1. svangerskapskontroll

lillemy9

Forelsket i forumet
I dag var det altså min tur til å avlegge besøk hos fastlegen [:)]
Jeg hadde MA i jan 2008, og legen visste at vi har prøvd på nytt, og ble såååå glad for at jeg var gravid! Slapp å ta alle blodprøver som trengtes, i og med at jeg tok dem forrige gang. Vet ikke helt hva de testa i dag, men armen min ble tom for blod, så blodprøvedama var litt bekymret for at hun hadde fått nok blod. Men i og med at jeg er livredd sprøyter, så kunne jeg heller komme tilbake å ta flere blodprøver, hvis det trengtes!

Ellers fikk jeg sånn helsekort, og en oppdatert infobok for gravide. Hadde skrevet en lang liste med spm. som ejg har fått tips om fra dere andre, men glemte selvfølgelig den i bilen! Spurte litt om jeg kunne ta tidlig UL, men legen syntes ikke at jeg skulle gjøre det, i og med at jeg ikke har hatt noen blødninger. Fikk også beskjed om å ta vitamintilskudd fordi jeg ikke fikk i meg så mye mat. Så det kan jo være et tips til dere andre som sliter med matlysten!

Skal bestille time hos jordmor i morgen, forhåpentligvis får jeg time neste torsdag, så da håper jeg hun kan lytte etter hjertelyden! Gleder meg!

Er forresten 11 uker på vei idag, i følge BV, så da er det bare en uke igjen til de magiske 12[:D]

Dette ble ett langt innlegg, men takk for at du tok deg tid til å lese igjennom[:)]

Gøy med første kontroll og så glad at legen var glad på deres vegne. Alt blir litt mer virkelig med en gang man har vært på kontroll, noen som bekrefter graviditeten. Det blir spennende med time hos jordmor snart, da[:D]

Back
Topp