1 svangerskapskontroll

vente

Flørter med forumet
Jeg skal på 1 svangeskapskontroll på torsdag og er veldig spent på hvordan det går. Det jeg lurer litt på (har prøvd å søke litt på nettet, men fant ikke svar på akkurat det jeg lurer på..) er om man får vite noe sikkert om alt er bra med babyen? Eller er det egentlig ikke før en er på ultralyd at en får vite noe sikkert? Jeg vet at jeg er gravid og alt har vært normalt sålangt så alt skal jo være bra, men hadde vært godt med en eller annen form for forsikring på at alt er bra. Er vel flere her som har vært til legen alle rede?

Det spørs.. Er d til legen din du skal? Isåfall er det innlevering av blodprøve, urinprøve, legen fyller ut gravid skjema til deg, sjekker blodtrykk, nyrer, hjerte osv så er det å få litt bøker:) legen sender da hbor langt du er på vei og du får innkalling til ul mellom uke 17-20 engang, termin regner han kun v hjelp av det du sier ang siste mens osv så ofte man går korrigert termin på ul når de faktisk måle å sjekker fosteret:)

Jeg er ca 7 uker på vei og skal snart bestille time hos legen. Var der dagen etter positiv test pga et vondt øre og fikk da beskjed om å bestille time i beg. av april..
Jeg gruer meg litt jeg da. Er overbevist om at jeg må ha en GU og det vil jeg ikke gjøre hos han..
Må man ta en gynekologisk undersøkelse? Tror jeg bestiller time til det et annet sted i så fall.. [&o]

Er til legen min ja..

Dytter litt[;)]

Må ikke ta GU om du ikke vil..

nei, man må ikke ta GU.. [:)]

Vært på første kontroll, men vet egentlig ikke om babyen har det bra. Så må nok vente til ul ja

Back
Topp