1. Svangerskap kontroll overstått

drømmeren84

Gift med forumet
Etter å ha ventet 40 min på timen så var det endelig min tur. Han brøy seg svært lite om cystene mine og sa jeg jo snart skulle på oul ( om 5-7 uker) og han sendte søknad om fødeplass. .. tok blodprøver og sjekket blodtrykk...

Han fant også en billyd på hjertet og jeg lurer på om det er årsaken til at jeg har hatt 7 blodtrykks fall ifjor ... ergo billyden kom før svangerskapet men dette skal han ikke sjekke før i uke 24 igjen og neste kontroll og en echo av hjertet ( aner ikke hva det er engsng men) skulle tas etter fødsel. ..

Han fant hjertelyden på 140 :) men målte i symfyse målet da det var for tidlig visst...
Følte igrunn kontrollen gikk raskt unna fordi han allerede var 40 min forsinket når jeg kom inn så spent på om han søker meg til det sykehuset jeg faktisk ønsker. .
Så nå venter jeg endelig på brevet om oul jeg også :)
 
Hurra for fosterlyd og overstått kontroll:) han kan da ikke være så stresset at han søker deg til feil sykehus?
Tror det er ultralyd av hjertet du skal ha senere. :)
 
Flott den første kontrollen er overstått. Dumt legen var så stressa. Men fosterlyd overgår alt.

Du har så rett ;) men har heldigvis hørt den før og sett lille bøllefrø på tul , så det ble for meg en super bonus bare :)
Nå er jeg veldig spent på om han fikk med seg hvem sykehus og søknader og alt :/

Tok det lang tid fra dere var på kontroll og fikk brevet om oul ?:)
 
Hurra for fosterlyd og overstått kontroll:) han kan da ikke være så stresset at han søker deg til feil sykehus?
Tror det er ultralyd av hjertet du skal ha senere. :)

Takk :)<3 echo er ultralyd av hjertet ja :) det kan stemme :) men han håpet og antok billyden var borte på 6 ukers kontrollen.. krysser fingrene for det :)
Men jo, han stresset verre og hadde svært lite fokus på meg. Og han fikk en mobil samtale under timen som han måtte ta slik at han falt litt ut av konsentrasjon følte jeg :/

Prøvde og forklare viktigheten av å søkes til drammen og ikke kongsberg flere ganger. Selv om jeg bor i kongsberg kommune, så bor jeg slik at det er like langt til drammen som til Kongsberg, samt jeg hadde akutt keisersnitt med nr 1 og kongsberg har ikke den kompetansen :/

Venter spent på brev nå :) :p
 
Å, så kos å høre hjertelyd da! ❤ jeg skal til jordmor imorgen og håper å høre den herlige lyden jeg også☺

Første jordmor timen din :)?
Håper du får høre hjertelyden :) <3 den er virkelig verdens vakreste :)
 
Er så dumt når legene stresser:( men høres jo ut som du hadde en god opplevelse alt i alt!:) Da er det sikkert sannsynlig at bilyden går bort igjen etter fødsel når han sa det:)

men vet du/andre om det er vanlig at de lytter på mors hjerte? Har hatt bilyd tidligere, ikke ifm svangerskap
 
Er så dumt når legene stresser:( men høres jo ut som du hadde en god opplevelse alt i alt!:) Da er det sikkert sannsynlig at bilyden går bort igjen etter fødsel når han sa det:)

men vet du/andre om det er vanlig at de lytter på mors hjerte? Har hatt bilyd tidligere, ikke ifm svangerskap

Vet ikke om det er normal prosedyre men om du har hatt det før så ville jeg nevnt at du ønsket å lyttes på bare :)
Hva gjorde du nor det ble oppdaget på deg ? Bare vært til kontroller?
 
Er så dumt når legene stresser:( men høres jo ut som du hadde en god opplevelse alt i alt!:) Da er det sikkert sannsynlig at bilyden går bort igjen etter fødsel når han sa det:)

men vet du/andre om det er vanlig at de lytter på mors hjerte? Har hatt bilyd tidligere, ikke ifm svangerskap

Vet ikke om det er normal prosedyre men om du har hatt det før så ville jeg nevnt at du ønsket å lyttes på bare :)
Hva gjorde du nor det ble oppdaget på deg ? Bare vært til kontroller?
 
Takk :)<3 echo er ultralyd av hjertet ja :) det kan stemme :) men han håpet og antok billyden var borte på 6 ukers kontrollen.. krysser fingrene for det :)
Men jo, han stresset verre og hadde svært lite fokus på meg. Og han fikk en mobil samtale under timen som han måtte ta slik at han falt litt ut av konsentrasjon følte jeg :/

Prøvde og forklare viktigheten av å søkes til drammen og ikke kongsberg flere ganger. Selv om jeg bor i kongsberg kommune, så bor jeg slik at det er like langt til drammen som til Kongsberg, samt jeg hadde akutt keisersnitt med nr 1 og kongsberg har ikke den kompetansen :/

Venter spent på brev nå :) :p

Med storebror søkte vikaren til fastlegen meg til Bærum istedenfor Drammen, jeg bare snakket med jordmor når jeg fikk brevet og det ordnet seg i løpet av noen dager. Her har jeg mast om at legen skal søke om fødeplass siden uke 7 pga komplikasjoner med storebror og hun gjorde det først for en uke siden, ringte sykehuset på mandag og da var jeg allerede satt opp til oppfølging stilte 22 januar.
 
Vet ikke om det er normal prosedyre men om du har hatt det før så ville jeg nevnt at du ønsket å lyttes på bare :)
Hva gjorde du nor det ble oppdaget på deg ? Bare vært til kontroller?
Nå blir det litt off topic for det var ikke ifm med svangerskap:) hatt siden jeg ble født, kontroll med ul hvert år, så fant de en alvorlig feil da jeg var i tenårene. Ble operert og er frisk nå, tror jeg har litt bilyd fremdeles pga noe med klaffene. Men skal jammen høre med legen neste kontroll om det er noe de burde sjekke:) skal til kardiolog også et par ekstra ganger pga svangerskap så mulig de holder kontrollen der:p
 
Med storebror søkte vikaren til fastlegen meg til Bærum istedenfor Drammen, jeg bare snakket med jordmor når jeg fikk brevet og det ordnet seg i løpet av noen dager. Her har jeg mast om at legen skal søke om fødeplass siden uke 7 pga komplikasjoner med storebror og hun gjorde det først for en uke siden, ringte sykehuset på mandag og da var jeg allerede satt opp til oppfølging stilte 22 januar.

Så du fikk innvilget drammen bare ved å ringe sykehuset ? :) etter du mottok brevet altså.. :)
Iogmed jeg føler meg så ivaretatt der, så føler jeg at det er eneste sykehuset jeg vil på..
Håper det ikke tar mange uker før jeg får brevet i posten:) står det på samme brev som oul el kommer det i to separate brev siden oul nok blir på kongsberg mens fødeplass drammen. .. ?
Wææ venter i spenning :)
 
Nå blir det litt off topic for det var ikke ifm med svangerskap:) hatt siden jeg ble født, kontroll med ul hvert år, så fant de en alvorlig feil da jeg var i tenårene. Ble operert og er frisk nå, tror jeg har litt bilyd fremdeles pga noe med klaffene. Men skal jammen høre med legen neste kontroll om det er noe de burde sjekke:) skal til kardiolog også et par ekstra ganger pga svangerskap så mulig de holder kontrollen der:p

Høres jo litt skummelt ut med billyd på hjertet. . Det er hjertet liksom .. Men får kanskje nevne det for jordmor også kanskje ? :)
Takk for svar uansett :) <3
 
Høres jo litt skummelt ut med billyd på hjertet. . Det er hjertet liksom .. Men får kanskje nevne det for jordmor også kanskje ? :)
Takk for svar uansett :) <3
Ja var ikke meningen å blande historien min opp i dette!:) har som sagt ingenting med det å gjøre! Er jo logisk at det er litt ekstra belastning på hjertet akkurat nå og det sa jo legen din og:) skal høre med min lege på mandag!
 
Ja var ikke meningen å blande historien min opp i dette!:) har som sagt ingenting med det å gjøre! Er jo logisk at det er litt ekstra belastning på hjertet akkurat nå og det sa jo legen din og:) skal høre med min lege på mandag!

Var veldig gla du fortalte jeg :) jeg lurte jo uansett hihi :)
Hør med legen din på mandag også du for å lyttes på :)<3 håper alt står bra til iallefall :)
 
Back
Topp