1 trimester og adventstiden

Blåbærfrø

Flørter med forumet
Tror at vi er flere i denne gruppen som er kvalm og uvel i årets hyggeligste tid? Vet at det er lite trøst å få, men vil bare snakke litt om dette... :)
Jeg er kvalm nesten hver dag (og nesten hele dagen da...), trøtt og uvel. Orker lite. Kan ikke lage "ordentlig" mat, og det er helt utenkelig å gå ut og leke i snøen med ungen min. Vi pleier å ha adventskalenderen med forskjellige aktiviteter, men i år har jeg så lite energi til dette. I tillegg er nesten alt stengt pga korona, så vi må finne på ting selv. Uff.
Mannen gjør masse hjemme, så huset er rent, og alle er mette. Men god mat og julekos var stort sett mitt "ansvar".

Jeg kan fortsatt ikke glede seg, er redd for at ting kan gå galt. Mistet to ganger i fjor, og det tok 1 år for å bli gravid på nytt... Tenker at jeg kan miste igjen, og den tunge tiden med kvalmen blir bare bortkastet :(

Det er tungt å ikke klare å glede seg over ting man vanligvis koser seg med, og når alt blir et ork. Her har det endelig begynt å lette litt, men føler veldig med deg :Heartred Heldigvis går det over, og krysser fingra for at du denne gang får bære fram barnet helt til termin :Heartred

Men kjipt å være dårlig i jula ja. Jeg er selv julibarn, og mamma tålte ikke å se røde gardiner på flere år etter hun gikk gravid med meg :p

Hei❤skjønner godt det du skriver.jeg føler det også litt sånn,for jeg er kvalm hele dagen,og har nå kommet fram til at jeg bare må senke lista i forhold til alt jeg hadde tenkt å gjøre med guttungen nå i adventstida.jeg kommer til å velge ut et par ting,og det andre dropper jeg.❤jeg tenker at det kan jeg ta igjen til neste år ❤jeg er også redd for å miste,så klarer ikke kose meg denne adventstiden slik som jeg hadde tenkt. Blir sprø av å være kvalm i den koseligste tiden på året,jeg elsker desember ❤

Jeg føler med deg, og har det på samme måte! Eldstejenta på 5 har gledet seg til advent og jul lenge! Og ho elsker alle juleverksted, juleselskaper, juletrefester osv.. og i år er jo alt avlyst. Så jeg hadde lovet å gjøre alt mulig rart med ho. Men så er jeg kvalm 24/7, og er i tillegg satt på sengehvile. Så jeg har konstant dårlig samvittighet også! Vi har heldigvis fått gjort litt, men ikke på langt nær så mye som håpet. Ho vet ikke om babyen enda, så kan ikke forklare hvorfor ting er som de er heller! :(

Samma her... Og den der alven da... Jeg har NULL overskudd og kreativitet til den,så 7 åringen syns den er sååå kjedelig i år :wacky:

Har dere prøvd seabands? Jeg har vært kvalm i en uke, men prøvde de båndene i dag, og de funket faktisk! Tilnærmet ikke kvalm i dag!

Jeg er kvalm, har veldig vondt i hodet og sover dårlig. Har vært sykemeldt i to uker, og før det hadde jeg hjemmekontor i en uke, så nå har jeg ikke vært på jobb på tre uker. Det er så enormt masse jeg burde gjøre på jobb og hjemme før jul, men men. Jeg håper bare at jeg blir ferdig med alt det kjipe nå og at resten av svangerskapet går fint. :)

Med første var det annerledes, da var jeg også kvalm, men kunne bare spise noe for å føle meg bedre. Nå hjelper ingenting, er bare kvalm uansett

Men jeg er glad for at jeg ikke kaster opp masse, hadde også et svangerskap (der jeg mistet) der jeg kastet opp hele dagen og var så dårlig. Det var ekstra kjipt å miste etter å ha gått gjennom det :(

Jeg føler med deg, og har det på samme måte! Eldstejenta på 5 har gledet seg til advent og jul lenge! Og ho elsker alle juleverksted, juleselskaper, juletrefester osv.. og i år er jo alt avlyst. Så jeg hadde lovet å gjøre alt mulig rart med ho. Men så er jeg kvalm 24/7, og er i tillegg satt på sengehvile. Så jeg har konstant dårlig samvittighet også! Vi har heldigvis fått gjort litt, men ikke på langt nær så mye som håpet. Ho vet ikke om babyen enda, så kan ikke forklare hvorfor ting er som de er heller! :(

Samme her... Vi bakte heldigvis pepperkaker, denne lukten tåler jeg godt :) Kan også ikke forklare hvorfor det er så kjedelig i år, vil ikke si noe om graviditet så tidlig.

Jeg er også kvalm stort sett 24/7. Det er så slitsomt i lengden! Har vært sykemeldt snart tre uker. Respekt til dere som i tillegg har andre små barn. Jeg har i det minste bare meg selv å ta hensyn til og har verdens snilleste mann :Heartred

Kjipeste desembern her... Dårlig form, kvalm og hormonell. Uvi som ikke lar seg behandle med "trygg" antibiotika, og i tillegg var jeg på sykehuset å fikk operert en cyste "tvilling" rett over stumpen på lørdag, så jeg har ikke kunne sitte normalt på 2 uker! Skikkelig julestemning av denne tilværelsen ja! :( julegaver er heldigvis i boks og huset delvis vasket og pyntet. Kjenner jeg må senke kravene til meg selv denne jula. Skal gjøre alt som ungene forbinder med jul åsså vaske og stresse mindre! Ungene vet ikke at hver krok og krik ikke er vasket bare det er koselig og julepyntet og god stemning! :smiley-bounce016

Jeg leser mange er utrolig dårlig, håper dagene blir bedre for dere fremover

Personlig er jeg utrolig overrasket over hvor god formen min har vært. Klart har jeg bært litt kvalm , men det har aldri vært ille.

Jeg er nå 11+3 og føler meg i godt form. Har også vært i 100% jobb hele tiden siden jeg ble gravid, og har ett barn fra før :)

Back
Topp