1. svangerskapskontroll unnagjort og.....

Gdawg

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Som overskriften sier var jeg på svangerskapskontroll i dag, min første....Legen tok ultralyd, og der fant han en stor fostersekk og et lite foster..Det var mindre enn det skal være i uke 10, og det var vanskelig å se noe, men så et lite foster. Jeg skal tilbake om 9 dager for å se om det har vokst! Legen tror at jeg er kommet mindre ut i svangerskapet enn det jeg har regnet ut *sukk*..Men så lenge det er et levende foster så er jeg fornøyd!
Noe som har opplevd noe lignende, lite foster men stor fostersekk?

Så spennende:) ja detviktigste er jo helt klart at alt er bra med babyen, men alltid kjedelig å bli satt tilbake. Jeg ville ikke brydd meg om det før oul. Foster vokser veldig forskjellig i starten.

Termin 09.februar med første frøet:)

Ja, men kjenner jeg ikke klarer å unngå å bekymre meg, han sa det var vanskelig å finne hjertelyd osv, selv om det var et ganske gammelt ultralydapparat og han fant en stor fostersekk...men vet ikke hva det har å si at han fant en stor fostersekk og et lite foster..nesten så jeg vurderer å bestille privat ultralyd, tenker at de har et bedre apparat og kan gi meg mer svar....Kjenner det er litt vanskelig...

Ja, men kjenner jeg ikke klarer å unngå å bekymre meg, han sa det var vanskelig å finne hjertelyd osv, selv om det var et ganske gammelt ultralydapparat og han fant en stor fostersekk...men vet ikke hva det har å si at han fant en stor fostersekk og et lite foster..nesten så jeg vurderer å bestille privat ultralyd, tenker at de har et bedre apparat og kan gi meg mer svar....Kjenner det er litt vanskelig...
Nei jeg vet desverre heller ikke hva det vil si:( hvis det bekymrer deg så mye så ville jeg gått privat. Så slipper du å å gå å være redd for at noe skal være galt.

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg opplevde dette selv første gangen jeg var gravid, veldig lite embryo, men han fant hjerteaktivitet, så det kunne gå begge veiene. Jeg var på ul to uker etter, og da var det dødt inni der. Jeg vet at det ikke er dette du har mest lyst til å høre, men samtidig så må man være bevisst på hva som kan ende opp som en realitet. Uansett svangerskap så kan det gå begge veier, man får bare bedre innsikt når man er på ul.

Om du vil føle deg tryggere ved bruk av et nyere ul apparat, så gjør det! Ingenting er bedre enn at du føler deg trygg på hva som skjer, er kjempeviktig det!

Satser, håper og krysser for at det går veien for deg ♡

~MrsMeoh~
Termin 21 Februar
( App)

Ja,det er det jeg prøver å forberede meg på, at det kan gå begge veier! Jeg sendte mail til 5 jordmødre i stavanger i går å spurte om de hadde ledig privat ultralydtime denne uken. Jeg skal på ul på fredag, håper å få mer svar da :)

Sent from my GT-I9505

Lykke til på ny ul!
Kanskje babyen bare er lik sin mor...er ikke du ganske kort? ;) håper på det beste!

Ja,det er det jeg prøver å forberede meg på, at det kan gå begge veier! Jeg sendte mail til 5 jordmødre i stavanger i går å spurte om de hadde ledig privat ultralydtime denne uken. Jeg skal på ul på fredag, håper å få mer svar da :)

Sent from my GT-I9505

Masse lykke til. De er veldig flinke der ♡

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Jo, jeg er ganske kort - mellom 147 og 150cm en plass. Når jeg ble født så var jeg bare 45 cm, så mye mulig at fosteret er lite, men skal bli deilig å slippe å gå rundt å tenke å få mer svar. Regner med de har litt bedre utstyr der, enn det apparatet legen hadde, var det samme som han brukte på min mor når hun var gravid med meg for 22 år siden :p så satser på mer svar :)

Sent from my GT-I9505

Da har jeg vært på ultralyd og der fant jordmor et friskt foster og god hjertelyd! Hun trodde jeg var 9+6 ,så er foreløpig satt tilbake 1 uke,men dette kunne endre seg igjen på oul :-) gud for en deilig følelse å se lille gull og høre hjertelyden! Skal legge inn ultralydbilde når jwg kommer hjem :)

Sent from my GT-I9505

Da har jeg vært på ultralyd og der fant jordmor et friskt foster og god hjertelyd! Hun trodde jeg var 9+6 ,så er foreløpig satt tilbake 1 uke,men dette kunne endre seg igjen på oul :-) gud for en deilig følelse å se lille gull og høre hjertelyden! Skal legge inn ultralydbilde når jwg kommer hjem :)

Sent from my GT-I9505

Fantastiske nyheter!! :) Hurraaa!! ❤❤❤

Så bra at alt stod bra til med lille:)

Termin 9. februar med første frøet:)

Ja, er så lettet! Hun fant hjertelyd med en gang og vi fikk høre hvor godt hjerte slo :) så nå er neste mål å komme til de magiske 12, selv om jordmor sa at fra nå så pleier det å gå bra :)

Sent from my GT-I9505

Back
Topp