1 mnd igjen til advent

Fru+2

Forumet er livet
Tenk det er bare 1 mnd igjen til advent.
Gleder meg, elsker advent tiden og jul.

Skal barna ha adventskalender i år?

Chr har en pakkekalender der jeg og mamma deler på å handle inn til.
I fjor fikk christian sing sang julesanger i julegave den kan brukes som adventskalender. Så vi bruker nok den også.

Vi skal ha pakkekalender til Maja. Eller kanskje til begge jentene og at de får annenhver dag. Har ikke tenkt på det. Men hva putter man oppi? Vil helst ikke ha godis noe særlig. I fjor fikk hun sing sang-kort der vi delte opp sånn at hun fikk noen av kortene hver dag.

Gode tips til kalenderen i år?

Her blir det kalender ja - jeg tror jeg skal bruke de neste ukene på å gjøre klar både den og julekort (jeg fikk bestilt bilder før hela, så de kan hentes på Elkjøp nå tror jeg... så er det bare å begynne å klippe, lime og skrive). Apropos - skulle vi ikke hatt julekortring i år også??

Jeg må vel ha kalender til lillebror i år også, JOhanna hadde første gang da hun var ett år og det var stor suksess. Tror jeg skal ta utgangspunkt i fjorårets kalender, og så modifisere litt jeg. Kanskje alle skulle lagt ut fjorårets kalender til inspirasjon for andre?

Det nærmer seg ja. Mina skal være hos pappaen i år, så jeg har ikke planlagt noe særlig egentlig. Vet liksom at julaften er laaangt frem og da er hun hos pappaen sin. Jula er liksom for barna.

Ifjor hadde Mina kalender fra barnetv og var egentlig fornøyd med den[;)] Tror ikke jeg lager pakkekalender, for det blir så fort dyrt. Jeg har ikke så god økonomi. Jeg har sett at lekebutikkene selger sånne ferdige, så kanskje det blir et alternativ. Vil heller ikke ha godteri, for Mina liker ikke det og det gjør jo ingenting[8D]

Til Christian har jeg kjøpt så lagt bokser fra lego på europris,siden han har begynt å leke med lego så er det greit å ha bokser å legge de småbitene i. Har også blitt en matboks som er formet som en legokloss.
Ellers så blir det nyttig ting han trenger som truser,ol.

Dette var Johannas kalender i fjor:

Pynte rommet til jul
Refleksklistremerke
Bake pepperkaker
Pynte pepperkaker
Julehefte
Sverdet i stenen-dvd
Fargestifter
Håndklekroker
Godteri – midt i uka
Hårbørste
Spise middag i hytte
Kafébesøk med nissekjole
Male på lerrett
Badeand
T-skjorte
Viewmaster – skjønnheten og udyret
Truse
Datamus
Dataspill
Pysjamas
Sukkertøystang
Lykt, kakao og pepperkaker på plattingen (kopp)
Pynte juletre
Refleksbamse

Vi skal ha aktivitetskalender i år også.. Det var både gøy, spennende og koselig..[:)]

Barna her skal få adventskalender, regner med det blir pakkekalender [:)] De er jo her bare annenhver uke så i år vil jeg hvertfall ha pakkekalender, ekstra kos [:)]

Back
Topp