1. svangerskapskontroll i går...

s.m.å.e.n

Glad i forumet
Hei!
Var på min første svangerskapskontroll i går og er IKKE fornøyd med legen jeg var hos! Fastlegen min har permisjon så jeg var hos en ferievikar. I og med at jeg hadde gjort dette en gang før så virket det som om at hun bare pløyde gjennom skjemaene og det hun MÅTTE gjennom, for så å høyse meg ut gjennom døra før jeg fikk stilt et eneste spørsmål... Hun så ikke på magen eller noe... Og jeg som hadde håpet at hun kunne høre etter hjertelyden...[:(] Men det var for tidlig mente hun... [:'(] Det er jo ikke for tidlig, er det det da??? Samtidig så har dette svangerskapet vært VELDIG annerledes enn det forrige med mye mer kvalme, trettet, slapphet og halsbrann. Men det virket ikke som hun ville høre om engang ettersom jeg er "erfaren" i dette gamet.

Huff... det var en liten utblåsning fra meg... Beklager... [&o]

Så utrolig teit av den legen. Jeg liker heller ikke ferievikarer de skal ha alt unnagjort med en gang. Håper det blir bedre nestegang [:)] Men man må visst bare trampe ned foten har jeg skjønt hvis man skal nå fram nå til dags. 

ja, jeg angrer meg i dag at jeg ikke krevde litt mer... men jer er sånn.. kommer på det etterpå... [8D] Er litt ile når en svangerskapskontroll er over på 7 min...

JA FYYY. Man blir jo sat opp til en lege time, da skal man ikke gå ut derfra før man har fått svar på alt man vil, eller iallefall det viktigste. Syntes det er veldig dåli gjort at du bare fikk hele 7 minutter. Ærli talt hadde jeg ringt ned ¨å sagt ifra altså, at dem må gi litt bedre tid til pasientene, Neste gang så får du heller nekte å gå ut før du har fått svar [;)]

Jøss for en tosk av en lege!! Hadde blitt ordentlig irritert selv også, selv om man ikke rekker å bli det før man er kastet ut av kontoret igjen...

Og det er ikke for tidlig å høre fosterlyd, legen min fant den med en gang i dag[:)]
I følge han er jeg tippet 13 uker da, men holder meg til mens-termin foreløpig[;)]

Ville tatt en tlf til jormor og bestilt time der og forklart hvordan du ble behandlet hos legen. Hun vil sikkert ta mye bedre vare på deg[:)]

Dustelege! Når kommer din ordinære tilbake? Kanskje du kan få jordmor time i stedet for å bruke vikaren?

Herregud ass.. [>:]

Håper neste kontroll blir en bedre opplevelse for deg[:)]

7 Minutter??????
Det er det verste jeg har hørt...første kontrollen jeg var på, var jeg der i over en time..

Og forrige svangerskap var jeg og inne en times tid hver kontroll...

Det var ikke fordi jeg spurte om masse, eller trengte ekstra tilsyn på noe måte...det var bare kjempestor interesse fra jm sin side...og det er jo sånn det skal være[:)]

har også vert til min 1. kontrolltime i dag...og den var ganske lik som din.. Veldig skuffa eg også. Men så var det ikke ferievikar heller, det var fastlegen min..men eg er ikke helt fornøyd med han. Ikke noe prøving på å få hørt hjertelyden, og midt inni timen min fikk han en telefon som han måtte ta, så da måtte eg gå ut.. [8|][&:] jaja.. er andregangs gravid eg også, men han kunne nå ha brukt litt mere tid på meg fordet..

no føler jeg meg ekstremt heldig..
min fast lege satt av nesten en time til meg.. når jeg skulle andre gangen, grunnet sykdommer...

Så utrolig kjipt. Håper dt går bedre når fastlegen din kommer tilbake
Min fastlege vil heller ikke høre etter hjertelyden til babyen. Hun sier det er for tidlig. Nå er bare jeg i uke 10 enda da. Hun har heller ikke målt magen for den har ikke begynt å vokse. Men hun kjente iallefall at livmora er forstørra.

Back
Topp