1+ på urinprøve.. Spørsmål?! :)

Anki89

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Første urinprøve jeg tok i sv.skapet hadde 1+ på urinprøven.
Legen sa at jeg ikke skulle tenke på det eller bekymre meg, for det hadde ikke noe å si...

I går hadde jeg 1+ igjen, dette var en annen sykepleier og da fikk jeg også fortalt at jeg ikke skal bekymre meg, så det gjør jeg ikke..

Men er nyskjerrig, hva vil det si? Det enste de svarer er; "Det er ingenting å bry seg om." Supert det, men jeg blir ikke klokere :P
Så nå spør jeg dere.. Den kunne gå til 4+ hva ville det da betydd? :)

Fra mobilen :-)

Det er vel en indikasjon på om proteinene dine skilles raskere ut i urinen? Så dersom dette er høyt + høyt blodtrykk må man sjekke for SF. Men ellers har det ingenting annet å si enn at hormoner også kan bidra til å slippe ut små mengder med proteiner i urinen :)

Har også proteiner 1+ i urinen, men siden blodtrykket er stabilt og normalt skal det ikke være noen fare. Og så lenge en ikke har andre symptomer på svangerskapsforgiftning så kan en slappe av.

Det kan jo komme pga litt utflod i urinen og.

Første urinprøve jeg tok i sv.skapet hadde 1+ på urinprøven.
Legen sa at jeg ikke skulle tenke på det eller bekymre meg, for det hadde ikke noe å si...

I går hadde jeg 1+ igjen, dette var en annen sykepleier og da fikk jeg også fortalt at jeg ikke skal bekymre meg, så det gjør jeg ikke..

Men er nyskjerrig, hva vil det si? Det enste de svarer er; "Det er ingenting å bry seg om." Supert det, men jeg blir ikke klokere :P
Så nå spør jeg dere.. Den kunne gå til 4+ hva ville det da betydd? :)

Jeg var nettopp innlagt noen dager på KK (kom hjem idag), på grunn av høyt blodtrykk og deretter fikk jeg påvist 1+ på urinprøven. Da ble det jo omtrent slått "full alarm", da i sammenheng med blodtrykket mitt og de mente jeg hadde svangerskapsforgiftning. Målt blodtrykk og tatt blodprøver, urinprøver og sparketester i ett kjør de siste dagene, men idag var det kun spor av proteiner i urinen og blodtrykket var gått ned, og da mente de at jeg nok muligens ikke har svangerskapsforgiftning likevel... Men må da innom for sjekk og kontroller igjen over helgen. Så, kan bety SF, men ikke nødvendigvis og må være i sammenheng med blodtrykk, så du kan nok bare slappe av som du har fått beskjed om :)

Oj, ble litt feil format her på "quoten" min, men du ser vel hva jeg skrev, Anki :)

Så kjedelig at du har vært innlagt, men er betryggende å vite hvor alvorlig de tar det om det skulle være noe :)
Jeg hadde ett døgn der selv etter jeg falt på magen, det var også fullt kjør med sparketester, blodprøver, UL, osv..

Takk for svar alle :) Alt annet har sett bra ut og jeg har jo fått beskjed om å ikke tenke på det så er ikke bekymret, men blir jo litt nyskjerrig når det er utslag på ting :)

Hadde 2+ for 3-4 uker siden. Ikke noe å tenke på da blodtrykk og alt annet var normalt. De to siste urinprøvene har vært negative ;) Legen sa at det sikkert var utflod som spilte inn.

Det kan jo komme pga litt utflod i urinen og.
Det er ihvertfall viktig å ta urinprøven på riktig måte. En skal dusje og vaske seg nedentil, tørke det godt før man begynner å tisse. Prøven skal tas av midtstrålen, dvs.ikke med en gang man begynner å tisse, men man skal heller ikke kutte strålen - så er mye å tenke på her.

Det er ihvertfall viktig å ta urinprøven på riktig måte. En skal dusje og vaske seg nedentil, tørke det godt før man begynner å tisse. Prøven skal tas av midtstrålen, dvs.ikke med en gang man begynner å tisse, men man skal heller ikke kutte strålen - så er mye å tenke på her.

Hehe, søren ikke bare bare. Jeg syns det bare er stress ;) Styrer fælt for at alt skal gå bra :P Haha!

Og i tillegg ønsker de morgenurin? Hvordan skal jeg klare å holde meg til etter jeg har dusja? Ikke bare bare ;)

jeg har hatt 1+ mange ganger, ikke noe å tenke på. Det er først når det blir høyere og koples opp mot andre ting at man skal følges opp litt. Ofte er det som de andre sier bare litt utflod som har sniki seg med :p

Grums e.l kan likevel finne veien og blande seg mi prøven :-)

Og i tillegg ønsker de morgenurin? Hvordan skal jeg klare å holde meg til etter jeg har dusja? Ikke bare bare ;)

Tror ikke du skal tenke så mye på det med dusjen ;) vanlig hygiene,vask med klut er rikelig godt nok ;)

Ja, det er ikke bare-bare. Sliter selv med å holde meg til etter dusjen, men har gjort det på den riktige måten for å være mest mulig sikker på at det ikke skal ha kommet med noe utflod eller andre ting.
Er forresten helsesekretær selv...

Back
Topp