1. Svangerskapskontroll

maibarn12

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg skal på min første kontroll hos lege i neste uke, og jeg lurer da på om det er vanlig at samboeren blir med? Legen min sa ingenting om dette, så vet liksom ikke va som er praksisen der.. Vet at barnefar som regel blir med på ultralyd, men skal de også være med på kontrollene?

Håper på svar:D

Det er egentlig litt opp til dere selv og om man har mulighet mtp på jobb osv.
Min er med på alle kontroller fordi vi tar det på veien til jobb :)
Noen tar alle alene, andre har med mannen på første kontroll og ul, men ikke noe mer.

Det bestemmer dere selv :) Noen er med, mens andre ikke er det. Er litt hvor "interessert" partneren er og.. Min har bare vært med på ul. Han er jo interessert, men han greier ikke helt å forholde seg til graviditeten og bryr seg ikke så mye om kontrollene ;) 

Jeg var på første kontroll i går og hadde med min samboer.

Jordmor synes det var kjempe koselig. For meg så er det viktig at han er med. Det er første barnet vårt sammen og jeg vil at han også skal ha mulighet til å delta og få svar på de spørsmål han har også. Det er heldig for oss at det lar seg gjøre, det gjør det jo ikke for alle.

Jordmor sa at hun gjerne ville ha en samtale med meg alene, ellers var han hjertlig velkommen på alle timer. Men vi damene har jo gravid-grupper og barselsgrupper, så jeg synes han skal få være med på alt annet.

MEn det er jo bare meg da

Jeg har ikke hatt med meg min mann på noen av kontrollene.. så ikke helt nytten av å ha han der for å ta blodprøver, blodtrykk og sjekke urinprøve lissom.. 

Kontrollene blir jo litt mer spennende etterhvert når det blir målt magemål og det sjekkes etter hjertelyd. Men ja, jeg hadde ikke med meg mannen på det. Mot slutten sist var jeg på ekstra oppfølging og ultralyd, så da tok jeg han med meg.. Også var han selvfølgelig med på ordinær ultralyd og privat 3d ultralyd :D

Back
Topp