1 stk PATETISK svigermonster!

Trudee

Glad i forumet
Jesus kristus for et svigermonster jeg har! Vi inviterte til familieselskap for gutten vår som nylig har fyllt 2 år. Vi skal ha selskapet hos mormor og morfar likedan som i fjor, da de er de eneste med plass til alle. Dette syntes svigermor ingenting om. Hun syntes ikke det trengte å gå etter vår pipe hver gang (what?!?!) og hun hadde tross alt bedre ting å bedrive tiden sin med! (enn å da feire sitt eneste barnebarn sin 2 årsdag!?) dette gjør hun HVER gang vi inviterer til noe stort. Dåpen, bryllupet vårt (trua med å ikke møte opp fordi hun ikke fikk pynte kirka med krepp papir), 1 årsdagen å nå 2 årsdagen.. MEN hun kommer jo alltid til slutt, ringte mannen nå å sa at hun fikk komme likevel fordi hun hadde fått høre rykter om at hun lagde styr hver gang, noe som ikke var sant! Så nå fikk hun bare komme så ingen kunne si noe på henne!

SERIØST?!?? Hva gjør man? Får henne tvangsinnlagt og medisinert!?

Er det mulig? Jeg må bare le litt.. Snakker om selvinnsikt, da!

Synes innleggelse og medisinering høres ut som en god fremgangsmåte..

Ja, en må faktisk le! Det er så ille at jeg virkelig kunne ønske at jeg overdrev! Å ja, hormonene koker til tider.. For å si det sånn det har vært bestemt siden jeg var gravid med Julian at hun ikke skal ha for nær kontakt med barna våre. Da hun har drevet psykisk mishandling av mannen hele hans liv. Hun har også ikke et problem med fysisk avstraffelse i form av knipse fingre o.l.. Er det et menneske jeg kunne greid meg uten her i verden så er det henne altså!

Huff huff!! Ikke bra:/
Noen mennesker har man det kanskje bedre uten;/

oioioi... hadde satt ned foten der ja. hatt mine problemer med svigers, men har heldigvis bedret seg etter et lite oppgjør.

oioioi... hadde satt ned foten der ja. hatt mine problemer med svigers, men har heldigvis bedret seg etter et lite oppgjør.

Desverre hjelper ikke det her. Vi har prøvd flere ganger å snakke med henne uten hell.. Hun er et forferdelig manipulerende og egoistisk menneske. Og til tider blottet for empati, selv for sine egne barn. MEN kommer jeg i en posisjon hvor jeg kan si noen få ord om saken, nøler jeg ikke. Men hun er veldig påpasselig å aldri ta opp sånne temaer når jeg er der. Kjenner at jeg håper det byr seg en mulighet til å kommentere denne saken i nærmeste fremtid..

Huff, for ei kjærring.....Ane eiller itj ka man kainn gjør me sånne folk :(

Tragisk!! På deres premisser...ja det er dårlig gjort at dere lever deres liv :-P
du har virkelig fått et svigerMONSTER ja :-/ lykke til! :-)

Oi! Er det virkelig mulig?! Hadde det vært meg så tror jeg kanskje jeg hadde bedt henne om å holde seg hjemme..;) Og muligens en moralpreken om ren høflighet!

Har ei sånn en jeg også. Hun ble ekstremt sur når vi fortalte hvor vi hadde tenkt å døpe ungen, sa at det ikke var sikkert at hun kunne komme. Kommer ikke som en bombe da at siden vi er islandske og familiene til oss begge bor på Island (untatt sviermor og svigerfar). Så ble hun enda mer sur når hun ikke fikk velge hvilken kirke vi døper i. Hun var også veldig sur når hun ikke fikk velge hvilken klær ungen skal ha på seg når vi drar fra sykehuset. Uff, gruer meg til å fortelle om navnevalget.......... Har egentlig også gruet meg en del til at ungen blir fød, da med tanke på at ha henne rundt oss hele tiden. Føler at hun ikke helt forstår hvor grensen går!

Herre min hatt.. All mulig medfølelse fra meg.. Jeg har verdens beste svigermor, jeg.. Savner henne litt nå for har ikke sett henne siden i sommer.. Svigerfar er litt mer vrien og vrang, men han bor så langt unna at man får bare tåle han når han først er her.. :P

Herrefred for ei dame! Ser nå hvor heldig jeg er med min svigermor, men hadde hun begynt å skape seg så hadde jeg bare gitt F. Det er hennes tap om hun går glipp av spesielle opplevelser med barnebarnet, selvfølgelig utrolig trist for barnet å få vite i ettertid og kanskje miste en form for kontakt. Bit tenna sammen og prøv å være hyggelig mot henne, for sønnen din sin skyld.

Herlighet for ei dame da. Trur nok det beste du kan gjera for deg sjølv og familien er å gi mest mulig f.. i kva den dama sier og meinar. Ho høyres jo ikkje heilt frisk ut rett og slett, så det med å holde litt avstand høyres fornuftig ut.
Lettare sagt enn gjort, men ho fortjenar ikkje at du skal ha det kipt, så du må bruke minst mulig ressursar på å tenke på ho, i den grad det er mulig...

Svigerforeldre er liksom noe man får med på kjøpet, og man må ta dem som der er.. Heldige meg har 2 oppsett som ikke plager meg sååå mye. Svigermor og gubben hennes har vart på hytta hele sommer og svigerfar har vart på besøk like mye som han er til vanlig. Her er det innført besøksforbud etter kl 19.00 under graviditeten, og den klarer ikke helt svigermor at forstå... Og at besøk skal avtales på forhånd... Men det er ikke enkelt å få de med på alt, de er ju uenige i det meste.. Og mener vel at det er deres rett å vare det....

Kanskje hun har et lite problem med å ikke føle seg ønsket nok eller noe sånt? Bare overse hele oppførsla hennes. Si hver gang det er noe "vi vil så gjerne at du skal komme, da blir vi alle veldig glade. velkommen. Du får bestemme selv". Også ikke si noe mer, ikke gidd å irritere deg engang. Jeg har heldigvis ikke et svigermonster..... men sånne mennesker som må lage et styr og håper at man skal komme løpende etter og rope KOM KOM KOM.... de fins det både her og der.

Back
Topp