skapbergenser
Forelsket i forumet
I dag hadde jeg time til første svangerskapskontroll, er 8 + 5 i dag. De fleste steder, bla i boken jeg fikk i dag står det at legen skal ta seg god tid til å informere og svare på spørsmål. Da jeg kom, visste hun ikke en gang hvorfor jeg kom, og brukte veldig kort tid. Jeg fikk skvisa inn et par spørsmål, men fikk ingen info, ikke en gang at jeg bør ta folat.. Nå leser jeg jo både i bøker og på nett, men som min fastlege synes jeg at litt informasjon og samtale burde vær obligtorisk, også ut i fra hva jeg leser rundt om kring. Jeg er gravid for første gang, men rakk ikke stille mer enn 3 spørsmål før jeg ble føyset videre til helsesekretæren som tok blodtrykk og blodprøver. Så nå sitter jeg med en del spørsmål, ikke store viktige ting sånn at jeg bestiller ny time nå, men likevel ting jeg lurer på som er individuelle og jeg ikke kan lese meg til.
Må si jeg er litt overrasket og litt irritert. Håper på å kunne ta de fleste av de andre kontrollene hos jordmor hvis jeg kommer til, skal ringe i morgen for å avtale første kontroll der. Puh! En aldri så liten utblåsning her, men føler ikke jeg fikk "alt jeg skulle", og har vært veldig spent siden dette var første kontroll. Noen andre som har lik erfaring med sin lege?
Må si jeg er litt overrasket og litt irritert. Håper på å kunne ta de fleste av de andre kontrollene hos jordmor hvis jeg kommer til, skal ringe i morgen for å avtale første kontroll der. Puh! En aldri så liten utblåsning her, men føler ikke jeg fikk "alt jeg skulle", og har vært veldig spent siden dette var første kontroll. Noen andre som har lik erfaring med sin lege?