1. svangerskapskontroll

Solblom

Glad i forumet
Da har jeg vært 1 time på legekontoret og 1. svangerskapskontroll unnagjort. Hadde selvfølgelig glemt "helsekortet for gravide", så jeg fikk nytt av legesekretæren. Så fikk jeg enda et nytt av legen, fordi det nye skjemaet var visst ikke kompatibel med skjemaet han hadde på dataen.. Så nå har jeg altså 3 stk, haha

Må tilbake om 3 uker for å ta ny blodprøve; noen av blodprøvene kan de visst ikke ta før etter uke 12..

MASSE spørsmål om IVF, donor, sæd- og eggkvalitet, jeg synes det ble litt voldsomt.. Men han spør sikkert av nysgjerrighet, ikke for å "arrestere" meg for noe.. Men når jeg da sa at det hverken var mine egg eller mannens sæd som var brukt (han måtte ha det inn med teskje, hehe) så sa han: "Spennende!" Og det er det jo virkelig!!

At den private jordmoren hadde anslått at jeg var 8 dager lengre enn mens-terminen, ville han ikke skrive ned. Men så ville han kjenne på livmoren og da sa han: "Du er IALLEFALL gravid. Og du er MINST i uke 10. MINST!"

Det er jo altså veeeeeldig kjekt å hoppe over ei uke i denne businessen. Men kan det indikere avvik av noe slag at jeg er minst 8 dager lengre enn beregnet? Jeg VET jo når eggene ble satt inn (og det er vitterlig bare ett, det har jeg nå fått bekreftet 2 ganger), så så store avvik burde det jo ikke vært? Eggene ble satt inn som blastocyst, og jeg har lest meg til at da er de 5 dager gamle. Kan de være mer enn det? Og jeg har lest at fryste egg kan ta noe lengre tid før de fester seg - men utvikles de fortsatt selv om de evnt ikke har festet seg? Noen som vet?

Legen henviste til oul idag, og vips - der kom jammen innkallingen elektronisk i dag, samme dag!! Men i uke 20 - er ikke det litt sent?

Legen henviste til oul idag, og vips - der kom jammen innkallingen elektronisk i dag, samme dag!! Men i uke 20 - er ikke det litt sent?
Er vanlig i uke 19, men så er det jo litt for at man skal få alle de riktige målene. Sist kom jeg inn 16+6 etter ny termin de lagde og jeg måtte komme igjen 2 uker og noen dager senere for at de skulle ha riktige mål..

Siden du skriver "eggene", og de mener du er lengre enn du kan være, har du vært på UL...?

Back
Topp