presser meg. Så nå peser jeg i skogen på tur med hundene og blir helt utslitt av de turene:dead: Håper å kunne gjenoppta treningen hvis det hodet mitt blir bedre.

Jeg syklet Lillehammer - Oslo i vår og havnet sånn ca midt på resultatlista. Jeg tenker det kvalifiserer til en kondis litt over snittet i befolkningen, men kanskje ikke så mye. Jeg har jevnt over vært på spinning eller syklet tur 1-2 ganger i uka lenge og gjerne presset opp pulsen til 95% i korte drag. Nå på mandag pustet jeg som en blåsebelg med puls på 80%. Kondisen ryker fort for meg. Hvilepulsen skøyt i været også ganske umiddelbart. Så det virker liksom som der jeg normalt hadde et spenn i puls på ca 54-185, så er jeg nå gjerne 66-160 fra hvile til slitsom trening.

Jeg trente nettopp en time styrke. Jeg har ikke blitt noe svakere, men kjente at både markløft og utfall til en stor grad føltes som kondistrening.

Målet framover er minst 1 time kondis og 1 time styrke per uke, og yoga når jeg får det til å passe inn. Helst 3-4 økter per uke. Skal straks investere i 25 klipp med PT-timer:-) Trenger litt press for å trene skikkelig som gravid.

Håper vi greier å dra lasset sammen innpå her, å motivere hverandre  :smiley-bounce016

Høres ut som det er mye mer utbredt enn hva jeg trodde :joyful:

Håper vi greier å dra lasset sammen innpå her, å motivere hverandre  :smiley-bounce016

Høres ut som det er mye mer utbredt enn hva jeg trodde :joyful:
Jeg deltok på hinderløp da jeg var 4+4. Det gikk overraskende greit. Var fra rundt 5+0 det gikk utforbakke.

Jeg deltok på hinderløp da jeg var 4+4. Det gikk overraskende greit. Var fra rundt 5+0 det gikk utforbakke.
Jeg var uke 5 da jeg løp mila på Trondheim maraton, legger ved bilde av pulsen min gjennom løpet :laughing025 var kortpust hele veien og ble liggende med feber samme kveld, for å pushet kroppen for hardt. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg selvfølgelig stått over :laughing002 Screenshot_20190919_134610.jpg

Jeg var uke 5 da jeg løp mila på Trondheim maraton, legger ved bilde av pulsen min gjennom løpet :laughing025 var kortpust hele veien og ble liggende med feber samme kveld, for å pushet kroppen for hardt. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg selvfølgelig stått over :laughing002 Vis vedlegget 308278
Imponerende at du klarte pushe deg selv så hardt! Jeg hadde et sykkelritt tidlig i vår med omtrent tilsvarende kurve, men da var jeg ikke gravid.

Imponerende at du klarte pushe deg selv så hardt! Jeg hadde et sykkelritt tidlig i vår med omtrent tilsvarende kurve, men da var jeg ikke gravid.
Utrolig hva kroppen greier når vi har bestemt oss :hello2 pusher ikke kroppen så langt før til fødsel nå altså laughing4

Back
Topp