1 spørsmål!!

Mammatilei

Elsker forumet
Er det mange som har vært sykmeldte når dere brukte spray??
Jeg føler at jeg ikke helt fungerer i jobben min nå..er veldig trøtt og sliten og alt er bare surr oppi hodet mitt!!
Jeg vet ikke om jeg ønsker 100% sykmelding, men kanskje mellom 25 eller 50%!!

Hva har legen deres sagt når dere har spurt etter sykmelding under denne prosessen??

Eg har ikkje vore sjukemeld i sprayperiodane mine då eg reagerte svært lite på den, men veit at mange vert sjukemeldt heilt eller delvis i løpet av heile prosessen pga det alle desse hormonane gjer med kroppen vår. Gå til legen og fortell korleis du har det og få deg i alle fall ein deltidssjukemelding om du føler at det vert for tøft å jobba fullt no. Det er ein tøff prosess dette og alle reagerar ulikt. Eg vart sjølv veldig dårlig av nokre hormonar eg fekk etter andre innsett. Då var eg 100% sjukemeld heile rugeperioden f.eks. Håpar kroppen din vennes seg meir til hormonane etter kvart! Masse lykke til! [:)] 

Jeg var sykemeldt (100%) da jeg sprayet, grunnet mye hodepine. Ble bedre da jeg begynte på sprøytene[:)]

Nei ikke sykemedlt her, selv med sterke bivirkninger, øynene mine hovenet opp...slet med å se skjermen og talla danset for meg...ikke greiet å holde på med regnskap da, og heller ikke det beste å sitte bak rattet med igjenhovna øyne - men sykemeldt NEI...det holdt ikke.....kunne jo snakke i telefon.....[8D]men så har jeg en fastlege som ikke gir sykemelding i hytt og pine da!

Migrenen ble sterkere også...men tok tabletter for det da...selv omdet ikke alltid hjalp.

Jeg var hos lege i går faktisk og pratet litt om det da. Er sykemeldt nå pga sliten av hele greia + angstproblemer i tillegg. Han sa da at det ikke er sånn at man gir sykemelding under en prøverør periode pga selve behandlingen, men pga kvinnens generelle mentale og fysiske helse. Det holdt altså ikke at du hadde litt bivirkninger, ble sliten, deprimert, stressa osv, men hvis man hadde en tilleggsfaktor som spilte inn så kunne sykemelding være aktuelt.

Og denne tilleggsfaktoren kan jo være veldig mye da, alt fra det mentale til det fysiske. I mitt tilfelle sa han ihvertfall at min mentale helse tilsa at jeg antageligvis ville bli sykemeldt deler av perioden, feks etter innsett pga av min indre uro og angst.

Back
Topp