1.søndag i advent!

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
God morgen! Her blei det en seig start pga at vi mala til langt på natt.. [8D] MEN vi er ferdige med veggene i gangen! Nå er det lister og trappa igjen.. Så det blir vi nok ferdige med i dag.. Deilig! Nå prøver vi å fyre i ovnen for å få opp tempen, og det går bedre i dag enn i går.. Hehe..
Er minus 6-7 grader ute, så vi får se hva vi finner på seinere.. Blir vel gjerne noe bakegreier.. Hehe..

God morgen - her var det koselig frokost med adventsstake, deilig mat og fyr på ovnen (det er godt å sove lenge og våkne til blide barn og varmt hus!

Nå står ribba i ovnen, August ligger i gangen og sover (G trillet til han sovnet, så tok vi vogna inn - det er 12 kalde her!!), Johanna leker, og jeg har tatt meg en pause fra julekortskriving... godt å være igang med det også.

Gleder meg til å se etter-bildene fra oppussingen din nå Almyrida!

God første advent :-)

I dag skal vi på Blaker Skansen å se på julegrantening, tror det blir koselig.
Ellers så gleder Christian seg til å sove i sin nye seng. Skal legge ut bilder seiner i dag :-)

ønsker alle sammen en fin søndag

I dag har jeg bare begynt dagen med å være drit sliten [&:] William har våknet hundre ganger i dag, og lå i senga vår for å ikke vekke de 3 andre små. Såå, vi tre har sovet utrolig lite og ganske trøtte .. Men det går over [8D] Nå har jeg fått pyntet litt, hengt opp gardiner osv, ble sååå koselig!! Jeg bare elsker jul og julestemning [:D][:D]

Vi startet dagen med koselig frokost og adventsstake..[:)]

Så dro jeg på trening! utrolig deilig å starte dagen med en skikkelig økt![:D]

Nå er mannen på trening, så blir det lunsj når han kommer hjem.. Bertine og jeg har funnet frem nisser og pyntet litt, og danset til julemusikk..

I ettermiddag er det julegrantenning for snuppa og mannen.. jeg er melkefabrikk, særlig på kvelden, så jeg blir nok hjemme sammen med lillebror..

Det er så utrolig koselig når det snør ute og vi fyrer i peisen..[:)]

Så koselige morgninger dere hadde da[;)]

Jeg har barnefri, så jeg har sovet lenge[:)] Skal straks spise litt frokost. Mina kommer hjem i 18 tiden, så tenkte hun kunne være med på å pynte litt. Det synes hun sikkert er stas[:D]

Sånn er fargen.. Men dette er første strøk da.. Midt i trappa har vi en litt mørkere lillafarge.. Var litt usikker på om lilla gang blei fint, men jeg syns den blei veldig fin! [:D] Skal snart dra å hente den gamle speilbenken som skal stå i gangen.. Og garderobeskap.. [:)]

ORIGINAL: Almyrida81

Sånn er fargen.. Men dette er første strøk da.. Midt i trappa har vi en litt mørkere lillafarge.. Var litt usikker på om lilla gang blei fint, men jeg syns den blei veldig fin! [:D] Skal snart dra å hente den gamle speilbenken som skal stå i gangen.. Og garderobeskap.. [:)]

Jeg liker fargen! Blir spennende å se når det er helt ferdig![:)]

Det så ut som en fin farge Almyrida - vis mer når du er helt ferdig da!

Nå sitter jeg og koser meg på sofaen - skikkelig mett og fornøyd. Har vært en tur ute på tomta og fotografert og kikka i dag, eller tomta - vi må vel begynne å kalle det for huset nå... og så var vi selvsagt innom hos svigers en liten tur når vi først var der ute.

Vel hjemme igjen var det middag - i dag har jeg laget svineribbe for første gang i mitt liv (selv om jeg har hatt det til julemiddag i over 30 år [8D]), og jeg er mektig stolt over meg selv - jeg fikk kjempeflott sprø svor!! I tillegg var sausen kjempegod, så vi kosa oss masse. Når det først var "festmat" måtte vi ha skikkelig dessert også, så vi prøvde Piano sin nye melkesjokoladepudding med smak av karamell, og vaniljesaus selvsagt. G var ute og fikk på lys på ene treet ute mens jeg lagde middag, så nå er det virkelig advent!

Back
Topp